recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydisolering af gulv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydisolering af gulv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydisolering af gulv
    Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 12:26
Hej alle

Jeg er i den situation at jeg har købt en ejendom med kæresten, hvor der er en gammel staldbygning til.
Bygningen skal bruges til dyrepension, så der skal helst ikke være ret meget andet støj end det de selv laver.

Men tagetagen på stalden ville være KANON til en hjemmebio!

Er det muligt at isolere gulvet på en måde, så min sub ikke kan høres nede hos dyrene?

Pft

Tomas
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 13:04
Lyder som et spændene emne, og håber da du finder hjælp til det Thomsen.
Jeg har et tillægs spørgsmål som et klogt hoved måske også kunne besvare på samme tid (Undskyld jeg stjæler dit indlæg)

Er det muligt at gøre det samme i en etage ejendom? Altså at lydisolere gulvet, således at underboen ikke hører?
- Kræver det tilbygning?
- Kan man lægge ekstra tykt gulvtæppe, samt en sten under sub'en f.eks?

Pft
Jesper
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 13:40
Prøv at skrive "make soundproof floor" i http://www.youtube.com/

Der kommer nogle gode ideer 
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fedtmule Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 19:35
Du/I kan prøve at kontakte Flemming Jensen eller Anders B. Jensen fra B6 Akustik i Sæby.

Til top
Tomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 09:15
Tak for inputsne indtil videre

b6akustik - udfra deres produkter, så virker det som om det er noget der koster. Men vil lige undersøge det.

Det skal lige siges at det ikke er muligt at lydisolere på undersiden pga. lav loftshøjde, så det skal være ovenpå, i gulvet, hvor vi alligevel skal til at isolere for at holde stalden varm.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Tomsen Tomsen skrev:

Tak for inputsne indtil videre

b6akustik - udfra deres produkter, så virker det som om det er noget der koster. Men vil lige undersøge det.

Det skal lige siges at det ikke er muligt at lydisolere på undersiden pga. lav loftshøjde, så det skal være ovenpå, i gulvet, hvor vi alligevel skal til at isolere for at holde stalden varm.

Du kommer ikke udenom at løsningen bliver dyr. Det er temmeligt krævende at lydisolere mod dybe frekvenser, især hvis der er begrænset højde at arbejde med.

For dyrevelfærdens skyld, så mener jeg at du skal have nogle professionelle folk ind over, hvis du vil føre dét projekt ud i livet. Jeg synes simpelthen det er uansvarligt hvis du bygger en løsning ud fra hvad du lige kan surfe dig til af velmente råd.
Til top
Tomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 09:50
Hvis jeg ikke selv kan isolere subben fra underetagen, så bliver det nok ikke til noget.

Så mange penge har jeg alligevel ikke tænkt mig at poste i en hjemmebio. 
Det er absolut et krav at dyrene ikke bliver generet af bioen, dels fordi det er kærestens virksomhed og dels fordi dyrene skal være glade og trygge hos hende.
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 09:57
Hvor meget plads har du at gøre godt med på oversiden? Kan du hævegulvet noget?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 10:19
Jeg mener det vil være et næsten håbløst projekt.
Nogle dyr kan opfange lyde og rystelser som vi overhovedet ikke kan mærke.
Et eksempel på dette er fugle og hunde som er set gå helt amok før et jordskælv.

Jeg tror at selv professionelle vil have svært ved at opfylde kravene.

Det svarer jo lidt til at lade børnene fra en vuggestue sove i maskinhallen på et savværk LOL

Måske er løsningen en række surround høretelefoner?

Til top
Tomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 11:14
Hmm synes godt nok at drømmen om den ultimative hjemmebio forsvinder hastigt i øjeblikket.

Havde ikke regnet med at det ville være så svært at isolere, havde en ide om at man "bare" skulle bygge gulvet op på en bestemt måde. Evt. med et eller flere lydisolerende måtter under.

PlasmaFreak: Der er meget plads at tag af til at lave et nyt gulv.

Cyberguyen: Det bliver ikke med høretelefoner, så bliver projektoren i stuen.

Redigeret af Tomsen - 30-Oktober-2012 kl. 11:21
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 11:32
kan du ikke bare afspille naturfilm, så er lydene da indenfor... dyreverdenen  LOL

sorry offtopic.. ku ikke dy mig Embarrassed

privat lever vores katte fint med min hjemmebio som er kraftig, de går hvis de ikke kan lide lyden.. den mulighed har dyr i bur jo ikke, og da det er en del af levebrødet ville jeg absolut holde mig fra det.. selvom det var fristende at lave en hjemmebio på loftet.. lyd det vandrer og det koster at standse det
Mvh

René
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Tomsen Tomsen skrev:

Hmm synes godt nok at drømmen om den ultimative hjemmebio forsvinder hastigt i øjeblikket.

Havde ikke regnet med at det ville være så svært at isolere, havde en ide om at man "bare" skulle bygge gulvet op på en bestemt måde. Evt. med et eller flere lydisolerende måtter under.

PlasmaFreak: Der er meget plads at tag af til at lave et nyt gulv.

Cyberguyen: Det bliver ikke med høretelefoner, så bliver projektoren i stuen.

Der er ingen dyr der vil tage skede at høre lidt bas en gang imelem , "comm on " du kan da nem kommer rigtig lang med selv byg og surf på nettet ,, hvis der er stalden i allerede har købt så skal du prøver at spile noget musik/film nu og høre nedunder hvor meget lyd der kommer..hvis du bruger ca 30-40 cm rigtig isolering på gulvet så vil der spise en del ...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu