|
Forlængelse af fortrydelsesret |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-September-2012 kl. 17:41 |
Hej
Jeg har købt et elektronik-produkt hos en butik på nettet. Hurtigt efter modtagelse bliver det klart for mig, at der er en løs forbindelse. Jeg sender derfor produktet retur i slutningen af fortrydelsesretsperioden. Butikken er hurtig til at løse problemet, men da jeg får produktet tilbage, har en del af produktet ikke været pakket korrekt. Dette har bevirket, at en stang er blevet bøjet og trykket ind mod det øvrige produkt. Ved dette er der kommet en mikroskobisk ridse, men da stangen er essentiel for produktets funktion, er jeg noget i tvivl om det virker efter hensigten.
Jeg gik desværre så meget i panik, at jeg ikke tog billeder af hverken det ene eller andet, inden jeg selv havde forsøgt at korrigere dette... :-(
Mens produktet var hos butikken, udløb min fortrydelsesret... Jeg skrev straks til butikken om problematikken igår, men har ikke fået noget svar. Hvad synes I, jeg kan gøre? Er min fortrydelseret forlænget af reperationen?
Mvh Peter
|
|
![]() |
|
zczc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 398 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Panik?
|
|
![]() |
|
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
Jeg pakkede den op og rettede armen uden at tage billeder først... :-( |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvad er det for et produkt?
|
|
![]() |
|
PM sendt, da jeg ikke ønsker at udstille sælger.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Det har som sådan ikke noget med fortydelsesret at gøre, det er stadig en reklamationssag. Men fortrydelsesretten gælder først fra du har fået leveret et tilfredsstillende produkt. Hvis produktet har taget yderligere skade af dit reparationsforsøg (det fremgår ikke rigtigt), så er det en helt ny situation.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Det skal læses sådan at hvis du bare returnerer den på fortrydelsesretten fordi produktet har en skade, uden at gøre opmærksom på skaden, så kan du få problemer.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Men omvendt giver det vel ikke mening at "fortryde" et køb pga. en opstået skade?
At man KAN bruge fortrydelsesretten i den angivne periode, er, som Otto siger, en helt anden situation. Lad os lave nogle antagelse. Jeg køber et produkt, men fortryder (uden yderligere begrundelse) og returner produktet inden for fortrydelsesretten. Ingen problemer. Jeg køber et produkt, men fortryder fordi det er defekt - Jeg fortryder dermed ikke selve købet, men tilbagesender produktet pga. defekt. Dette har jeg som sådan ingen ret til, (Altså at fortryde købet). Og forhandleren kan i given fald afvise min returnering, selvfølgelig skal de afhjælpe defekte, medmindre den er selvforskyldt. Men ret til fortrydelse, det har jeg ikke. Man kan så diskuttere og det er værd at debattere i fortrydelsesrets-perioden. Men det mener jeg principielt det er. Hvis man fortryder et køb, så fortryder man et køb, uanset produktets tilstand. Men man kan ikke fortryde et køb pga. en defekt. Det giver altså ingen mening. Redigeret af Kandersen - 21-September-2012 kl. 14:16 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hov, glemte lige at nævne. At man kan OPHÆVE et køb pga. defekt. Men dette er ikke muligt før forhandleren har haft mulighed for at reparerer produktet i et ikke klart defineret antal gange.
Det har principielt intet med fortrydelsesret at gøre.
|
|
![]() |
|
friediger ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 557 |
Jeg mener det er ret sandsynligt, at jeg ville få kolde fødder over et produkt, hvis det var defekt ved modtagelsen, i en sådan situation virker det ulogisk, at man skulle tåle at sælger udbedrede eller ombyttede. Hvis man skulle følge denne logik, kunne man jo også bare vente til man fik ombyttet/udbedret varen og så sende den tilbage jf. fortrydelsesretten og det ekstra led er der vel ingen som er tjent med.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg har fået oplyst at produktet ER blevet ombyttet af forhandleren
![]() |
|
![]() |
|
Jeg har været på job idag og har ikke kunnet svare, men som kampus siger, vil forhandleren gerne ombytte produktet!
Jeg har hele tiden fået en helt fantastisk service!
Tak for debatten!
(F..., det var mange udråbstegn...) :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |