|
Mediacener og HDMI bøvl |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-September-2012 kl. 19:37 |
Hej
Har for længe siden købt et Mediacenter som jeg havde tilsluttet et 32" TV via HDMI uden problemer. Nu har jeg så fået en større skærm (LG 42LM620T) og har nu det problem at TV'et ofte, men ikke altid vil se mit Mediacenter. TV'et skriver "Ingen signal fra ....." - underligt. Så kan jeg slukke meadiacener og tænde igen - så virker det normalt ok. Bundkort: ASUS M2A-VM/HDMI med ATI Readon X1200 grafikkort indbygget På HTPC er der også en VGA udgang, den virker altid - men køre VGA når man har en HDMI det duer jo ikke. Et HD billede via VGA, no go. Jeg har naturligvis opdateret med seneste ATI driver, men det hjalp desværre ikke .... - TV er opdateret med seneste firmware ...... Nogle gode ideer? |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Defekt kabel eller løs forbindelse i en af enderne, prøv evt. en af de andre HDMI indgange på fjernsynet. Er der forskel på hvilken enhed der bliver tændt først?
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
> Steen6400.
Kablet er ok, har prøvet med et andet kabel - gav samme resultat. Min oplevelse er at det er bedst at tænde TV først og så tænde Mediacenter
|
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
Mit tv skal også helst være tændt først, for at handshake på hdmi virker.
Ellers har jeg intet signal. Eller opgrader din gfx driver, kan være de har løst et hot plug problem. Som nogle gange kan løse problemet, med hvem der er tændt først.
|
|
![]() |
|
frosty ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
Havde et lignende problem med mit bundkort: ASUS P5N7A-VM med indbygget grafikkort.
Hvis jeg trak hdmi fra pc -> forstærker -> tv, så ville tv'et ikke altid finde signalet, og når det gjorde kom der tit røde streger på tværs af skærmen. Hvis jeg der i mod trækker kablet direkte fra pc -> tv, så er der ingen problem. (hvis nogen har en idé til problemet så lutter jeg øre?) Har ikke funden en løsning på problemet endnu, så jeg købte et nyt grafikkort, det er som om de der integrerede grafikkort er lidt dårlige. Så mit råd, er at købe et billigt radeon grafikkort :)
|
|
HTPC setup
Sony 50w656a, Samsung UE46F5005 Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165 |
|
![]() |
|
tjepi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
Jeg har sommetider samme problem på mit samsung tv - 8 serien.
Jeg har ikke fundet en permanent løsning men min workaround er: Skift input på tv'et over på tv. Herefter skift tilbage til hdmi Det virker for mig og er mere overkommeligt end at skulle genstarte htpc'en
|
|
![]() |
|
Tak for gode input
Jeg har prøvett at skifte input frem og tilbage også slukket TV og tændt igen, det hjælper og jeg kan normalt "fange" signalet - har nu ikke helt en metode der virker hver gang. Har også en DVI udgang og har bestilt et DVI - HDMI kabel som kommer her til weekenden - skal give besked når jeg har fundet en metode der duer for mig.
At købe en nyt grafikkort bliver next step hvis DVI kablet ikke er løsningen. |
|
![]() |
|
tjepi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
Ulempen ved HDMI til DVI er vel at du mister lyden?
Jeg tror ikke du får noget ud af at skifte grafikkort. Jeg har prøvet 3 forskellige grafikkort i 3 forskellige prisklasser (i forbindelse med nogle 3d problemer jeg havde) og problemet var til stede i alle 3 scenarier. Mit nuværende grafikkort (i 2000 kroners klassen) har samme problem. Jeg har også prøvet forskellige kabler og kan dermed udelukke løse forbindelser og defekte kabler. Min personlige teori går på, at der går noget galt i det handshake der må være mellem de forskellige hdmi enheder - men hvad ved jeg, jeg er ikke fagmand:-) Hvis du finder en løsning, så sig endelig til. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg bruger Doctor HDMI til hele tiden at holde hdmi aktiv selvom at tv er slukket. Jeg tror problemet består i at dit hdmi grafikkort smider skærmen når der ikke er forbindelse og så kan den ikke lave et korrekt handshake efterfølgende. Har købt dr hdmi i england over nettet |
|
![]() |
|
Tak for de gode forslag, jeg har modtaget mit DVI>HDMI kabel med posten i går og testet det i dag - uanset hvad jeg starter først eller sidst, om jeg skifter kanal eller ej - så virker alt perfekt. Det er ikke så tosset.
Jeg synes ellers at ideen med Doctor HDMI er god og jeg tror det er problemet, på mit gamle TV havde jeg aldrig problemet - måske det understøttede den oprindelige HDMI standard og ikke de nye opdaterede. Men frem for alt: Det virker :-) Tak for de mange gode forslag |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7239 |
Ser meget fornuftig ud med Dr hdmi. Mem prisen syntes lidt høj. Hdmi problemet må kunne løes billigere.
|
|
![]() |
|
Update: Havde også det problem at min forholdsvis gamle HTPC setup var lidt langsomt når jeg anvender grafikken til fuld HD. På mit gamle TV kørte jeg kun HD.
Mit gamle motherboard "M2A-VM HDMI" fra ASUS virker ellers glimrende, men måske den indbygge grafik ikke er "2012 standard". Så jeg købte et billigt grafikkort baseret på "ATI Radeon HD 5450" til 300 Kr. Så virker alt bare, menuerne er igen fine, HDMI-sync er perfekt ...... I praksis købte jeg dette hos del lokale PC Pusher: http://www.fcomputer.dk/hardware/grafikkort/asus/eah5450-silent-di-1gd3-lp-hd5450-1gb.html /Kurt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |