recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 8 - erfaringer......
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 8 - erfaringer......

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
meo1970 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meo1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 8 - erfaringer......
    Sendt: 03-November-2012 kl. 15:44

Jeg har mulighed for at skifte mit Windows 7 til Windows 8 for et beskedent beløb.

Jeg er dog meget i tvivl om jeg skal gøre det. 
Jeg bruger en helt almindelig PC - dvs. uden touch-skærm.

Umiddelbart synes jeg ikke om den nye startskærm - men det er måske bare et spørgsmål om vane ?

På plussiden tæller, at windows 8 skulle være hurtigere til at starte og lukke samt være mere stabilt.

Er der nogen derude der har erfaringer med den nye Windows - gode som dårlige ??

På forhånd tak Smile
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 16:04
Den nye startskærm er en konstant irritation, det er ikke et spørgsmål om vane. Metro interfacet giver udelukkende mening på en touch device.

Den starter og lukker lidt hurtigere, men ikke så meget at det har nogen særlig betydning.

Den er på ingen måde mere stabil end windows 7, og jeg er allerede stødt på programmer som ikke virker på den, selvom de virker på windows 7
Windows 7 er hyberstabilt, det bedste OS microsoft nogensinde har lavet - Windows 8 bliver sikker fint med tiden, efter en servicepack eller 2, men at tro det på nuværende tidspunkt er mere stabilt end windows 7 er forkert.

Ærlig talt, der er ikke een eneste god grund til at skifte til windows 8 på en helt almindelig pc uden touch

Det er ikke alt der skinner som er guld, og ikke alt hvad der er nyt og popsmart som er godt.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 16:38
Hej

Jeg kommer også lige med et spørgsmål. Jeg har faktisk lige akkurat de samme spørgsmål.
Men har til gengæld touch.

Endvidere har jeg lige et spørgsmål mere. Kan man opdatere uden at miste alle sine filer.

/Jesper 
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

Jeg kommer også lige med et spørgsmål. Jeg har faktisk lige akkurat de samme spørgsmål.

Endvidere har jeg lige et spørgsmål mere. Kan man opdatere uden at miste alle sine filer.

/Jesper 

Du mener vel opgradere? Hvis du med filer mener billeder, Word-dokumenter, og den slags, så er det vel bedst, at lave back-up af dette på en USB-pind eller ekstern harddisk, så det ikke forsvinder.

Redigeret af turbo2 - 03-November-2012 kl. 17:06
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 07:49
Jeg nyder hver dag at have skiftet til 8 på vores køkkencomputer. Metro er rigtigt lækkert når du har en touchskærm og kører flydende. Stabiliteten er fin men det var den også med 7. Jeg har lidt problemer med drivere og flere producenter har valgt ikke at lave drivere til noget af deres hardware (eks ATI med deres HD3xxx og HD4xxx grafikkort) alt i alt et lækkert system som jeg dog glæder mig til modnes lidt, med flere apps og generel understøttelse af sødt og hardwareproducenterne.

MVH BS
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 08:21
Når man køber en maskine med Windows 8, er Office Starter så også installeret? Vel at mærke, IKKE prøveudgaven, som kun er aktiv i 60 dage. Skal blot aktiveres og så er man kørende. Word Starter er nemlig ganske udmærket til lidt digt-skriveri og anden alm. tekstbehandling.
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Den nye startskærm er en konstant irritation, det er ikke et spørgsmål om vane. Metro interfacet giver udelukkende mening på en touch device.

Den starter og lukker lidt hurtigere, men ikke så meget at det har nogen særlig betydning.

Den er på ingen måde mere stabil end windows 7, og jeg er allerede stødt på programmer som ikke virker på den, selvom de virker på windows 7
Windows 7 er hyberstabilt, det bedste OS microsoft nogensinde har lavet - Windows 8 bliver sikker fint med tiden, efter en servicepack eller 2, men at tro det på nuværende tidspunkt er mere stabilt end windows 7 er forkert.

Ærlig talt, der er ikke een eneste god grund til at skifte til windows 8 på en helt almindelig pc uden touch

Det er ikke alt der skinner som er guld, og ikke alt hvad der er nyt og popsmart som er godt.

Jeg har installeret Windows 8 Pro updaten på en af de små computere herhjemme og kan helt tilslutte mig ovennævnte indlæg fuldt ud. Den er efter min mening kun for en touch computer e.l.
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

/Jesper 

Kør opgraderingsassistenten på Microsofts hjemmeside og få oplysninger om hvilke programmer der evt. ikke kan køre efter en evt. opdatering.

Dette er svar på begge dine spørgsmål.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 13:10
Synes Windows 8 fungerer fint.

Det er jo reelt en Windows 7 version 2.0, med en ny startskærm og fullscreen-miljø (hvis man vil bruge det).

Den laptop jeg har opgraderet bruges mest til internet, mail og kalender, så jeg bevæger mig mest i "det nye fullscreen" miljø og synes det fungerer fint også med tastatur og mus.

Glæder mig over hurtigere opstart, godt overblik på startskærm. 

Har sat Chrome som Windows 8 standard browser da jeg er vant til at bruge den.

Synes det er rart at man bare kan begynde at skrive navnet på det program man vil starte og den straks slår over i søgning.

Ser frem til at udviklerne får lavet flere Windows 8 Apps - selvom jeg har det mest nødvendige dækket allerede nu.

Hvis man ikke kan lide startskærmen kan man jo bare lade være med at bruge den, der allerede tweaks til at sende en direkte over i desktopmiljøet. Og genskabe den gammeldags startmenu.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 13:25
Der ser ud til at være et markant brud på måden at distribuere programmer på...
Det hele skal helst foregå via windows store..

Man kan ikke uden videre få tradionelle windows programmer installeret med sin egen flise, det skal være en windows 8 apps..
Altså bruge den nye windows 8 startmenu, men må over i desktop interface...

Kendte udviklingsværktøjer som delphi kan ikke uden videre lave en windows 8 app..

Redigeret af avh - 04-November-2012 kl. 13:28
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Der ser ud til at være et markant brud på måden at distribuere programmer på...
Det hele skal helst foregå via windows store..

Man kan ikke uden videre få tradionelle windows programmer installeret med sin egen flise, det skal være en windows 8 apps..
Altså bruge den nye windows 8 startmenu, men må over i desktop interface...

Kendte udviklingsværktøjer som delphi kan ikke uden videre lave en windows 8 app..

Traditionelle applikationer kan stadig installeres direkte.
Det er kun for Windows 8 RT tablets at der er den begrænsning at alt skal komme igennem Windows Store.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 13:43
Jeg har installeret nogle tradionelle programmer, de fremkommer med et start ikon på desktop siden..
( kører ok fra desktop siden)

Jeg ville helt have dem til at fremkomme i nye windows 8 flise-startmenu...

Edit.

Det ser ud til der er en mulighed for at "pin to start" for en genvej på desktop.
Dermed kan et program få sin egen "flise" i startmenuen...

Redigeret af avh - 04-November-2012 kl. 23:13
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu