|
"Skjult" Stuebio - nu med nye muligheder... |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Cableguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Status: Offline Point: 105 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-November-2012 kl. 12:54 |
"Skjult" Stuebio - nu med chancen for at gøre det rigtigt fra start... Hej alle... Vi er lige ved at flytte fra lejlighed og til et stort hus med en masse plads. (Vi har lidt tid med begge endnu...) Jeg har længe villet smide lidt billeder op af vores nuværende stuebio set-up, men i stedet tænker jeg på at få lidt assistance fra jer omkring hvordan det nye setup skal klares og så derefter vise lidt billeder af det I har rådgivet om. Det oplagte ville jo være at tage et rum i huset og 100% dedikerer det til bio, det ville være den mest optimale mulighed for at få den bedste bio. Desværre skal man jo også se på hvordan man vil bruge det i praksis hver dag, og her tror jeg bare ikke vi er typerne som "lige går i kælderen" for at se en film. Det skal være let tilgængeligt og vi tænker mere på den skulte semi-dedikerede stuebio - i et stilrent setup. Det handler nok mest om convenience og men også kvalitet ud fra 'Value for money'- konceptet. Jeg kunne godt tænke mig input fra jer, til hvordan jeg får alt sat op rigtigt fra start (kabelføring, afstande mellem elektronikken, bedste produkter, og generelt bare gode idéer.) Umiddelbart skal der investeres i en del nyt, men har dog også lidt der skal tages med, så det skal hænge lidt sammen selvføllgelig. Nyt: Medbragt: Her kommer lige en plantegning med og så skal jeg nok prøve at få taget lidt "live" billeder af rummet nu her hurtigt også. Håber I har lyst til kommentere lidt på det - sætter allerede stor pris på de ting jeg kan læse mig til herinde! Go' dag weekend til alle... ;o)
|
|
![]() |
|
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du nu er ude i at ville gøre det rigtigt fra starten - og endnu ikke er flyttet ind - så bør du overveje hvordan projektoren skal hænges op. Hvis du er _helt_ sikker på hvor lærredet skal være - og det antager jeg du er når du vil indbygge det i loftet. Så ville jeg overveje at "gå all in" også indbygge projektoren i loftet samtidig!
Se evt: Så slipper du for at have en projektor hængende...
|
|
![]() |
|
Cableguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Status: Offline Point: 105 |
Er meget enig! Super fedt... Men har allerede overvejet det faktisk. Jeg mener nu bare at det er MEGET dyrt, undersøgte lidt at lave én selv...,men måske man skulle tage den op igen ;0) - noget ide om prisen på løsningen? Desværre er der ikke gipslofter, ellers kunne man lige ha' brugt en plade til at køre op og ned jo...
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
De løsninger jeg har set er 15-20k+. |
|
![]() |
|
Ja, det er jo nok lige i overkanten ;0) mon ikke man kan lave noget rimelig godt selv? DIY!?
|
|
![]() |
|
Nogen der har gode bud på en god projektor med høj WAF? ;0) og hvad med kabler? Skal de fræses i væggen fra start?, kan det gøres så man ikke ser hvor det er lavet? Tror ikke vores mur er helt glat nu nemlig...
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Ja, der skal fræses ud i væggen. Dette kan du nemt selv gøre hvis du ikke har 10 tommelfingre. Det sviner dog helt forfærdeligt. Jeg ville sørge for at fræse op til nogle gode store pex rør, så kan du altid trække mere i hvis det bliver nødvendigt.
![]() |
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
Ja, det tror jeg også det bliver til - altså nogle rør... Hvor store skal så sådan nogle være? Nogle skal vel bare ha' højttaler kabler, hvor andre måske skal ha' plads til flere ting (HDMI, i-net osv)
Mon ikke der bliver nogle lange glatte områder efter de er pudset op? Væggen en nemlig lidt ru ellers lige nu... |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Mht de glatte flader, så ville jeg foreslå dig at få fuldspartlet væggen, og evt en gang filt på inden maling. Det ville være langt det flotteste, og en dygtig spartelmand eller maler ville ikke være længe om det = ikke så voldsom en udgift. Rasmus
|
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
Tak Rasmus. Som jeg forstår dig ,skal alle vægge spartles og så herefter ha' filt og males? Det lyder som lidt meget for måske 5-6 steder med rør i stuen... Men jeg kan godt se at det ville virke rigtigt.
Ingen der har forslag til projektor? Og hvad med tv? Det er virkelig lidt af en jungle... |
|
![]() |
|
PlasmaFreak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
hvis du blot fræser ud, pudser op og maler vil du kunne se det. Du skal hele møllen igennem hvis du vil have et flot resultat.
Jeg har selv brugt 50mm til mine HDMI kabler husk på at hvis du køber et samlet kabel skal selve stikket også igennem og det kan godt fylde en del. Men mål dig frem med det stik du vil bruge inden du lægger et rør ind. Husk at stikket også skal kunne komme rundt i et sving.
|
|
![]() |
|
Det ville blive synligt ja, hvis du ikke får fuldspartlet væggen. Men det er jo så en smagssag om man vil have det "perfekt", eller kan leve med at se der er lavet noget. Hvis i var flyttet ind i huset med "synlige" striber er det jo ikke sikkert det ville have generet dig. Men når man selv laver noget, ja så stiger iordenhedsfaktoren.
![]() Men ja, sørg endelig for at få styr på hvor mange og hvilke kabler der skal bruges som PlasmaFreak skriver. Brugte selv 50 mm bag på mit møbel, og der kan ligge rigtig mange kabler i. Men hellere for meget end for lidt plads. ![]() Mvh. Rasmus |
|
Min Hjemmebio
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |