recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bleeding ES8005 ! :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bleeding ES8005 ! :(

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bleeding ES8005 ! :(
    Sendt: 06-December-2012 kl. 22:13
Har fået et ES8005 ind ad døren, og damn et fedt fjernsyn. HD kanalerne står bare kniv skarpt, og billedet er ret lækkert på de alm "analog" kanaler også. Efter et par dage med alm. TV kiggeri, falder glæden dog brat, da jeg sætter en film på, og må simpelthen stoppe filmen da jeg er ved at blive "idiot" af det bleeding der er på skærmen i alle 4 hjørner. Det ses stort set kun i mørke scener, eller når billedet ikke er skaleret til hele TV'et. Samtidig synes jeg at kunne ane bleeding i de første 3-5 cm af skærmen i venstre side... Angry

Teknologi eller ej, bare ikke i orden for et 15K dyrt TV. Angry

Er der overhoved noget man kan gøre, eller er teknologien bare sådan? Jeg har prøvet at justere på farverne, og det bliver også MEGET bedre, men slet slet ikke nok. Jeg er nok bange for, at jeg vil have det helt væk, eller i hvert fald stort set helt væk, ellers vil det irritere mig. Hvis man ikke rigtig kan gøre noget, afleveret jeg nok TV'et tilbage og beholder mit 42" Plasma nogen år endnu indtil der er kommet styr på det. Confused

Det er svært at fange på billede, men har alligevel prøvet, og derved nok også svært at afgøre om det er normalt eller ej..

Ret skal være ret, og billedet fra mobilen, viser nok lyset værre end øjet egentlig ser det, men det fanger faktisk ret godt problemet...

Redigeret af Henrik B. - 07-December-2012 kl. 23:43
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 22:19
Clouding - en af lyksaglighederne ved kantbelyst LCD tv. Skru ned for lyset, så mindskes det.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 22:19
Umiddelbart ser det ud til, at du måske har været en anelse mere uheldig end jeg.

Har netop fået samme tv, og ja - jeg kan også se det, men synes ikke jeg har set det i samme grad som dit. Egentlig har jeg mest lagt mærke til en smule i højre sides top og bund. 

Så endda film igår, og der følte jeg mig på ingen måde generet af noget. Smile
Vil langt hellere leve med dette, end en VT50 jeg først have købt, men hvor det krævede zoom ved samtlige programmer.

Har du prøvet at kalibrere efter flatpanels indstillinger? Selvom det nok ikke har det store at skulle have sagt, det er trods alt hardwaremæssigt der er problemer.
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2011
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 22:32
Vil se om jeg kan kalibrere mig ud af det. Jeg kan måske godt leve med lidt, men ser ret meget film, så er virkelig bange for at jeg ikke kan leve med det. Pisse surt, ellers et mega lækkert TV!
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 22:38
Jeg har clouding på min ES8005, men har næsten kalibreret det væk
På dine billeder er backlight indstillet alt for højt
Backlight 4
Lysstyrke 50-55
Kontrast 90
Gamma 0

Redigeret af jake51 - 06-December-2012 kl. 22:38
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 22:43
Det er lige netop det her som er ulempen ved LCD-tv.. er du meget sart overfor det køber du et plasma istedet.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Det er lige netop det her som er ulempen ved LCD-tv.. er du meget sart overfor det køber du et plasma istedet.

LCD... er der også problemer med disse ?
De fleste tråde her handler jo mest om  logo-problemer med elendige Panasonic plasma skærme

Så er der ved kun gammeldaws SD tilbage der dur
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2012
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 23:04
Problemet svinger meget fra apparat til apparat, og er jo primært et problem på kandtbelyste skærme. For 15k ville jeg nok forvente scanning backlight, eller at rammen slutter tæt. Med 15k ville jeg søge et med scanning backlight, Sharp eksempelvis - det har heller ikke neon skiltet for neden.

Prøv at sætte en lampe bag skærmen der lyser på væggen, det er ikke optimalt at se TV i et mørkt rum - med lidt lys ser du det mindre, samt sort opfattes sortere af øjet. 

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 06-December-2012 kl. 23:08
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 23:24
Jeg syntes det sidste billede3 du har postet, hvor man ser hele venstre side i en mørk scene oplyst af bleeding, er ret slemt. Problemet kan mindskes en del i "standard" mode som mange bruger, bla. til bleeding, clouding dæmpning. Selv syntes jeg billedet er mere skarpt i "standard" mode, end i movie mode.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
19Blade83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-August-2009
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 19Blade83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 00:12
Synes godt nok at det ser lidt vildt ud at du har så meget bleeding på din skærm til den pris.
Har ikke slet ikke noget det der ligner på mit Sony HX755, som du kan se på billederne her.

Redigeret af 19Blade83 - 07-December-2012 kl. 00:18
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 08:17
Har selvsamme TV, og vil påstå at jeg har absolut minimalt, hvis ikke ingen, backlight bleed.
Kører med filmprofilen.

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

det har heller ikke neon skiltet for neden.
Bryder du dig ikke om lyset, slår du det fra - værre er det ikke.
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

LCD... er der også problemer med disse ?

De fleste tråde her handler jo mest om  logo-problemer med elendige Panasonic plasma skærme

Så er der ved kun gammeldaws SD tilbage der dur

Det er desværre en af LCD/LED teknologiens svagheder,at alle kantbelyste eksemplarer lider af bleeding i en eller anden grad . Man kan som nævnt indstille sig delvis ud af det - med lidt følgevirkninger .

Plasmateknologien er heller ikke perfekt . Og nogle paneler er bla sårbare overfor retention og burn-in . Mens andre døjer med buzz , hvilket så ikke lige har noget med billedet at gøre.

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu