recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 x86
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 7 x86

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 x86
    Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 14:57
Er det ikke noget med at en Windows 7 (x86) altså 32-bit kun kan køre 4GB ram, eller husker jeg forkert?

Det er lidt skidt kun at ligge inde med en 32-bit version af Windows 7, nu hvor jeg har 8GB ram i maskinen og en i5-CPU der understøtter et 64-bit system? Confused
          
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 15:03
Så køber du da bare en 64 bit version 

Redigeret af kim.t - 07-Oktober-2012 kl. 15:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 15:14
Super, tak! Men hvordan installerer jeg Windows? Jeg har ikke nogen boot-disk og min computer er helt ny, så der er ingen OS på den. Hvordan klarer jeg det?

Kan jeg evt. bare installere Windows 7 fra den DVD som min søster har, og så indtaste den nye licens kode?
          
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 15:37
Licensen kan bruges til både 32- og 64 bit.

Gå herind: http://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download-links

Download:

Windows 7 Professional x64 SP1 U (media refresh)
http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59883.iso

Kør den gennem:

http://code.kliu.org/misc/winisoutils/eicfg_removal_utility.zip

Så kan du vælge den version, du har licens til.

Brænd på DVD.

Redigeret af rasmusvn - 07-Oktober-2012 kl. 15:39
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 16:01
Tak for det rasmusvn Clap

Nu har jeg hentet den .iso som du linkede til, men forstår ikke lige det der du vil have mig til at køre .iso'en igennem? Kan jeg ikke bare brænde den ud med IMGburn eller? Hvad gør det der "eicfg remover"?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 16:06
The ei.cfg Removal Utility is a simple tool that will remove the ei.cfg from any Windows ISO disc image, thereby converting the image into a "universal disc" that will prompt the user to select an edition during setup. This tool works by toggling the deletion bit in the UDF file table, eliminating the need for unpacking and rebuilding the ISO, which means that this is extremely fast (the process of patching the ISO to remove ei.cfg takes only a fraction of a second), and the process is easily reversible (running the utility on a disc image patched by this utility will restore the disc image to its original state).

På Dansk.

Den ISO., du har hentet, er en "Professional" version, hvis din licens kun dur til en "Home Premium" version eller evt. andre, skal du ændre ISO.-en. Dette gøres ved at køre den igennem ovenstående værktøj.

Redigeret af rasmusvn - 07-Oktober-2012 kl. 16:08
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 16:29

Okay, tak igen

Men hvad så hvis jeg kun har en licens til en 32-bit version? Så er der ikke så meget jeg kan gøre, vel?
Jeg skulle nemlig gerne have installeret et 64-bit Windows sådan jeg kan udnytte alle mine 8GB ram Cry
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 16:32
Hvad er det der gør, at licensen kun er til 32-bit?

Still another purpose of these downloads would be to get a different language or bit version of Windows 7. Any valid Windows 7 product key determines only the edition (Starter, Home Basic, Home Premium, Professional, Ultimate, Enterprise). It can, however, activate both 32 and 64 bit editions in any language.

Redigeret af rasmusvn - 07-Oktober-2012 kl. 16:32
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Okay, tak igen

Men hvad så hvis jeg kun har en licens til en 32-bit version? Så er der ikke så meget jeg kan gøre, vel?
Jeg skulle nemlig gerne have installeret et 64-bit Windows sådan jeg kan udnytte alle mine 8GB ram Cry

Den version der bliver solgt i Køb og salg her på Recordere er Professionel OEM version.
Jeg ved så ikke om der mangler noget i Pro. versionen, når den skal bruges til spil.

Venlig hilsen
KB
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 16:53
Jeg har købt en pro version her på sitet og der er ingen problemer med spil overhovedet
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 16:55
Still another purpose of these downloads would be to get a different language or bit version of Windows 7. Any valid Windows 7 product key determines only the edition (Starter, Home Basic, Home Premium, Professional, Ultimate, Enterprise). It can, however, activate both 32 and 64 bit editions in any language.

Vil det så mene at selvom jeg har en 32-bit product key, så kan jeg godt installere en 64-bit version når jeg har kørt den .iso igennem det program?

Jeg har bare et produkt der hedder: Windows 7 (x86) og dertil hører så en Serial number, så jeg troede det kun virkede til en 32-bit? Men det gør det så ikke?

Jeg har også altid spillet på en Professional Windows 7, og har heller ikke haft problemer med det

Redigeret af ladiesman217 - 07-Oktober-2012 kl. 17:17
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 17:25
Retail Windows versioner har både 32-bit og 64-bit DVD'er med i pakken.

OEM pakken har kun én DVD i enten 32-bit eller 64-bit.
Men serienummeret kan benyttes til begge versioner.

Du kan lovligt hente en Windows 7 Home Premium 64-bit fra Microsoft her:

Du kan DVD'er i andre sprog på denne side:

Redigeret af Cyberguyen - 07-Oktober-2012 kl. 17:35
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu