recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma vs. LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma vs. LCD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bentzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-August-2006
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma vs. LCD
    Sendt: 13-August-2006 kl. 14:20

Hej med jer proffer

Jeg er VIRKELIG i tvivl.....

Vores gl. Philips fra forrige årtusinde er ved at sætte ud...

hurra.

1.Vi ved vi vil købe enten et plasma eller LCD fjernsyn

2. Vi ved at budgettet er 20-25.000

3. Det SKAL kunne vise fodbold

4. Det skal være 40''

Efter en snak med en Fona mand i går om Plasma vs. LCD er jeg i tvivl. Han sværgede til Plasma da LCD ALDRIG kan få et helt sort billede (altid baglys) og ALDRIG har eller får en responstid der gør det "sjovt" at se fodbold/tennis mv.Iøvrigt det med Plasma og "brændte" logoer og lign. på skærmen er en saga blot.....

Efter at vi stod og sammenlignet et LCD og Plasma skærm kan jeg jo et eller andet sted godt se noget af det han siger, meeeen alligevel....

Nu havde jeg jo lige kigget på Sony KDL V2000 (flot billede/design) synes jeg) og min bedre halvdel var overtalt så det hele var klart, men nu ved jeg ikke rigtig....

Må tilstå jeg ikke rigtig har ideer til Plasma i samme kaliber til Sony's LCD??

Hvad synes i??

Med venlig hilsen
Bentzen
Til top
Giver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 14:36
Lyt til din Fona mand og søg i dette forum, så har du svaret på dit spørgsmål.
MVH

Giver
Til top
bentzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 15:24

Oprindeligt skrevet af Giver Giver skrev:

Lyt til din Fona mand og søg i dette forum, så har du svaret på dit spørgsmål.

ja.....

Efter lige at have nærlæst indlægget "Hvorfor køber i store lcd skærme"

må jeg jo krybe til korset - det virker altså som om Plasma er foran på point....

Nu er spørgsmålet så bare - hvad er der i niveauet 20-25.000 i 40'' i plasma man kan tage ud og se på...?

Med venlig hilsen
Bentzen
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 15:31

Pioneer 436 (nok lidt dyrere end 25K)
Panasonic PV60 eller PV600 (vejl. pris for PV600 er 25K)

Hvis du har specielle krav til designet (læs: ikke kan lide Panasonic), kan det være relevant at kigge på andre modeller...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 15:34

Jeg tror valget mellem LCD kontra Plasma er en eller anden form for overbevist "religion". Enten er man til det ene eller også til det andet.

Jeg tror det bedste du kan gøre er, at bede din "Fona-mand" om at opsætte begge typer, afspille f.eks.den samme film/TV-program, og brug rigtig lang tid på at finde ud af hvad DU synes er bedst. Når du har truffet dit valg, få TV´et hjem på prøve med returret, og døm i hjmmelige omgivelser.

Du skal op i 42´ for et plasma. Der er uendelig mange glimrende plasma tv i den prisklasse du vil satse på.

Held og lykke med dit valg.  

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 16:16

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Du skal op i 42´ for et plasma.

Der findes også 37" plasma.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 16:25
JesperLund - joh... det ved jeg godt, men det var de 40´ jeg aldrig har set i plasma.   
Til top
bentzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 16:31

Tak for jeres svar - det er super.

Desværre forudser jeg måske et lidt praktisk problem...

Kan ikke 42'' medmindre vi saver i vores reol system (vi har 101 cm præcist af give af). 
Jeg er dog helt enig i at sådan noget helt sikkert ikke KAN blive for stort. Stod det til mig var løsningen også bare at udskifte reolsystem, men liiiige hvad angår det punkt kan jeg rigtig opnå fælles fodslag.

37'' er for lille.

hmm ikke nemt....

Med venlig hilsen
Bentzen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 16:48

Oprindeligt skrevet af bentzen bentzen skrev:

Kan ikke 42'' medmindre vi saver i vores reol system (vi har 101 cm præcist af give af). 

Panasonic PV60, som er 42" med højtalerne under TVet, er 102cm i bredden. Hvis du skal have et 40" LCD, skal du også gå efter en model med højtalerne under TVet, ellers vil det være bredere end 101 cm.

Jeg ville nok finde saven frem, eller overveje en udskiftning af reolsystemet. TVet er trods alt det vigtigste møbel i stuen...

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 16:57
JesperLund .... hørt mht saven!!
Til top
Klyde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2004
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 17:24
Det var mig som lavede tråden "Hvorfor køber i store lcd skærme" - jeg var selv meget i tvivl om mit valg. Jeg skal også ud at købe en større skærm.

Efter alle de svar i tråden, er jeg næsten ikke i tvivl mere. Det bliver derfor med al sandsynlighed en plasma. Både lcd og plasma har problemer, men det ser ud som om at problemne er langt større m.h.t. lcd - se bare den nye Samsung M71 som lige er kommet i handlen.
I tråden står også at mange af de problemer lcd har er ikke børnesygdomme og kan derfor ikke rettes.
En Pioneer 43" model 436 kan fåes til kr. 20.000,- hos danske netfirmaer. Men jeg tror nok jeg venter og ser de nye Pioneer modeller som skulle kommer medio september og endda til lavere pris (det er dog en 42"). Det forventes at prisen for en 42" er et par tusinde lavere end den nuværende model 436 rxe.
Til top
Tomgun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 20:57

Med fare for at være kætterisk - en enkelt kommentar: Er bundlinien ikke at plasma er bedst på analoge signaler, hvor det er omvendt, eller i det mindste lige på digitale signaler, og LCD er foran på HD signaler?

Og dermed en afvejning af hvorvidt man vil geninvestere på kort eller melemlang sigt baseret på tidshorisonten for den stigende kvalitet i tilgængelige signaler?

Tommy

Ad astra per aspera
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu