recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X30 Kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X30 Kalibrering

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC X30 Kalibrering
    Sendt: 15-September-2012 kl. 13:12
Hej Alle
 har lige købt en JVC X30
Vil jeg kunne se meget forskel hvis den bliver kalibreret for eks. fra den blue-ray disk man kan købe,
eller der andre mulighedder?
Skal lige siges det er min første projektor, og den skal bruges til lidt af hvert (PS3-TV-FILM)
MVH
AOUER
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 13:30
Du skal have en gut som Otto Jørgensen med dyrt udstyr og mange års erfaring forbi for at kalibrere den.



Redigeret af Naiera - 15-September-2012 kl. 13:31
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 16:00
Ja idelt saa skal den kalibreres rigtigt, det kan du goere selv hvis du har list tid og penge til det (se enten CALMAN eller Chromapure).
har du ikke helt mod paa det eller vil betale det det koster, saa vil jeg slaa et slag for GCD der finde nogle basic test billeder til Contrast, Brightness og Sharpness - det er de eneste indstillinger der kan indstilles uden udstyr. Der findes folk som vil sige du kan bruge farve filtre til det ogsaa men  det skal du holde dig fra..
EDIT:
Hvis du beslutter dig for at benytte GCD disken, saa grundet en fejl ved den fil der er hosted hos chromapure saa brug denne version istedet
 
den rigtige version (den samme som jeg har linket til) skulle vaere online hos Chromapure inden laenge.


Redigeret af Visca Blaugrana - 22-September-2012 kl. 17:28
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 17:32
Her i starten vil jeg selv prøve at indstille lidt, ellers synes jeg enligt at den gør det super uden at jeg stiller for meget
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 18:27
saa vil jeg downloade den disk jeg linker til, braend saa isoen til en DVD (det er BluRay format paa en DVD)
 
naviger saa til Basic Patterns
 
Skip foerste pattern
 
Indstil saa contrasten saa hoejt som mulight hvor alt under 235 blinker - det kan sagtens ske at du kan saette den til 100%, hvis du kan saa saet den saa hoejt som du syntes uden at det bliver traettende i dine oegne, et for lyst billede.
 
naeste billede - kontroler at alle farver blinker op til 235, hvis ikke saet contrasten lidt lavere
 
naeste billede - saet brightness saa lavt som muligt hvor alt over 16 blinker
 
samme billede - indstil sharpness saa du ikke ser nogle hvide streger paa siden af de blinkende soejler
 
det er faktisk det eneste du kan indstille uden udstyr. 
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 18:47
Har du en version der virker på en mediastramerboks? Jeg vil gerne se den, men min brænder virker ikke mere ;-(
 
Jeg har en wd tv live.
 
EDIT: Nå henter den nu...
 
EDIT: Jeg har i øvrigt en ide til en testsekvens der kunne være lidt interessant, og som jeg ikke har set på nogen DIYdisk endnu, selvom det sådan set ikke har noget med farvekalibrering at gøre. Jeg sad lige og læste Onkyo tx-nr818 ejertråden ovre på avsforum. Ligesom på nogle af sidste års Onkyoer rapporteres det at 24P pass through ikke virker. Mon ikke man kunne lave noget med en figur der bevæger sig helt jævnt eller drejer sig om sig selv, så man kan se om recieveren introducerer judder?


MVH


Redigeret af tvkartoffel - 22-September-2012 kl. 19:06
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 09:17
tvkartoffel,
 
hvis du har nogle komentarer om disken vil jeg meget gerne have dem.
 
ang, ovenstaaende saa er det meget interesant, og jeg vil kigge paa hvad jeg kan goere.
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 09:53
Tak jeg prøver linket, jeg er også med til media fil
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 11:11
nu har jeg ikke en media stream box, saa ved ikke hvilket format du er paa udkig efter? der vil paa et tidspunkt komme en .mp4 version (uden navigering) men det er ikke lige med det samme.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

tvkartoffel,
 
hvis du har nogle kommentarer om disken vil jeg meget gerne have dem.
 
Ang, ovenstående så er det meget interessant, og jeg vil kigge på hvad jeg kan gøre.

 
Jeg kan ikke lige regne ud hvordan jeg afspiller den. WD TV kan ikke læse menuen og på PCen går det heller ikke for godt selv om jeg har munted den i clonedrive. Jeg skal se om ikke jeg kan komme i nærheden af en brænder, så vender jeg tilbage.
 
MVH
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

nu har jeg ikke en media stream box, saa ved ikke hvilket format du er paa udkig efter? der vil paa et tidspunkt komme en .mp4 version (uden navigering) men det er ikke lige med det samme.

 
.mp4 er et godt bud. AVS HD 709 har jeg i også i .mp4 og den virker uden problemer i WD TV live. Der ligger alle filerne i mapper der er nemme og hurtige at navigere. Men alt er navngivet, ellers havde det været umuligt at bruge det. Har du i øvrigt lagt mærke til at spectracal sælger en rebranded WD TV Live som en "pattern generator"... ;-) De har i øvrigt endelig fået måling af delvis mætning med i den seneste version.
 
MVH
 

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 11:26
Min WD Tv Live Gen. 3 kan afspille den, men den tager lidt tid om at komme i gang. Jeg kan dog heller ikke se menuen, men den varer kun 11 min., så man kan jo bare spole fremad...

Redigeret af Supergris - 24-September-2012 kl. 11:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu