recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vga vs dvi/hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vga vs dvi/hdmi

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vga vs dvi/hdmi
    Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 18:04
Er der den store forskel, altså vinder jeg noget ved at tage dvi i stedet for hdmi, skal udelukkende bruges til surf og office, ikke film eller spil! Skærmen vil være 20-23" stor

Skal sluttes til enten mini dvi eller mini displayport

Redigeret af aerik - 06-Oktober-2012 kl. 18:06
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 19:39
DVI og hdmi er begge digitale, så til det du skal bruge det til? Nej intet forskel mellem de to
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 19:43
Var også min tanke. Hvornår vil man vinde noget med dvi/hdmi?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 21:09
Når man skal have lyd med i samme kabel.

BS

Ps: jeg er efterfølgende ikke sikker på hvad du egentligt mener. VGA vs dvi/hdmi eller dvi vs hdmi?

Redigeret af Bschmidt - 06-Oktober-2012 kl. 21:12
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 21:14
Aha :) så kan jeg jo faktisk godt vare nøjes med at købe en vga skærm, var bange for at en vga skærm var mere urolig osv
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 21:36
HA læs min edit.
VGA er analog.
DVI er digital
HDMI er digital og har lyd med.

BS
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 21:47
Mener vga vs dvi
Eller vga vs hdmi
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 21:52
DVI og HDMI er VGA overlegen og at foretrække.

BS
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 21:58
Vil man kunne se det ved alm tekst arbejde. Nu er dt kun hypotetisk, da den skærm jeg har fundet har dvi, men er nysgerrig
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Vil man kunne se det ved alm tekst arbejde. Nu er dt kun hypotetisk, da den skærm jeg har fundet har dvi, men er nysgerrig

Nej.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Nej.

Flemming

Men hvorfor vil man ikke kunne det?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2007
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 01:24

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Nej.

Men hvorfor vil man ikke kunne det?

Det kan man altså også godt kunne, hvis man med et par gode øjne i hovedet har en mere udviklet kvalitetssans. VGA vil aldrig kunne stå lige så klippestabilt på en digital skærm (dvs en fladskærm) som HDMI/DVI. Der vil altid gå lidt stabilitet tabt i både D/A konversionen og den efterfølgende A/D konversionen i skærmen. Som oftest vil det være nemmest at se på et område med f.eks. en fast mørk grå farve, der med det analoge signal ikke står lige så "stabilt" og "støjfrit" på en digital skærm, som ville kunne via HDMI/DVI. Det er en degradering der næppe springer folk i hovedet ved normal brug, men specielle forhold (f.eks testbilleder) burde nok kunne fremmane og afsløre det for en del brugere. Hvor meget præcision der i praksis tabes afhænger naturligvis af kvaliteten af den analoge udgang på det enkelte grafikkort (D->A) og den enkelte skærm (A->D). Men der vil som reglen altid gå noget mere eller mindre synlig præcision tabt i A->D->A konversionen, samenlignet med den helt igennem digitale signalformidling. ...Det siger sig selv! ...At det så ikke er så betydeligt et kvalitetstab og at det ikke er alle der ser det er en anden snak.

Redigeret af TBC1 - 07-Oktober-2012 kl. 01:34
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu