|
Vga vs dvi/hdmi |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 18:04 |
||
Er der den store forskel, altså vinder jeg noget ved at tage dvi i stedet for hdmi, skal udelukkende bruges til surf og office, ikke film eller spil! Skærmen vil være 20-23" stor
Skal sluttes til enten mini dvi eller mini displayport Redigeret af aerik - 06-Oktober-2012 kl. 18:06 |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
DVI og hdmi er begge digitale, så til det du skal bruge det til? Nej intet forskel mellem de to
|
|||
![]() |
|||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
||
Var også min tanke. Hvornår vil man vinde noget med dvi/hdmi?
|
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
||
Når man skal have lyd med i samme kabel.
BS Ps: jeg er efterfølgende ikke sikker på hvad du egentligt mener. VGA vs dvi/hdmi eller dvi vs hdmi?
Redigeret af Bschmidt - 06-Oktober-2012 kl. 21:12 |
|||
![]() |
|||
||
Aha :) så kan jeg jo faktisk godt vare nøjes med at købe en vga skærm, var bange for at en vga skærm var mere urolig osv
|
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
||
HA læs min edit.
VGA er analog. DVI er digital HDMI er digital og har lyd med. BS
|
|||
![]() |
|||
||
Mener vga vs dvi
Eller vga vs hdmi |
|||
![]() |
|||
||
DVI og HDMI er VGA overlegen og at foretrække.
BS
|
|||
![]() |
|||
||
Vil man kunne se det ved alm tekst arbejde. Nu er dt kun hypotetisk, da den skærm jeg har fundet har dvi, men er nysgerrig
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
||
Nej.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
||
Men hvorfor vil man ikke kunne det? |
|||
![]() |
|||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2007 |
||
Det kan man altså også godt kunne, hvis man med et par gode øjne i hovedet har en mere udviklet kvalitetssans. VGA vil aldrig kunne stå lige så klippestabilt på en digital skærm (dvs en fladskærm) som HDMI/DVI. Der vil altid gå lidt stabilitet tabt i både D/A konversionen og den efterfølgende A/D konversionen i skærmen. Som oftest vil det være nemmest at se på et område med f.eks. en fast mørk grå farve, der med det analoge signal ikke står lige så "stabilt" og "støjfrit" på en digital skærm, som ville kunne via HDMI/DVI. Det er en degradering der næppe springer folk i hovedet ved normal brug, men specielle forhold (f.eks testbilleder) burde nok kunne fremmane og afsløre det for en del brugere. Hvor meget præcision der i praksis tabes afhænger naturligvis af kvaliteten af den analoge udgang på det enkelte grafikkort (D->A) og den enkelte skærm (A->D). Men der vil som reglen altid gå noget mere eller mindre synlig præcision tabt i A->D->A konversionen, samenlignet med den helt igennem digitale signalformidling. ...Det siger sig selv! ...At det så ikke er så betydeligt et kvalitetstab og at det ikke er alle der ser det er en anden snak.
Redigeret af TBC1 - 07-Oktober-2012 kl. 01:34 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |