|
Placering af Projektor i stuen? |
Besvar |
Forfatter | |
Senri
Ny bruger Oprettet: 13-August-2012 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-August-2012 kl. 23:29 |
Hej
Jeg er helt ny, når det kommer til projektor! Derfor har jeg lige et par problemer jeg gerne vil drøfte med jer flinke mennesker:)
Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvor i stuen jeg skal placere min projektor. Jeg har en Benq w700 projektor + 92 tommer lærred. Jeg vil helst placere projektoren bagerst i stuen. Min stue måler ca 5.5 meter. Den skal self. hænge fra loftet. Derfor vil der blive cirka 5.5 meter imellem projektor og lærred. Er det for en stor afstand, når lærredet kun er på 92 tommer?? |
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ifølge beregninger på denne side er det:
Du bliver nok nød til at hænge den i loftet og tættere på, 3,30 meter +/- 10cm
|
|
Senri
Funktioner
Tak(0)
|
Må projektoren hænge så tæt på loftet som muligt, eller skal det hænge ned med en bestemt afstand til loftet?
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan sagtens hænge den så tæt på loftet så muligt, men så kommer dit lærred ret højt op.
Projektor skal hænge 21cm over billederamme Redigeret af Pony65 - 16-August-2012 kl. 00:21 |
|
Senri
Funktioner
Tak(0)
|
Og linsen skal selvfølgelig være centreret på midten af lærredet??
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det afhænger af projektor typen.
Jeg mener de fleste projektorer skal ramme toppen af det hvide i dit lærred. Hvis den rammer for højt eller for lavt skal du bruge keystones eller lense shift (hvis projektor har den feature). |
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
BenQ w700 har ikke Lens Shift, og gør mest muligt for at undgå keystone.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |