recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG-video mangler på SAMSUNG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG-video mangler på SAMSUNG

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Foxtrot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foxtrot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EPG-video mangler på SAMSUNG
    Sendt: 03-Februar-2010 kl. 07:16
Har netop købt et Samsung LE26B355W LCD-TV m. DVB-C til køkkenet.
YouSee leverer signalet. Alt fungerer, på nær en ting: I EPG'en vises der, i det indblændede videobillede, ikke video fra den aktuelle kanal. Derimod vises teksten 'Søger....' og andet sker ikke.
Samsungs kundesupport, mener at det er operatøren (i mit tilfælde YouSee), der ikke leverer de nødvendige informationer i signalet.
Har nogen et bud?

Redigeret af Foxtrot - 05-Februar-2010 kl. 17:23
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 01:27
Jeg har nøjagtigt samme problem med et Samsung B535 på Stofa(AN-TV)-kabel.
Ingen video i vinduet og lyden forsvinder, når jeg går ind i EPG-guiden.

Hvis jeg søger efter kanalerne med NetværksID=1 finder jeg kun DR's kanaler, hvor EPG'en virker med billede/lyd - men hvis NetværksID=0 finder jeg alle kanaler, men EPG'en viser hverken billede eller lyd.

Yes Thumbs Up. Nu er det så bekræftet, at jeg ikke er den eneste Samsung-kunde med dette problem. Gæt hvem jeg brokker mig til i morgen Wink

Og så synes jeg at du skulle brokke dig igen, med henvisning til at der er andre modeller af deres TV, som har samme problem med andre kabel-tv udbydere (de 2 største i danmark). De må da have flest oplysninger om deres egne produkter.

Edit:
På den anden side:
Hvad er sandsynligheden for at BÅDE Stofa og YouSee har samme tekniske fejl, i forhold at Samsung har én fejl i softwaren på deres skandinaviske modeller.

Redigeret af michael9000 - 04-Februar-2010 kl. 01:35
Til top
Foxtrot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foxtrot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 07:33
Alletiders - jeg er spændt på at høre, hvilken sang fra de varme lande, SAMSANG vil synge denne gang!

Redigeret af Foxtrot - 05-Februar-2010 kl. 17:26
Til top
Razuul Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razuul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 22:50
Jeg vil bare lige tilføje at jeg har samme problem på Stofa(AN-TV) med et LE40B650
Til top
Foxtrot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foxtrot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 13:41
Ja - så er jeg tilbage med en kedelig nyhed fra Samsung-kundesupport.
Beskeden er den, at der kræves to digitale tunere i apparatet for at kunne vise det indbændede billede i EPG'en. Yderligere, at Samsung ikke producerer DVBC-apparater med 2 digtale tunere!!!
Kan det nu ha' sin rigtighed?

Redigeret af Foxtrot - 05-Februar-2010 kl. 17:25
Til top
Razuul Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razuul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Foxtrot Foxtrot skrev:

Ja - så er jeg tilbage med en kedelig nyhed fra Samsung-kundesupport.
Beskeden er den, at der kræves to digitale tunere i apparatet for at kunne vise det indbændede billede i EPG'en. Yderligere, at Samsung ikke producerer DVBC-apparater med 2 digtale tunere!!!
Kan det nu ha' sin rigtighed?

Måske tror de at du snakker om normal picture in picture, altså at se to digitale kanaler på en gang. Nu ved jeg ikke hvordan du har formuleret spørgsmålet.

Det burde være muligt at vise billedet fra én digital kanal, samtidig med EPG.

Edit: Flere med samme problem i denne tråd
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=9806

Umiddelbart skyldes det her et problem fra YouSees side siger Samsung.. hmmmm

Redigeret af Razuul - 05-Februar-2010 kl. 18:06
Til top
Foxtrot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foxtrot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 20:09
Tilbage med en interessant opdatering: Min nabo, der også er YouSee - kabelkunde og har et 2 år gammelt SAMSUNG LE37A456, med en enkelt MPEG2-tuner, er en glad mand, der IKKE har problemer med at se det indblændede billede i EPG'en.
Så nu er sagen helt elementært den, at det er SAMSUNG, der har et problem her. Jeg vender tilbage imorgen, når jeg har kontaktet SAMSUNGS kundesupport igen!
Til top
SoegaardNielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2010
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoegaardNielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 17:17
Det er YouSee der volder problemer!
Problemet var ikke før min Antenneforening skiftede til YouSee.
EPG fungerer med billede og lyd på egen antenne!
Til top
Foxtrot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foxtrot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 22:17
Jeg har igen henvendt mig til Samsung, senest for et par dage siden. Jeg blev lovet at blive kontaktet for yderligere opklaring, det er jeg så ikke blevet og regner heller ikke med dét længere!

Har også snakket med en kompetent fyr hos El-Giganten, hvor jeg har købt mit TV. Han mente, som SoegaardNielsen, at grunden er, at YouSee sender signalet, så det er nødvendigt med 2 digitale tunere i TV'et for at kunne se det ønskede i EPG'en. Denne forklaring stemmer overens med, at jeg på mit andet TV (Samsung LE32R51B), der får sit signal fra en YouSee (SAMSUNG SMT H3126) settop-box, kan se det ønskede i EPG'en.

Men kan nogen her forklare, hvorfor min nabo ser det ønskede på sit Samsung LE37A456 med kun én enkelt DVB-T tuner og ingen DVB-C tuner, men koblet til det samme YouSee kabelnet som mig?
Til top
Foxtrot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foxtrot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 22:17
Jeg har igen henvendt mig til Samsung, senest for et par dage siden. Jeg blev lovet at blive kontaktet for yderligere opklaring, det er jeg så ikke blevet og regner heller ikke med dét længere.

Har også snakket med en kompetent fyr hos El-Giganten, hvor jeg har købt mit TV. Han mente også, som SoegaardNielsen, at grunden er, at YouSee sender signalet, så det er nødvendigt med 2 digitale tunere i TV'et for at kunne se det ønskede i EPG'en. Denne forklaring stemmer overens med, at jeg på mit andet TV (Samsung LE32R51B), der får sit signal fra en YouSee (SAMSUNG SMT H3126) settop-box kan se det ønskede i EPG'en.

Men kan nogen her forklare, hvorfor min nabo ser det ønskede på sit Samsung LE37A456 med kun én enkelt DVB-T tuner og ingen DVB-C tuner, men koblet til det samme YouSee kabelnet som mig?
Til top
A88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-November-2009
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af SoegaardNielsen SoegaardNielsen skrev:

Det er YouSee der volder problemer!
Problemet var ikke før min Antenneforening skiftede til YouSee.
EPG fungerer med billede og lyd på egen antenne!
Det passer ingen steder.

Det er et problem med Samsung TV´ene.

Tag en samsung boks fra yousee og der vil EPG virke ;)Clap

Redigeret af A88 - 18-Februar-2010 kl. 00:07
Til top
A88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-November-2009
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Foxtrot Foxtrot skrev:

Du kan fortsat se YouSee selvom du har DVB-T tuner da de fortsat sender analogt ud jo, men han kan ikke få digitalt TV fra yousee uden en boks med en DVB-T tuner Smile
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu