|
Hvorfor Champions League på 3+ ? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-September-2012 kl. 13:52 |
|
Hej.
Der er mange der ikke kan se Champions League i morgen aften fordi Donetsk - FC Nordsjælland så vidt jeg kan se kun sendes direkte på 3+
Jeg har dog fundet den kodet på Al Jazeera Sport +6 fra 13øst:
Men syntes I at det er i orden?
I andre lande sendes store kampe på de store kanaler:
Englændere og dem der i øjeblikket modtager engelsk TV fra 28,2øst kan i aften se Real Madrid - Manchester City på ITV1
Tyskere og dem der modtager 19,2øst kan i morgen aften se Bayern Munich - Valencia på ZDF FTA
Så hvorfor ender vi op med 3+ ?
Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 18-September-2012 kl. 13:53 |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Naturligvis er det iorden, 3+/viasat har købt rettighederne og så bør den ikke være længere.
|
||
Henrik K Kristensen
Super bruger Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er 3+ (desværre) ikke at betragte som en af de store i Danmark?
Donetsk - FC Nordsjælland må dog betragtes som et niche-produkt... endda et dyrt et, så det skal ikke tvinges ned over ovedet på alle med f-eks. grundpakken at de skal betale for de hamrende dyre fodboldrettigheder.
|
||
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, den burde være på en decideret sportskanal.
|
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for alle jeres indput. Jeg kan godt se at Donetsk - FC Nordsjælland er et nicheprodukt, men jeg vil godt se hvordan FCN klarer sig, når de i de kommende kampe skal møde Chelsea og Juventus. Jeg syntes at hjemme + ude landskampe samt den danske Champions League deltagelse burde kunne samles på EN kanal, i stedet for at spredes ud på flere forskellige udbydere. Måske en enkelt Sportskanal, som man kan abonnere på lige meget om man har Internet TV, Kabel TV, Boxer, Viasat eller Canal Digital. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 18-September-2012 kl. 20:32 |
||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er det jo således at de der ballerinaer der render rundt nede på banen, og leger med en rund kugle, ikke gør det gratis. De skal have løn, og det skal trænere, sportchefer osv. også. Da deres løn tilsammen ikke kan dækkes af indtægterne ved billetsalg og merchandise, må der penge i kassen fra andre kanaler, og det er TV. Da udgifterne til lønninger kun kender en vej: OPAD, så er det ensbetydende med høje priser for TV selskaberne. Så må de licensfinacierede kanaler stå af, og ingen anden har råd til at købe det hele, da reklamindtægter og brugerbetaling ikke er nok. Derfor spredes det. Der er simpelthen ingen udbyder der har råd til det hele. At oprette en enkelt sportskanal der viser det hele, er totalt urealistisk. Det ville aldrig løbe rundt. Der ville simpelthen ikke være kunder/annoncører nok
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så må du jo købe 3+...
Denne ene fiktive kanal ville formentligt koste det samme som alle de nuværende sportskanaler tilsammen, og dermed har du ikke vundet noget, kun mistet noget valgfrihed. Hvem skal bestemme hvilke ligaer der er de mest interessante, og skal inkluderes? Skal jeg betale for tysk, fransk, hollandsk og italiensk fodbold når jeg kun interesserer mig for engelsk og spansk? Hvad med andre sportsgrene, skal jeg betale for Formel 1 når jeg kun interesserer mig for Le Mans? Hvad med dem der gerne vil se motorsport men er ligeglad med fodbold? Det lyder med andre ord som en meget dårlig løsning i mine ører, at samle det hele på én kanal. Det er lidt ligesom med frit kanalvalg. Det lyder som en skide god idé når man taler om det på generelt plan, men så snart folk opdager at det er billigere at modtage en masse kanaler man ikke gider se, end kun at få lige præcist de kanaler man bruger, så falder idéen til jorden. Det billigste reelle alternativ (dvs dér hvor brugeren får mest for pengene KOMBINERET MED at udbyderen tjener penge på at levere det), er de løsninger vi ser i dag, hvor du har "begrænset valgfrihed". Hvis du nu for eksempel gerne vil kunne vælge KUN at modtage 3+, så ville Viasat formentligt sætte prisen på denne ene kanal lig med den nuværende pris på den mindste pakke hvor 3+ indgår. Du kan godt lovgive om at udbyderne skal tilbyde hver kanal individuelt, men du kan ikke lovgive om prisen, så det vil ikke hjællpe noget. Redigeret af Otto J - 19-September-2012 kl. 10:09 |
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej.
Igen tak for alle jeres svar. Og nu kan jeg se at udelandskampen fredag 12. okt. mod Bulgarien sendes på 6'eren og at udelandskampen tirsdag 16. okt. mod Italien sendes på TV2:
Fra http://www.dbu.dk/Faelles/landshold/herrelandshold/A-landsholdstruppen/landsholdets_program.aspx
Dette har sammen med alle jeres gode svar fået mig til at tvivle på at en dansk sports TV løsning er det rigtige for os.
Så jeg er begyndt at kigge på dette 3 måneders Al jazeera sport abonnement til total £51.94
Efter de 3 måneder vil jeg enten have fundet ud af at det ikke er det rigtige for os, eller kan forny det ( uden kort ) til en væsentlig lavere pris.
I mellemtiden sendes Chelsea - Juventus kodet i aften fra 13øst på RTS Deux SD:11526H eller HD:10971H
Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 19-September-2012 kl. 14:42 |
||
PF
Super bruger Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pulver
Junior bruger Oprettet: 02-Februar-2010 Status: Offline Point: 33 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et Al Jazeera Sport abonnement kan klart anbefales, da de har rettigheder til mere eller mindre alt fodbold der er værd at se, på nær Superliga self. Så ja, det kunne være du skulle prøve det.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |