|
FEEDBACK TDC BETA 4.0.11 |
Besvar | Side 123 17> |
Forfatter | |
Zaragon
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 630 |
Emne: FEEDBACK TDC BETA 4.0.11 Sendt: 19-Juli-2006 kl. 14:22 |
Dette emne er lukket - da betatest af software til Selector HD er overståen nu. For debat om softwaren henvises istedet til det oprindelige emne: Selector HD - Feedback til TDC For almen snak der ikke vedrører feedback på softwaren henvises til: Redigeret af Lars - 04-August-2006 kl. 15:59 |
|
sge_tdc
Guld medlem Oprettet: 14-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 657 |
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 14:42 |
OK - Jeg holder øje med denne tråd. -Steen |
|
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør, TDC Kabel TV NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne. Rapporter et problem her |
|
Zaragon
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 14:52 |
Hej Steen - godt gået med den nye beta! - Er det rigtigt, at vi stadig kan se safe-area-linjerne i toppen af DR1/DR2/TV2? - troede, det ville blive rettet i beta'en... |
|
sge_tdc
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:06 |
Desværre - Linie 23 er synlig. Boksen burde efter min mening beskære billedet før det sendes som digitalt billede viaHDMI, men det sker ikke. Jeg diskuterer løbende dette issue. Men det er nok noget som er ude af såvel mine som Sagem's hænder. Jeg tror at det ligger i chipsettet. -Steen |
|
Udviklingsingeniør, TDC Kabel TV NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne. Rapporter et problem her |
|
Zaragon
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:10 |
Tak for svaret - men: betyder det, at det er noget, der således aldrig vil blive rettet, før man evt. udskifter hele boksen til en nyere (kommende) model med andet chipset??
|
|
Lars N
Super bruger Oprettet: 08-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:15 |
Hej Betaen er installeret. Følgende fejl/problemer observeret indtil vidre. 1. VM konceptet er meget sjovt, men det er altså umuligt at se kanalnummeret, oveni fodboldbanen. 2. Selectoren kunne efter opdatering kun modtage de ca. 10 kanaler man får via grundpakken, den skulle herefter genstartes igen, så virkede det. 3. Fortsat lange og korte lydudfald på HDMI, ved lange lydudfald kan et kanalskift få lyden tilbage. 4. Billede kvaliteten synes ikke bedre på SD kanaler, jeg har dog ingen sagem 60 at sammenligne med, men det analoge antenne signal er stadig bedst hos mig. Set på Samsung LE32R75.
|
|
sge_tdc
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:22 |
Nej - forhåbentlig ikke. Jeg er rimelig sikker på at det kan løses i software, men jeg er også rimelig sikker på at det er en af de opgaver som har relativ lav prioritet. -steen |
|
|
PeterV
Bruger Oprettet: 07-Marts-2005 Status: Offline Point: 58 |
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:26 |
Hej Steen Tak for "beta'en" :-) Problemet med at billede bliver vist i 4:3, selv om at jeg har et philips 16:9 Tv med auto billed format? skulle dette ikke være rettet i denne beta? Peter
|
|
sge_tdc
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:26 |
1. VM konceptet er meget sjovt, men det er altså umuligt at se kanalnummeret, oveni fodboldbanen. VM skin'et er ikke kommet for at blive, men der vil blive introduceret nye skins som man vil kunne vælge imellem. Måske bliver der mulighed for at kunne lave skins selv når Ethernet porten bliver aktiveret. Det er noget jeg kigger på. 2. Selectoren kunne efter opdatering kun modtage de ca. 10 kanaler man får via grundpakken, den skulle herefter genstartes igen, så virkede det. Som beskrevet i mailen. Efter ny scan skal man altid lige ind og ud af StandBy. 3. Fortsat lange og korte lydudfald på HDMI, ved lange lydudfald kan et kanalskift få lyden tilbage. Dette fix desværre ikke med i denne release. Jeg afventer fortsat løsning fra chipset producenten. 4. Billede kvaliteten synes ikke bedre på SD kanaler, jeg har dog ingen sagem 60 at sammenligne med, men det analoge antenne signal er stadig bedst hos mig. Set på Samsung LE32R75. Problemet var ikke synligt for alle. -Steen |
|
|
sge_tdc
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:29 |
Menu -> Indstillinger -> TV og Lyd indstillinger -> TV og Video indstillinger -> HDMI/Component opløsning. Fire nye valgmuligheder: Auto/EDID, Auto/Video, Auto/EDIDSDP og Auto/EDIDSDI Jen anbefaler du først prøver Auto/EDID. -Steen Redigeret af sge_tdc - 19-Juli-2006 kl. 15:29 |
|
|
Abolsen
Bruger Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:32 |
Bare en meget lille tilføjelse:
Valgmulighederne i indstillingerne til Front Panel Lysstyrke (tak for dén forresten) er på engelsk, altså High, Medium, Low. Eftersom alt andet er på dansk, burde de nok også være det. |
|
sge_tdc
Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:34 |
Argh! Du har ret. Nå men den fixer jeg til den officielle relase. -Steen |
|
|
Besvar | Side 123 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |