|
Bleeding ES8005 ! :( |
Besvar | Side 123 8> |
Forfatter | ||
lbm_
Bruger Oprettet: 19-April-2011 Status: Offline Point: 86 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-December-2012 kl. 22:13 |
|
Har fået et ES8005 ind ad døren, og damn et fedt fjernsyn. HD kanalerne står bare kniv skarpt, og billedet er ret lækkert på de alm "analog" kanaler også. Efter et par dage med alm. TV kiggeri, falder glæden dog brat, da jeg sætter en film på, og må simpelthen stoppe filmen da jeg er ved at blive "idiot" af det bleeding der er på skærmen i alle 4 hjørner. Det ses stort set kun i mørke scener, eller når billedet ikke er skaleret til hele TV'et. Samtidig synes jeg at kunne ane bleeding i de første 3-5 cm af skærmen i venstre side...
Teknologi eller ej, bare ikke i orden for et 15K dyrt TV. Er der overhoved noget man kan gøre, eller er teknologien bare sådan? Jeg har prøvet at justere på farverne, og det bliver også MEGET bedre, men slet slet ikke nok. Jeg er nok bange for, at jeg vil have det helt væk, eller i hvert fald stort set helt væk, ellers vil det irritere mig. Hvis man ikke rigtig kan gøre noget, afleveret jeg nok TV'et tilbage og beholder mit 42" Plasma nogen år endnu indtil der er kommet styr på det. Det er svært at fange på billede, men har alligevel prøvet, og derved nok også svært at afgøre om det er normalt eller ej.. Ret skal være ret, og billedet fra mobilen, viser nok lyset værre end øjet egentlig ser det, men det fanger faktisk ret godt problemet... Redigeret af Henrik B. - 07-December-2012 kl. 23:43 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Clouding - en af lyksaglighederne ved kantbelyst LCD tv. Skru ned for lyset, så mindskes det.......
Klaus |
||
Gunraf
Super bruger Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Umiddelbart ser det ud til, at du måske har været en anelse mere uheldig end jeg.
Har netop fået samme tv, og ja - jeg kan også se det, men synes ikke jeg har set det i samme grad som dit. Egentlig har jeg mest lagt mærke til en smule i højre sides top og bund. Så endda film igår, og der følte jeg mig på ingen måde generet af noget. Vil langt hellere leve med dette, end en VT50 jeg først have købt, men hvor det krævede zoom ved samtlige programmer. Har du prøvet at kalibrere efter flatpanels indstillinger? Selvom det nok ikke har det store at skulle have sagt, det er trods alt hardwaremæssigt der er problemer.
|
||
lbm_
Bruger Oprettet: 19-April-2011 Status: Offline Point: 86 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil se om jeg kan kalibrere mig ud af det. Jeg kan måske godt leve med lidt, men ser ret meget film, så er virkelig bange for at jeg ikke kan leve med det. Pisse surt, ellers et mega lækkert TV!
|
||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6246 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har clouding på min ES8005, men har næsten kalibreret det væk
På dine billeder er backlight indstillet alt for højt Backlight 4 Lysstyrke 50-55 Kontrast 90 Gamma 0
Redigeret af jake51 - 06-December-2012 kl. 22:38 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er lige netop det her som er ulempen ved LCD-tv.. er du meget sart overfor det køber du et plasma istedet.
|
||
E.Larsen
Super bruger Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
LCD... er der også problemer med disse ?
De fleste tråde her handler jo mest om logo-problemer med elendige Panasonic plasma skærme
Så er der ved kun gammeldaws SD tilbage der dur
|
||
Bøje_fra_nr_16
Super bruger Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Problemet svinger meget fra apparat til apparat, og er jo primært et problem på kandtbelyste skærme. For 15k ville jeg nok forvente scanning backlight, eller at rammen slutter tæt. Med 15k ville jeg søge et med scanning backlight, Sharp eksempelvis - det har heller ikke neon skiltet for neden.
Prøv at sætte en lampe bag skærmen der lyser på væggen, det er ikke optimalt at se TV i et mørkt rum - med lidt lys ser du det mindre, samt sort opfattes sortere af øjet.
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 06-December-2012 kl. 23:08 |
||
Moef
Guld medlem Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg syntes det sidste billede3 du har postet, hvor man ser hele venstre side i en mørk scene oplyst af bleeding, er ret slemt. Problemet kan mindskes en del i "standard" mode som mange bruger, bla. til bleeding, clouding dæmpning. Selv syntes jeg billedet er mere skarpt i "standard" mode, end i movie mode.
|
||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
||
19Blade83
Ny bruger Oprettet: 04-August-2009 Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Synes godt nok at det ser lidt vildt ud at du har så meget bleeding på din skærm til den pris.
Har ikke slet ikke noget det der ligner på mit Sony HX755, som du kan se på billederne her. Redigeret af 19Blade83 - 07-December-2012 kl. 00:18 |
||
Langmack
Guld medlem Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har selvsamme TV, og vil påstå at jeg har absolut minimalt, hvis ikke ingen, backlight bleed. Kører med filmprofilen.
Bryder du dig ikke om lyset, slår du det fra - værre er det ikke.
|
||
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er desværre en af LCD/LED teknologiens svagheder,at alle kantbelyste eksemplarer lider af bleeding i en eller anden grad . Man kan som nævnt indstille sig delvis ud af det - med lidt følgevirkninger . Plasmateknologien er heller ikke perfekt . Og nogle paneler er bla sårbare overfor retention og burn-in . Mens andre døjer med buzz , hvilket så ikke lige har noget med billedet at gøre. |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
Besvar | Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |