|
Min NAS sever "bipper" |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2013 kl. 11:17 |
Hej.
Jeg har en synology nas server hvor der er monteret to diske i. De er sat op sådan at de kopierer hinanden. Her til morgen da min server skulle starte op bippede den med 2 sek. mellemrum. Jeg får denne fejlmeddelse: Diskenhed 1 Pladsen er degraderet. Vi anbefaler at du udskifter de svigtende harddiske.......... og meget mere. Vil det sige at den ene disk er stået af, eller kan man redde den på en eller anden måde. mvh |
|
![]() |
|
yknippen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-April-2012 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skulle vel ikke tilfældigvis være WD green diske du bruger?
Det er ikke sikkert disken er stået af, men den har lavet en fejl og har så brugt for længe på at melde tilbage til controlleren i din Nas. Herefter er den så blevet smidt af dit Raid 1 array. Den burde kunne gendannes så det køre igen. Det er et kendt problem med WD freen diske. Efter min erfaring hvis en disk først har lavet det nummer en gang så vil den gøre det igen.
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Jeg er altså lige nødt til at komme med en tilføjelse. Jeg har i 2 år kørt med WD Green diske og ud af 11 diske er én crashed. Jeg ved de ældre WD Green diske havde et problem med Load Cycle count, men disse problemer er altså ikke længere tilstede så vidt jeg er orienteret. Med ca. 10% failure rate på 2 år (i mit eksempel) kan man vel dårligt forvente mere? /Ehlz
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Når jeg kigger inde i "lagerstyring" kan jeg se at den ene harddisk står som "normal", mens den anden står som "ikke initialiseret"
Det er seagate diske. |
|
![]() |
|
yknippen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-April-2012 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 17 |
Jeg køre med et 8 disk raid 5 array og i starten havde jeg WD green diske, men efter 6 mdr måtte jeg opgive dem, der var mindst en disk som gik ned hver måned. Det kan dog sagtens være deres problemer er løst nu, mine erfaringer er fra 2-3 år siden. Jeg skiftede til Samsung F4g diske hvor der ikke har været et eneste nedbrud de sidste 2 år. Til trådstarter så skal den vel bare initialiseres igen og så køre dit system igen.
Redigeret af yknippen - 11-Januar-2013 kl. 12:29 |
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Der kan være flere ting galt. Nogle fejl kan den sagtens "recover" fra og du kan køre videre med din disk. Jeg havde selv en fejl for ikke så længe siden, med resulterende biblyde, men det kunne Synology selv fixe og efter et par timer, var den oppe igen. Så det afhænger lidt af hvilken fejl der er opstået. Men så vidt jeg husker, så kan du se det i admin interfacet, hvad den fejler.
|
|
![]() |
|
Nu ved jeg ikke særlig meget om pc.
Men hvordan initialiseres den igen, og hvorfor går den over til "ikke initialiseret"? Jeg har været inde i "lagerstyring" på Nas'en, men kan ikke finde hvor jeg skal gøre det. |
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Jeg kan ikke lige huske det, så det kræver at jeg sidder hjemme foran min computer. Jeg skriver lige igen, når jeg kommer hjem
|
|
![]() |
|
Super
![]() |
|
![]() |
|
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
Når du er inde i Diskenhed fanebladet burde du have mulighed for at vælge Administrer (normalt er den grå, hvis der ikke er noget galt)
|
|
![]() |
|
Fandt en med samme problem som mig.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76432 |
|
![]() |
|
jbv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2011 Status: Offline Point: 187 |
Hvilken model er din nas. DS ? Det er kun ældre modeller der bruger kabel. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |