|
Hvert svar bringer nye spørgsmål |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Begyndher ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2012 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 22:49 |
||
Hey alle brugere
Vi lever i en fantastisk tid, der sker noget nyt hele tiden og alle de tekniske muligheder bliver flere og flere :) Jeg ville dog ønske at det hele var lidt nemmere, for jeg synes at det er ufattelig svært at navigerer rundt i muligheder og tilbud. Anyway hvad er det jeg vil og er der nogen der har gode råd. Jeg vil gerne anskaffe nyt smart tv for at få mere glæde af streaming og gå på nettet på en større skærm fra sofaen. Desværre er min indtil nu erfaringer at smart tv bare ikke er klar endnu. Dårlig betjening via fjernbetjening, laaangsom opdatering af sider osv. Så pt. bliver det oftest min laptop med med HDMI til tvét Men jeg vil gerne være helt trådløs og sikkert også have en iPad mini Iøvrigt har jeg også en en Slingbox HD Pro som jeg bruger med glæde både inde og ude af huset. Er der nogle fede kombinationer mellem tv, Slingbox, iPad/iPhone og måske WD TV og Roku box Håber nogle har et par ideer. Jeg har iøvrigt 30/30 fiber Allan |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvad vil du bruge smarttv til ?
En boks med AirPlay synes jeg er fed,, hvis man har en iPad. Så kan du altid let overføre iPad skærm til tv'et. Har selv smarttv fra Samsung, synes ikke det er specielt brugbart. |
|||
![]() |
|||
Begyndher ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2012 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 6 |
||
Enig, fedt nok at overføre skærmbilledet fra Airplay.
Jeg formoder bare at den ikke gider lege med PCér, jeg vil måske gerne have mulighed for begge dele. Så måske en Roku eller anden "ting"?
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Jeg tvivler på at du finder alt du gerne vil have i én ting. Apple TV er genialt når man har Apple produkter. Jeg vil gå så langt som at sige at den (betjeningsmæssigt!) bedste og lækreste løsning er at gå 100% Apple, og lagre sine filer i formater som Apple kan læse. Hvis du vælger en anden løsning, så giver du afkald på Airplay funktionaliteten (da tredjeparts producenter mig bekendt ikke kan køre Airplay med billede), så hvis du ønsker funktionalitet som Apple ikke kan opfylde, så bør du reelt have flere forskellige afspillere. Hvis du f.eks. vil have fuld blu-ray kvalitet fra en streamer, så kommer du ikke uden om produkter som ikke samtidig har Airplay. Under alle omstændigheder, så drop for alt i verden enhver idé om at have det hele indbygget i TV'et. Netflix har på fornem vis udstillet hvorfor dét er en umådeligt dårlig idé.
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
||
Boxee box har vist AirPlay, men ingen Netflex.
ATV 2 med jb er også en mulighed, det er en bedre løsning end atv3. Atv3 er for låst. Med du bør nok lige gøre op med dig selv hvad du egentligt virkeligt har brug for og hvad du prioriterer. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg formoder dine koder "ATV3 JB" er Apple TV Jail Breaket? :) Men hvad kan Apple TV når den er jailbreaket?
|
|||
![]() |
|||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
||
Snakke med en NAS.
|
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
|||
||
Korrekt og afspille en masse formater så alt ikke skal være i korverteres til apple format.
|
|||
![]() |
|||
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
||
Sorry.... men dette var jeg ikke klar over.... hvis man ripper sin lovligt indkøbte blu-ray og ønsker fuld kvalitet på både billede og lyd - kan man så ikke bruge itunes?? Mvh LBA75
|
|||
![]() |
|||
||
Nå tid til en opdatering efter et par dages gennemgang af jeres svar og mine søgninger på nettet
Jeg har været rigtig tæt på at købe en Boxee, men ender nu ud i at det bliver en Apple TV 3, som så skal jailbreakes. Er der kommentarer til valget?
|
|||
![]() |
|||
||
Ja et meget dårligt valg, atv3 kan ikke jail breakes.
|
|||
![]() |
|||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
||
Nej, ikke hvis du vil undgå at komprimere filmene. iTunes læser kun film i et bestemt format, og dine Blu-Rays er lagret i M2TS-containeren, som ikke kan bruges i iTunes. Derudover kan ingen Apple-enhed læse et M2TS-format. Hvis man vil have fuld kvalitet, så hedder det en dedikeret mediestreamer fra et af de mere seriøse firmaer, såsom Syabas (Popcorn Hour), Wester Digital (WDTV Live), HDI (Dune), Dlink (Boxee - den er dog stoppet i produktion nu) osv. |
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |