|
JVC GZ-MG505 anmeldelse |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||||||||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Emne: JVC GZ-MG505 anmeldelse Sendt: 05-August-2006 kl. 16:41 |
||||||||
Hej med jer,
Jeg er i gang med at lægge sidste hånd på en anmeldelse af JVC GZ-MG505 videokameraet, som vi har i fælleskøb i øjeblikket. Det vil være lækkert om I kunne læse korrektur - og evt. give feedback på fejl, ting der mangler, er beskrevet forkert eller andet i lige synes måtte være galt. Lars, jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til at indsætte de refererede billeder (uploadet til JVC billedgalleriet her). Yderligere har jeg to billeder til sammenligning af still-billedkvaliteten mellem JVC videokameraet og mit gamle Canon Powershot digital kamera (men opløsningen er jo >2000x2000 - hvordan klarer vi lige den - måske beskære og lagre i GIF?). Find anmeldelsen her: http://www.recordere.dk/indhold/viewarticle.aspx?articleid=8 14 (log på Kontrolpanelet først - artikel-ID 814). /Lars PS! Jeg synes ikke umiddelbart at kunne få det direkte link til anmeldelsen til at virke |
|||||||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 06-August-2006 kl. 02:53 | ||||||||
Hej Lars Er lige kommet hjem fra byen og har en smule alkohol i blodet - så korrektur bør nok være på et andet tidspunkt Der er dog ingen grund til at kalde det en mini-anmeldelse - det er jo en rigtig anmeldelse du har lavet. Meget flot! Jeg skal nok hjælpe med billederne inden udgivelsen /Lars |
|||||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 06-August-2006 kl. 15:04 | ||||||||
Nej, det virker først når den er publiceret. Men jeg har lavet billederne nu. Der er lige et problem med formateringen, som jeg ikke kan greje. Nogle overskrifter der står lidt længere ude end teksten - når anmeldelsen læses på selve hjemmesiden. Men det må jeg kigge på senere. Nu vil jeg læse den /Lars |
|||||||||
Ansvarshavende redaktør.
|||||||||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 06-August-2006 kl. 15:08 | ||||||||
Hej Lars,
Ja, det havde jeg også bemærket (har brugt H3 heading for alle afsnit-overskrifterne).
God læselyst! /Lars |
|||||||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||||||
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 06-August-2006 kl. 16:29 | ||||||||
Hej Lars Flot arbejde og det er absolut ikke nogen minianmeldelse! Jeg savner lidt om skarphed i billedet og lydkvalitet. Jeg synes ikke stillbilledet er specielt skarpt, måske skyldes det let rysten eller manglende macro funktion eller hvad ved jeg. Lyd kvalitet på småkameraer er sjældent god, hvordan er den her? Er der nogen remote ? Måske skal du skrive 'hurtigt SD kort' i stedet for SD kort, der findes nogle forfærdelige langsomme SD kort på markedet. Alt i alt rigtigt flot! /Michael |
|||||||||
mvh MichaelS
|
|||||||||
Lars
Sendt: 06-August-2006 kl. 16:42 | ||||||||
Jeg har vist ikke defineret H3 heading i styles for sitet. Selv plejer jeg bare at bruge den normale font (arial) i størrelse 3 bold. Men jeg har rettet den til nu. Kommentarer til anmeldelsen: Indledningen passer ikke rigtigt mere. Den er tydeligvis skrevet dengang det kun skulle være en mini-anmeldelse. Jeg kan godt følge tanken med løbende at putte mere på, men jeg tror vi skal passe på med at opdatere anmeldelserne for meget efter udgivelsen. Fejl-rettelser, jo, men ikke poste for meget nyt indhold. Så hellere vente med at udgive den, til den er færdig. Jeg tror nemlig ikke brugerne vil vende tilbage og læse den flere gange. Jeg kan også godt se at billedet fra JVC-kameraet ikke virker helt skarpt. Men du kan sagtens bilde mig ind, at det ikke kan blive bedre. Det er en video CCD - og den er ikke god til fotos uanset hvad fabrikanterne prøver at bilde os ind. Jeg har lavet nogle nye billeder, der er et udsnit af en af blomsterne. Disse billeder er gemt som jpeg uden farve-komprimering, så det er den ægte vare man ser. Forskellen imellem de 2 kameraer nådesløst udstillet.
Jeg syntes dog JVC-kameraet er bedre til at lave sort end dit Canon. Flere nuancer i f.eks. skyggerne ved sofaen. Men det kan selvfølgelig også være Canons blitz der bare er kraftigere.
Har du et stativ - en trefod ? /Lars
Redigeret af Lars - 06-August-2006 kl. 16:45 |
|||||||||
Ansvarshavende redaktør.
|||||||||
laursen
Sendt: 06-August-2006 kl. 17:12 | ||||||||
Hej Lars og Michael,
Ja, jeg vil forsøge at omformulere indledningen, så den passer (jeg er enig med dig i, at de færreste nok jævnligt vender tilbage - på den anden side ved jeg ikke lige hvornår jeg får tid at kigge på det medfølgende SW ). Vedr. still-billed kvalitet, vil flere nok argumentere at Canon bruger blitz over JVC'en der ikke valgte at bruge blitz. På den anden side synes jeg billederne fint illustrerer svagheden ved Videokameraet - det er simpelthen helt overstyrede farver og skarphed som en mobil-telefon (min sofa er faktisk mere brun end rød, som det ses på Canon billedet - og mit bord mere hvidt, deraf 'hvid-bøg' ). Jeg har dog taget et par nye friske billeder i dag (som jeg har sendt til dig), taget med Makro-funktionen - ved ikke om du synes de er bedre. Jeg har en lille 'lomme'-trefod, men har ikke brugt den på nogle af de billeder jeg har taget med nogle af kameraerne (men jeg medgiver at det ville have gavnet Canon billedet, for så ville jeg have kunne undgå blitz ). Michael, gode pointer - lyden havde jeg glemt (og ja, der er en remote - den tager jeg lige et billed af og ligger i galleriet). Omskriver lige lidt og opdaterer her når jeg mener at være færdig (Lars, kan jeg gå igang med at redigere - eller retter du stadig i teksten?). /Lars Redigeret af laursen - 06-August-2006 kl. 17:12 |
|||||||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||||||
Lars
Sendt: 06-August-2006 kl. 17:15 | ||||||||
Skriv du bare. Jeg venter med de sidste billeder til du er færdig. /Lars |
|||||||||
Ansvarshavende redaktør.
|||||||||
Lars
Sendt: 06-August-2006 kl. 17:21 | ||||||||
Ansvarshavende redaktør.
|||||||||
Lars
Sendt: 06-August-2006 kl. 17:30 | ||||||||
Lav en note om at den medfølgende software ikke er anmeldt, så er det hængeparti ude af verden Altså med mindre du prøver at beholde kameraet så længe som muligt /Lars |
|||||||||
Ansvarshavende redaktør.
|||||||||
laursen
Sendt: 06-August-2006 kl. 18:23 | ||||||||
Så har jeg opdateret anmeldelsen (vedr. mikrofon i video afsnittet - og om skarphed i still-billed afsnittet).
Jeg har uploaded et billede af den medfølgende (mikro) remote til galleriet - ved ikke helt om der skal indsættes et billed af den (jeg har ikke prøvet den).
Det kan ikke blive bedre/skarpere! Brian (JVC) ligger som han har redt. Han har tidligere afvist al sammenligning med Sony's MiniDV top-model, da dette super JVC kamera jo også kunne tage 5 Megapixel billeder (min anke gik bl.a. lidt på prisforskellen mellem Sony's 6.000,- kamera og dette til 10.995,-). Jeg er i hvert tilfælde (endnu engang) blevet overbevist om at video-kameraer ikke duer til still-billeder.
Jeg har skrevet at jeg har brugt det SW jeg allerede havde installeret på PC'en - så har jeg ikke lovet noget (men måske jeg får tid/lyst til at installere og prøve CyberLink programmerne senere).
Skriv stadig gerne kommentarer til anmeldelsen... /Lars |
|||||||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||||||
Lars
Sendt: 06-August-2006 kl. 19:50 | ||||||||
Jeg har ikke mere Men jeg har siddet og opdateret de sidste billeder, samt lagt nogle ekstra ind for at bryde teksten lidt. /Lars |
|||||||||
Ansvarshavende redaktør.
|||||||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |