recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Priotering af 2 netværk synology iptv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Priotering af 2 netværk synology iptv

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2012
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Priotering af 2 netværk synology iptv
    Sendt: 30-December-2012 kl. 23:43
Hej jeg har en nas server synology ds212, hvor jeg bruger DVBlogic som Dlna/streming service.
Mit problem er bare at jeg skal bruge 2 netkort for at få det til at funke.

Opsætningen er at jeg skal bruge 2 netkort for at streame waoo iptv signalerne
1 linie fra iptv delen og 1 fra lokal netværk siden, der for har jeg sat en wifi dongle i.
problemet er bare at min nas ikke kan håndtere 2 netkort på samme tid som udgangspunkt.

Bruger samme opsæt på min normale pc og det funker fint, i det at jeg har lavet priotering på netkortene. Local network= Metrix "1"  og iptv= Metrix "2"

Hvordan kan jeg gøre det samme på min nas? altså lave priotering/ opsætning af Metrix.
er godt klar over at det skal ske fra promt siden på en eller anden måde.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 23:47
Det må være ifconfig du skal kigge på

BS
Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2012
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 11:23
Vil da lige høre om det er noget du har fået til at virke ?
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 03:33
Hvorfor skal du bruge 2 netkort?

Jeg skal selv igang med at kigge på samme opsætning, og vil derfor gerne vide om jeg evt. selv kan komme i problemer.
Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 12:27
Waoo køre med opdelt netværk en linje til tv og en linie til internet.
Det vil sige 2 dhcp servere, og et netkort kan umildbart ikke håndtere det.

Så et netkort til lokal netværk med matrix 1,
Og et til iptv matrix 2. Så bliver NAs serveren heller ikke forvirret ang. hvilken forbindelse som skal primær...

Har du andre løsninger høre jeg gerne...
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 13:14
understøtter dvblogic IP via synology..??
Sidst jeg tjekkede understøttede den kun via ekstern tuner..

Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 13:17
Ja, det er de gjort de sidste 2 uger... Men kender i en som kan hjælpe med matrix, ligger jeg ger en færdig fil ud til dem som gerne vil bruge det...
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 13:18
Cool.. må hellere få undersøgt det lidt nærmere :)
Kan onkel google ikke fortælle noget..?
Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 13:21
Har forsøgt at finde de forskellige kommandoer men har desværre ikke den fornødent viden omkring Linux. Havde det været win så kan jeg gøre det. Kan også med min raspberry Pi. Med openelec.
Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 13:36
Har selv leget lidt med dvblogic - Men kan ikke finde et sted og tilføje ip adresser - Noget der kunne fortælle mig det ?
Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 13:50
Du skal ind i roden af dvblogic mappen under programfiler. der er en mappe som hedder player list. kopier en af de lister der er der inde ud på dit skrivebord. åben den i notepad og redigere så ip adresserne der inde samt port nummer.
Skulle gerne så sådan her ud.:

#EXTM3U;
#EXTINF:1,Navn på kanal
udp://@Ip adresse:Port
#EXTINF:2,Navn på kanal
#EXTINF:3,Navn på kanal
#EXTINF:4,Navn på kanal
#EXTINF:5,Navn på kanal

Her efter gemmer du filen igen som .m3u fil hvis den ikke allerede er det, og ligger den tilbage i mappen "playlist"

Her efter skal du ind i opsætningen af dvblink og vælge under kilder, og configure.
når du har gjort dette kan du se i toppen at der står local, hvor der også er en rulle menu. klik på den og vælg din playlist.

så skulle det virke hvis du har forbindelserne i orden.-
Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 14:05
Melder lige tilbage om det virker :-)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu