|
Lidt om netkabler |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2013 kl. 13:10 |
Kald mig bare Mads, tumpe, klaphat - eller find selv på andre (jeg ved at enkelte af jer er gode til den gebet
![]() Og baggrunden for det var egentlig nogle lyttetest jeg lavede den anden dag, med 3 forskellige strømkabler fra Nordost.
Det billigeste kabel... ja måske - måske ikke lidt forskel, joh.. Det næste lidt dyrere kabel, og det jeg har købt... jo minsandten. NEJ.... det er vrøvl, du bilder dig selv noget ind.. fis fis, umuligt det kan ikke lade sig gøre!. Tilbage til mit standard strømkabel... hmmm... der mangler da noget i lyden. Forfra i test - også med det koloenormt dyre kabel.
Men lige siden jeg har afleveret kablerne sidder jeg med tanken, hvor blev det bastante i min lyd af? Indbildning - måske. Men alt andet lige, så vil min receiver have et knibelt godt strømkabel.
![]() ![]() En lidt interessant artikel, uden dog matematiske beviser:
Redigeret af Hother - 11-Januar-2013 kl. 13:22 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jamen det næste blir' vel at vi skal bruge en højdemåler eller fugtighedsmåler for at gi' recieveren de bedste arbejdsbetingelser |
|
![]() |
|
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Næste opgradering bliver vel at erstatte kablerne, der løber fra dit strømrelæ til dit hifi med Nordostkabler til kr. 10.000 meteren. Og drømmen er måske at få lagt Nordostkabler hele vejen fra dit elselskab og frem til din bopæl ...
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 10:36 |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Tja noget må der jo ske med de strøm kabler.
Læste lige linket og har møde Sven Bilen en del gange og han plejer altså at vide hvad han taler/skriver om. Overvejer at låne nogle forskellige skinner og kabler hjem til test. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
"strandvasker" postede dette link i en anden tråd:
![]() jeg hører også forskel i klippet. Redigeret af Brixen - 11-Januar-2013 kl. 14:46 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
Damn, det var da en slat. Jeg har selv nogle alvorlige netkabler, men ikke lige så vilde. Er det nok bare at skifte den til forstærkeren ud? Hvad med cd-afspilleren/lydkilden? Og evt. effektforstærker, hvis du kører separat med det.
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Problemet her og i den linkede artikel er at test designet ikke er beskrevet og der foreligger ingen statistisk analyse.
Det efterlader læseren med en viden om at deltagerne i testen havde en god oplevelse, og mente at de i situationen oplevede en forskel, men siger intet om hvorvidt der vitterlig er en forskel. Hvis jeg lagde 5K for et netkabel ville min hjerne nok også tvinge mig til at synes det lød bedre, og det ville jeg formentlig også opleve, og det skal man absolut ikke pege fingre af, men det siger intet om hvorvidt der er forskel. En kommentar til lufttryk/fugtighed. På min arbejdsplads har vi udstyr der måler den slags i alle målerum, som bliver logget sammen med resultater ved referencemålinger, så det er reelt nok, men meget let at kompensere for.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |