recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Frist for fortrydelsesret ved DOA ombytning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Frist for fortrydelsesret ved DOA ombytning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Frist for fortrydelsesret ved DOA ombytning
    Sendt: 15-Januar-2013 kl. 11:34
Hey,

Hvordan er det nu reglerne er i forbindelse med ombytning og fortrydelsesret?

Jeg har købt et vinkøleskab via internet og det fik jeg leveret i fredags. Desværre var der fejl i det og forhandleren har sagt, at det skal ombyttes. Så langt så godt, men pt. er den nye leveringsdato ikke fastsat og forhandleren forventer, at der går ca. 10-14 dage da det pt. ikke er på lager.

Jeg er en anelse i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet vil beholde vinskabet, da kvaliteten var en anelse skuffende. Men jeg er villig til at give det en chance men hvordan står jeg mht. den almindelige 14 dages returret når/hvis skabet først bliver ombyttet omkring 14 dage efter den første levering?

Alternativt må jeg ophæve købet, selv returnere varen og så bestille et nyt, men det er vel kun sådan noget molbo'ere gør?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 11:40
De 14 dage starter når du har modtaget en fejlfri vare vil jeg mene. Så først når du modtager det nye..

På den anden side, hvis du er i tvivl om kvaliteten, så undersøg det du har fået nøjere, og træf så et valg ud fra det. Det kan jo dårligt betale sig at ha' alt det bøvl, hvis du bare fåe endnu et tvivlsomt skab.

Jeg kender godt den følelse når man synes at kvaliteten er lige på grænsen til acceptabelt. Jeg sender det hellere retur, end går og ærgrer mig i årevis over et dårligt produkt.

Redigeret af Kampus - 15-Januar-2013 kl. 11:44
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 13:10
Takker!  Har netop talt med forhandleren som bekræftede at jeg får en ny kvittering ved ombytningen hvilket giver 14 nye dage.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu