|
JVC nægter pink stripe-reparation |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Januar-2013 kl. 16:14 |
|
... fordi garantien er overskredet med tre uger Jeg troede så, at der var tre års garanti på projektoren... men det er på pæren
Ellers havde jeg sendt den ind i god tid
Men de nægter altså, da det vil koste det samme som en ny projektor
JVC har så tilbudt mig en X35 til halv pris
Hvad siger I... er det noget svineri?
Jeg er stadig meget glad for min HD550
Skal jeg købe en ny projektor fra en virksomhed, der behandler mig dårligt... eller er det min egen skyld, da garantien var udløbet?
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har aldrig haft garanti på selve projektoren. Du har haft to års reklamationsret.
Det er din egen skyld at du har forvekslet garantien på pæren (det må så være tre år eller 2000 timer) med det. |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er din egen skyld, særligt hvis du har konstateret fejlen for længe siden. Kan ikke se at JVC har behandlet dig dårligt, grænsen skal jo trækkes et sted.
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fedt med en x35 til halv pris. Så du for 14000 for din gamle projektor...sådan ca. Go deal
|
||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sådan set er det vel dig egen skyld at du ikke har reageret på at din projektor er defekt. At JVC tilbyder dig en ny til halv pris synes jeg er det aller mindste de bør gøre i betragtning af at det kun er 3 uger over reklamationsperioden. Også selv om de ikke direkte er forpligtet til det. Det er trods alt ikke en billig skrammelprojektor der er gået i stykker.
Hvad værre er, så er det et kendt problem på JVCs projektorer, hvilket IMO peger på en seriemæssig konstruktionsfejl, så det kan ikke komme bag på JVC at fejlen opstår. JVCs eftersalgsservice havde set noget bedre ud hvis de havde erkendt problemet og påtaget sig ansvaret, frem for at skubbe aben videre til kunderne, med henvisning til reklamationsrettens udløb. Man må da for fan... kunne regne med at en så dyr projektor kan fungere problemfrit i mere end to år. http://www.avsforum.com/t/1451654/attention-magenta-or-any-colored-stripe-defect-on-their-jvc-projector Når det er sagt så er det i den grad heller ikke din egen skyld at omkostningerne ved at få repareret en to år gammel projektor er så store at det ikke kan betale sig. At det skal være så dyrt er IMO tæt på skandaløst og desværre et problem man ser alle steder. Alt for mange ting kasseres fordi det ikke "kan betale sig" selvom der ofte er tale om mindre fejl der kunne løses hvis man kunne få reservedele til rimelige priser, eller hvis reservedelene i det hele taget var tilgængelige. MVH Redigeret af tvkartoffel - 23-Januar-2013 kl. 17:18 |
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Seriøst? - behandlet dig dårligt? Det er vel din egen skyld at du ikke har sendt den ind med det samme når fejlen er opstået, let alone når du ikke har kunnet skeldne mellem de 2 års obligatoriske reklamationsret og den udvidede garanti på pæren..? Jeg vil gerne høre hvad der ville have været god service i sådan en situation her? - en helt ny X75 uden beregning og en omgang striptease for at højne humøret? |
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er et krav, for at opfylde sine forpligtelser, at en defekt vare indleveres når en fejl opdages . Vær glad for den storslået behandling af JVC, og nap ikke flere tudekiks.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt så...
Men er problemet løst på de nye modeller?
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved ikke om det problem er løst, men du har næsten ikke noget valg i forhold til om du vil købe en x35 til halv pris. Hvis du ikke køber den får du nok slet ikke noget, uanset om det føles urimeligt. Hvis du tager en x35 til halv pris kan du selv vælge om du vil sælge den videre og stikke et par 1000,- i lommen (forudsat at den ér ny og at der er garanti på) eller om du vil beholde den.
Jeg må indrømme at jeg godt kan forstå din frustration. Det er dyre lærepenge ikke at reagere med det samme og hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg ikke det er i orden at JVC skubber ansvaret fra sig, når nu det er en kendt fejl på de modeller, og når nu du er så tæt på skæringsdatoen for reklamationsrettens udløb. Havde det været min projektor var sku blevet tosset selv om da godt kan argumentere for at det er din egen skyld. Teknisk overholder JVC nok reglerne, med jeg er ikke sikker på at jeg synes det er rimeligt. Panasonic havde for et par år siden en seriemæssig fejl på nogle af deres plasmaTV der betød at de gik i stykker omkring reklamationsrettens udløb. Der kan jeg erindre at en del fik dem repareret eller byttet uden beregning. Det kunne JVC godt lære noget af. MVH |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så skulle du nok se min X30 'falde ned' snart. |
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
My point exactly..
|
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og det er selvfølgelig kun gas. Jeg skulle helst ikke være foruden min X30 i så meget som en dag.
|
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |