|
Langt hdmi kabel på 15 meter? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
T0biasDK
Ny bruger Oprettet: 03-Juli-2008 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-December-2012 kl. 11:03 |
Hej,
Jeg har lige købt en ny projektor (Epson TW3200), har ikke fået sat den op endnu, men jeg har opdaget at det ser ud til at jeg må skifte mit component kabel ud med et HDMI kabel for at få 1080p. Jeg er lidt i tvivl om hvilket kabel jeg skal købe. Hvis jeg skal lade Bluray afspilleren stå hvor den står nu skal jeg bruge et kabel på 15 meter - hvilket jo godt kan blive lidt dyrt - og jeg har læst at der kan være problemer med lange HDMI kabler? Jeg har kigget på følgende to kabler på 15 meter: - Supra HF100 1.4 kompatibelt HDMI (1500 kr.) - QED Performance HDMI-E (1400 kr.) Hvilket ville være bedst? Eller er der et andet der er en bedre løsning? Et alternativ kunne være at flytte bluray afspilleren tættere på projektoren (vil nok kunne nøjes med 5 meter, måske mindre) - men så skal jeg jo have et langt kabel hen til forstærkeren for at få lyden med. Ville dette overhovedet give mening eller skal jeg bare købe et 15 meter langt HDMI kabel til at starte med? Håber nogen kan hjælpe :)
|
|
Schulz
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville bare købe et 15 meter langt HDMI kabel. De kabler du kigger på er fine nok vil jeg mene. Supra kan du købe her til 1399,-
http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/supra-high-speed-hdmi-kabel-15-m.html Det skulle kunne køre 4K hvis du på et senere tidspunkt skulle få brug for det |
|
IrmaN
Bruger Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 241 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor skal man give så meget for et HDMI kabel? Jeg har en af de billige fra AV-Cables, hvor min Panasonic projektor er koblet til denon reciever. Og billedet ser perfekt ud - har absolut ingen problemer med den kabel.
Det er denne http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/standard-speed-1-4-guldbelagt-hdmi-kabel-15-m.html
|
|
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også et langt billigt hdmi-kabel til min projektor. Køb du bare et billigt til 300,-
|
|
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
Qed er super god kvalitet.. Stikkene plejer at sidde godt fast i afspillere osv. Har dog aldrig prøvet deres 15m kabler.
Jeg har et 15m VDH Flat, og det kan jeg ikke anbefale.. elendige stik, og så er det meget uflxibelt..
Vær opmærksom på spec. Nogle modeller er opgivet med forskellige spec til forskellige længder.
Se feks. Link.
Redigeret af stridsvognen - 22-December-2012 kl. 17:52 |
|
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|
T0biasDK
Funktioner
Tak(0)
|
Ved nærmere opmåling er jeg nået frem til at jeg sandsynligvis lige kan klare mig med 10 meter (med anden kabelføring end først tænkt). Vil du mene QED kablet er bedre end det fra Supra? Kigger jeg på Supra's hjemmeside står der at 3D, high speed osv garanteres op til 15 meter (http://www.supracables.dk/hdmi-kabler-tekst11) - om det så passer ved jeg ikke :) Kunne ikke finde det nævnte QED kabel på deres hjemmeside af en eller anden grund.. Fandt også en tredje mulighed fra Audioquest, Pearl til 1400 kr. (http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?id_category=94&product_number=6954149) - men de garanterer kun high speed op til 8 meter. Synes det er lidt svært at finde rundt i :) Det er min fornemmelse at over ca. 8 meter, så kan der opstå flere problemer med de billige kabler.. derudover vil jeg også gerne have et kabel der er så fremtidssikret som muligt - så jeg i hvertfald kan køre 3D uden problemer hvis jeg engang skulle få det, eller 4K som Schulz nævner (har dog ingen ide om hvorvidt det bliver relevant indenfor en overskuelige fremtid) :) |
|
IrmaN
Bruger Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 241 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kører 3D via de billige og det fungerer også. Men kan af gode grunde ikke sige noget om 4K :-)
|
|
T0biasDK
Funktioner
Tak(0)
|
Hm okay, ved sq ikke rigtig - synes det er meget blandet det jeg kan finde omkring emnet :)
Jeg opdagede lige at der i specifikationerne for QED kablet står følgende: Længde : 1, 2, 3 meter (high speed), 5, 7, 10, 15, 20 meter (standard speed) Det ser jo ikke så imponerende ud hvis det kun er high speed op til 3 meter :(
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du overvejet, at købe en ny forstærker?
Det er dejligt, når man kan samle enheder i forstærkeren og så kun køre ét kabel fra forstærker til projektor. Jeg har samme projektor som dig, og kører med det billigste HDMI-kabel fra Harald Nyborg på 10 m.. Der er absolut ingen problemer...
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers køb det her.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Schulz
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er jeg ikke den store kabel fanatiker. Det er vel sådan med HDMI kabel, at hvis der kommer lyd og billede igennem, så er det fint og godt nok, hvis ikke, så er kablet for dårligt. Dertil kommer så stikkenes beskaffenhed, men skal de bare plugges i og ikke ind og ud hele tiden så burde det ikke blive det store problem. Nu havde trådstarter jo selv 2 muligheder og da jeg selv har gode erfaringer med Supra og det kan køre 4K (fremtidssikret) så syntes jeg det var et fint kabel, tror ærligt talt jeg selv ville købe lige præcis det kabel hvis det var mig. Men i princippet kan et kabel til 300 fint gøre det, så længe der kommer lyd og billede igennem...
|
|
Keyvan
Bruger Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja og de skriver følgende: 0,5 meter til 10 meter understøtter op til 1080p 15 meter støtter op til 720p/1080i derfor er der en grund til at de også sælger følgende hvis man virkelig ønsker at have en fuld HD signal til en projektør. http://www.av-cables.dk/hdmi-booster/ http://www.av-connection.dk/?ML=788 Redigeret af Keyvan - 22-December-2012 kl. 21:14 |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |