recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TW3200 - Hvor meget "Lens Shift" ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TW3200 - Hvor meget "Lens Shift" ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TW3200 - Hvor meget "Lens Shift" ?
    Sendt: 03-November-2012 kl. 21:16
I næste uge har elgiganten et lækkert tilbud på denne "super" projektor, som alle roser så meget. Og er blevet enig med mig selv om, at jeg ikke gider og tænke over det budget jeg ellers havde planlagt starten, og nu køber mig sådan et "dyrt"dyr".. Nu har jeg bare 2 spørgsmål . Elgiganten har kun 108" lærred, og fra min afstand har jeg udregnet at jeg kun kan få et 103" billede .. Det er 6 cm i hver side som ikke kan blive udfyldt . Gør det nogen forskel ?

Nu har jeg været ude og se den "irl" , og som jeg har læst flere gange herinde, er det en ordenlig kasse . Og ikke speciel pæn. (min mening). Min plan var i starten, at jeg ville sætte en hylde op over sofaen, hvor det var meningen projektoren skulle stå på . Men med en dybde på 40cm + kabler ca 42-43cm så er det en temmelig voldsom hylde at have hængende. Så det er jeg ikke meget for.

Nu er mit spørgsmål: Kan det jeg har tegnet her, lade sig gøre ? 

Projektoren kommer til at stå på et bord ved siden af sofaen, som er 50cm højt. Lærredets nederste kant er 78cm over gulvet. 28cm forskel. :)

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 21:34
Prøv at lege lidt med denne side: http://www.epson.com/alf_upload/landing/distance-calculator/

Jeg mener det er PowerLite Home Cinema 8350, der svarer til EH-TW 3200.

Umiddelbart vil jeg mener det kommer til at se underligt ud med et billede på 103" på et 108" lærred. Der er vel en art afmaskning på lærredet, og der ser bedst ud hvis billedet når kanten af denne. Der er heldigvis andre end Elgiganten der sælger lærreder.
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 21:43
Ja .. :) Men elgiganten giver halv pris på lærred, ved køb af projektor :) 
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 21:43
Det kan den desværre ikke.

Specifikationerne er som følger:

Lens shift:
Vertikal/horisontal   ± 96,3 %/± 47,1 %

Det betyder at projektoren kan placeres vertikalt med en afstand af 96,3% af lærredets højde, regnet fra center af lærredet. Og det betyder at projektoren kan placeres horisontalt i en afstand af 47,1% af lærredets bredde, regnet fra center af lærredet.

Det lyder mere kompliceret end det er:

Hvis du har et lærred der er 200cm x 112,5cm så er det længste du kan placere projektoren fra center af lærredet, i det vertikale plan, 0,963 x 112,5 = 108,3cm og den længste afstand fra center af lærredet, i det horisontale plan, 0,471 x 200 = 94,2cm.

Som du kan se skal projektoren være "inden for rammen" i det horisontale plan, så hjørneplaceringen går ikke.

Angående lærred så køb et mindre lærred. Det kommer IMO ikke til at se ordentligt ud hvis billedet ikke fylder hele lærredet. Jeg vil også anbefale en lavere placering af lærredet. Det giver en bedre synskomfort. En rimelig tommelfingerregel er at øjnene skal være ud for 1/3 af lærredets højde, regnet fra bunden af billedet.

MVH

Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 21:46
8350, liger overhovedet ikke tw3200 på billeder fundet med google..
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 21:59
Arrh okay, det er sådan det skal forståes .. TAK kartoffel :) Jeg havde virkelig svært ved at gennemskue hvordan det skulle forståes .. Men så må jeg se om jeg kan finde en anden løsning :/ Men med så stor og grim projektor, vil jeg have mulighed for at fjerne den, hvis ikke den lige skal bruges. Et andet alternativ er BenQ w1060 .. Men så kan jeg maks få et billede på 94" :/ Og det var ikke lige det jeg havde i tankerne :(

Jeg kan godt set at det ikke er særlig smart med et lærred der er for småt .. men tænker også bare, at de fleste film er lavet i 21:9 . Så dér er der også "for meget" lærred ..

Har muligvis mulighed for at få en til at købe en projektor i Slovakiet ? Nogen der har prøvet det? :)
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 22:00
Ang. højden. Der er fint mulighed for at få  lærredet længere ned .. :) Hvilken højde vil du anbefale Kartoffel ? :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 22:01
Jeg har min tw3200 over sofaen på en glashylde og det ser IMO OK ud selvom det er en stor projektor. Jeg har denne hylde og den passer godt i størrelsen:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hi-fi-mobelhylde/vm-acoustics_s1_hylde_sort.htm

EDIT: Der er billeder her af hvordan det kan se ud: http://www.prisjakt.no/product.php?g=13598

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 03-November-2012 kl. 22:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Ang. højden. Der er fint mulighed for at få  lærredet længere ned .. :) Hvilken højde vil du anbefale Kartoffel ? :)

Som skrevet så vil jeg anbefale at sætte lærredet sådan at dine øjne (når du sidder ned) er ud for 1/3 af lærredets højde målt fra neden af lærredet.

MVH
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 22:08
Jeg vil købe et mindre lærred end det elgiganten har på tilbud eller et lææred i den størrelse som opfyldet mit ønske og behov, f.eks:

eller:

De sælger deres tab tension lærred for ½ pris og med 5 års garanti på motoren. Og det er tale om tysk kvalitet og ikke en eller anden Kina produkt ligsom hivilux.

Redigeret af Keyvan - 03-November-2012 kl. 22:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Jeg vil købe et mindre lærred end det elgiganten har på tilbud eller et lææred i den størrelse som opfyldet mit ønske og behov, f.eks:

eller:

De sælger deres tab tension lærred for ½ pris og med 5 års garanti på motoren. Og det er tale om tysk kvalitet og ikke en eller anden Kina produkt ligsom hivilux.

Har du selv set sådan et? Der er mange der har linket til dem, men stadig ingen brugererfaringer..??

MVH
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 22:15
Fedt .. :) Kæresten accepterede den med det samme uden at blinke :) Tak .. Kan jeg ikke bare købe det hele af dig Kartoffel ? :D
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu