kruga skrev:
....
Er der nogle der har et forslag til indstillingerne af billedet? Jeg sidder i et meget lyst rum og ser på fjernsynet.
.... |
Mit er et 42PV60. Jeg har taget udgangspunkt i billedevalg "Biograf", hvor Kontrast, Lys, Farve, Skarphed alle er på ca. 45 %.
Farvetemp = Normal
Colour Mangement = Fra
Mpeg NR = Max
P-NR = Fra
3D-COMP = Fra
Jeg har sat MPEG NR til max, fordi jeg har "slør" på atletik, fodbold o.a. sport, samt på hurtigt rullende tekster, fx. dem, der kommer rullende sideværts til sidst i TV2's "God Aften Danmark". Jeg er endnu ikke helt sikker på, hvor meget det hjælper. Jeg er overbevist om, at sløret skyldes udsendelserne mere end TV'et, da fx. ishockey på Canal + Sport er uden slør. Omvendt var fx. marathon-løbernes ben under atletik EM repræsenteret med ganske få pixels, så det ikke var til at holde ud at se på - her er signalerne via selector ofte værre end det analoge signal. Tour de France var også håbløst ringe via selector.
Hvad er jer andres erfaringer med "slør" ifm. PV60? I tiden omkring og lige efter fælleskøbet på PV60, var der mange, der roste PV60 for at være uden slør, uskarphed ved hurtige bevægelser eller panoreringer eller hvad vi nu skal kalde fænomenet.
Jeg har både analog kabel tv og selector 81, sidstnævnte tilsluttet via HDMI med lidt mindre kontrast, lys og farve end ved analog kabel TV tilsluttet via antenne-indgangen.
Redigeret af osvan - 16-August-2006 kl. 20:24