JVC nægter pink stripe-reparation
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119581
Udskrevet den: 26-December-2024 kl. 03:41
Emne: JVC nægter pink stripe-reparation
Skrevet af: jake51
Emne: JVC nægter pink stripe-reparation
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 16:14
... fordi garantien er overskredet med tre uger
Jeg troede så, at der var tre års garanti på projektoren... men det er på pæren
Ellers havde jeg sendt den ind i god tid
Men de nægter altså, da det vil koste det samme som en ny projektor
JVC har så tilbudt mig en X35 til halv pris
Hvad siger I... er det noget svineri?
Jeg er stadig meget glad for min HD550
Skal jeg købe en ny projektor fra en virksomhed, der behandler mig dårligt... eller er det min egen skyld, da garantien var udløbet?
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 16:24
Du har aldrig haft garanti på selve projektoren. Du har haft to års reklamationsret.
Det er din egen skyld at du har forvekslet garantien på pæren (det må så være tre år eller 2000 timer) med det.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 16:33
Det er din egen skyld, særligt hvis du har konstateret fejlen for længe siden. Kan ikke se at JVC har behandlet dig dårligt, grænsen skal jo trækkes et sted.
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 16:59
Fedt med en x35 til halv pris. Så du for 14000 for din gamle projektor...sådan ca. Go deal
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 17:04
Sådan set er det vel dig egen skyld at du ikke har reageret på at din projektor er defekt. At JVC tilbyder dig en ny til halv pris synes jeg er det aller mindste de bør gøre i betragtning af at det kun er 3 uger over reklamationsperioden. Også selv om de ikke direkte er forpligtet til det. Det er trods alt ikke en billig skrammelprojektor der er gået i stykker. Hvad værre er, så er det et kendt problem på JVCs projektorer,
hvilket IMO peger på en seriemæssig konstruktionsfejl, så det kan ikke
komme bag på JVC at fejlen opstår. JVCs eftersalgsservice havde set noget bedre ud hvis de havde erkendt problemet og påtaget sig ansvaret, frem for at skubbe aben videre til kunderne, med henvisning til reklamationsrettens udløb. Man må da for fan... kunne regne med at en så dyr projektor kan fungere problemfrit i mere end to år. http://www.avsforum.com/t/1451654/attention-magenta-or-any-colored-stripe-defect-on-their-jvc-projector - http://www.avsforum.com/t/1451654/attention-magenta-or-any-colored-stripe-defect-on-their-jvc-projector Når det er sagt så er det i den grad heller ikke din egen skyld at omkostningerne ved at få repareret en to år gammel projektor er så store at det ikke kan betale sig. At det skal være så dyrt er IMO tæt på skandaløst og desværre et problem man ser alle steder. Alt for mange ting kasseres fordi det ikke "kan betale sig" selvom der ofte er tale om mindre fejl der kunne løses hvis man kunne få reservedele til rimelige priser, eller hvis reservedelene i det hele taget var tilgængelige. MVH
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 17:30
jake51 skrev:
Skal jeg købe en ny projektor fra en virksomhed, der behandler mig dårligt... eller er det min egen skyld, da garantien var udløbet? |
Seriøst? - behandlet dig dårligt? Det er vel din egen skyld at du ikke har sendt den ind med det samme når fejlen er opstået, let alone når du ikke har kunnet skeldne mellem de 2 års obligatoriske reklamationsret og den udvidede garanti på pæren..?
Jeg vil gerne høre hvad der ville have været god service i sådan en situation her? - en helt ny X75 uden beregning og en omgang striptease for at højne humøret?
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 17:42
Det er et krav, for at opfylde sine forpligtelser, at en defekt vare indleveres når en fejl opdages . Vær glad for den storslået behandling af JVC, og nap ikke flere tudekiks.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 19:08
Godt så...
Men er problemet løst på de nye modeller?
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 19:34
Jeg ved ikke om det problem er løst, men du har næsten ikke noget valg i forhold til om du vil købe en x35 til halv pris. Hvis du ikke køber den får du nok slet ikke noget, uanset om det føles urimeligt. Hvis du tager en x35 til halv pris kan du selv vælge om du vil sælge den videre og stikke et par 1000,- i lommen (forudsat at den ér ny og at der er garanti på) eller om du vil beholde den. Jeg må indrømme at jeg godt kan forstå din frustration. Det er dyre lærepenge ikke at reagere med det samme og hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg ikke det er i orden at JVC skubber ansvaret fra sig, når nu det er en kendt fejl på de modeller, og når nu du er så tæt på skæringsdatoen for reklamationsrettens udløb. Havde det været min projektor var sku blevet tosset selv om da godt kan argumentere for at det er din egen skyld. Teknisk overholder JVC nok reglerne, med jeg er ikke sikker på at jeg synes det er rimeligt. Panasonic havde for et par år siden en seriemæssig fejl på nogle af deres plasmaTV der betød at de gik i stykker omkring reklamationsrettens udløb. Der kan jeg erindre at en del fik dem repareret eller byttet uden beregning. Det kunne JVC godt lære noget af. MVH
|
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 19:48
Steve Jones skrev:
Jeg vil gerne høre hvad der ville have været god service i sådan en situation her? - en helt ny X75 uden beregning og en omgang striptease for at højne humøret?
|
Så skulle du nok se min X30 'falde ned' snart.
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 20:10
Naiera skrev:
Steve Jones skrev:
|
Så skulle du nok se min X30 'falde ned' snart. |
My point exactly..
|
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 22:24
Og det er selvfølgelig kun gas. Jeg skulle helst ikke være foruden min X30 i så meget som en dag.
|
Skrevet af: Rønnest
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 11:32
Jeg synes, at JVC kommer med et rigtig godt løsningsforslag. Har selv en HD550, så du kan jo bare få min og så får jeg din defekte inkl. muligheden for X35 til halv pris. Jeg er frisk Hilsen Rønnest
------------- Sony 65AF8, Onkyo TX-NR929, Dune HD Max, Yousee tv-bokx, Synology 1010+/DX510, Sonos ZP90, B&W 603S3 - 600S3 - LCR60 - ASW600, JVC HD550, 92" Lissau motorlærred.
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 11:41
Rønnest skrev:
Jeg synes, at JVC kommer med et rigtig godt løsningsforslag. Har selv en HD550, så du kan jo bare få min og så får jeg din defekte inkl. muligheden for X35 til halv pris. Jeg er frisk Hilsen Rønnest |
Uanset at det er til egen fordel, synes jeg det er virkelig god stil.
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 11:59
Har lige fået mail fra forhandleren, der er i kontakt med JVC
Jeg spørger, om problemet med pink stripe er løst i de nye modeller
Svaret: Ja, det er det
Ikke noget om hvordan... det er ikke helt uvæsentligt
Mulighed 1: Få min HD550 tilbage, gå tilbage til et 16:9-lærred (fra 21:9) og zoome lidt ud, så striben forsvinder i velcroen på kanten
Mulighed 2: Købe en X35 til halv pris... og så måske om et par år få samme fejl
Mulighed 3: Sige f#ck you til JVC og helt opgive at have projektor, købe en 55" fladskærm til BD og så ellers gå meget mere i biffen som før jeg fik min første projektor for 10 år siden
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 12:11
jake51 skrev:
Svaret: Ja, det er det |
Betyder det så at de vedkender at problemet eksisterer. Det lyder som om de gør? MVH
|
Skrevet af: Rønnest
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 12:23
jake51 skrev:
Mulighed 1: Få min HD550 tilbage, gå tilbage til et 16:9-lærred (fra 21:9) og zoome lidt ud, så striben forsvinder i velcroen på kanten
Mulighed 3: Sige f#ck you til JVC og helt opgive at have projektor, købe en 55" fladskærm til BD og så ellers gå meget mere i biffen som før jeg fik min første projektor for 10 år siden |
Mulighed 4:
Rønnest skrev:
Jeg synes, at JVC kommer med et rigtig godt løsningsforslag. Har selv en HD550, så du kan jo bare få min og så får jeg din defekte inkl. muligheden for X35 til halv pris. Jeg er frisk Hilsen Rønnest |
Hilsen Rønnest ------------- Sony 65AF8, Onkyo TX-NR929, Dune HD Max, Yousee tv-bokx, Synology 1010+/DX510, Sonos ZP90, B&W 603S3 - 600S3 - LCR60 - ASW600, JVC HD550, 92" Lissau motorlærred.
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 12:28
Naiera skrev:
Og det er selvfølgelig kun gas. Jeg skulle helst ikke være foruden min X30 i så meget som en dag. |
øhh - for en stripper???
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 12:57
Det kan man vel bare betale sig fra
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 13:07
Ny update: JVC siger, at indmaden er helt nyudviklet, og nærmere kommer vi ikke
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 13:24
jake51 skrev:
Svaret: Ja, det er det
Ikke noget om hvordan... det er ikke helt uvæsentligt
Mulighed 3: Sige f#ck you til JVC og helt opgive at have projektor, købe en 55" fladskærm til BD og så ellers gå meget mere i biffen som før jeg fik min første projektor for 10 år siden
|
Mulighed 2 uden at forvente fejl. eller mulighed 4, så får i begge noget ud af det IMO
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 13:25
må nok indrømme køb den nye projekter, du bliver træt af at leve uden..
Og selv tv har haft problemer.. kan da huske næsten alle gamle PV60´ere eller hvad den nu hed, havde purple snakes i vildskab..
Og der købte folk da stadig panasonic efter dette.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 13:49
Det var nogle dyre lærepenge Uanset hvad du gør så ender du med at skulle have en masse penge op af lommen. Alternativet, at overtage en brugt projektor, uden garanti, der potentielt får samme fejl lyder i mine øre som opskriften på et selvmål. Med den mængde rapporter der kan findes på avsforum om det her ville jeg holde mig langt væk. Specielt hvis JVC ikke vil erkende at der i det hele taget er et problem eller er indstillet på at gøre noget ved det. Gensalgsværdien på den generation af JVCprojektorer må også formodes at droppe ganske betydeligt hvis det udvikler sig til en større forum-storm. MVH
|
Skrevet af: len61
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 13:54
JVC laver da fine produkter, men alt support derfra stinker og har altid gjort det..
------------- Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 16:32
Med mit kendskab til almen service hos de forskellige forhandlere, så er det tilbud altså ikke dårligt. De kunne afvise din reklamation blankt og på papiret slippe godt fra det, men vælger den "i mine øjne" gode service og tilbyder en ny til halv pris, hvor problemet efter sigende er løst. Du har vel vel 2 års reklamationsret på den nye projector også, så har man jo muligheden for at se tiden an. Du kunne også som vist nok tidligere skrevet tage imod tilbudet, sælge den og sikkert på den måde "score" en "lille" fortjeneste.
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 17:47
Rasmusdc skrev:
Og selv tv har haft problemer.. kan da huske næsten alle gamle PV60´ere eller hvad den nu hed, havde purple snakes i vildskab..
|
Det kan ikke sammenlignes. Slangerne var en 'feature' mens det her er en fejl.
Den stribe ude til venstre jeg fik på mit PX60 kan sammenlignes med det her.
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 17:49
tvkartoffel skrev:
Med den mængde rapporter der kan findes på avsforum om det her ville jeg holde mig langt væk.
|
Men hvor mange rapporter er der nu os' li'? Er tråden ikke kun lidt over en enkelt side lang?
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 19:03
Bonusinfo: Min HD550 kan lige akkurat være på dens vægplade http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hi-fi-mobelhylde/vm-acoustics_s1_hylde_sort.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hi-fi-mobelhylde/vm-acoustics_s1_hylde_sort.htm , fordi stikkene sidder på siden
X35 er lidt større, og stikkene sidder på bagsiden
Så det ville ikke gå med vægpladen
Måske et lille problem, men med et loftsbeslag ville jeg være bange for, at den skvattede ned
X35 vejer 15 kg.
Er der oplevelser med projektorer, der er faldet ned?
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 19:22
Hvis du køber et ordentligt beslag falder den ikke ned.
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 20:24
Er det godt nok http://www.av-connection.dk/?PGr=5172&ML=549 - http://www.av-connection.dk/?PGr=5172&ML=549
Maks. kapacitet er 15 kg, som projektoren vejer
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 20:46
Naiera skrev:
tvkartoffel skrev:
Med den mængde rapporter der kan findes på avsforum om det her ville jeg holde mig langt væk.
|
Men hvor mange rapporter er der nu os' li'? Er tråden ikke kun lidt over en enkelt side lang? |
Nu har jeg jo ikke talt dem, men hvis man følger de links der er i det link jeg postede tidligere ser det ud til at det er en del. Om ikke andet er det mere end nok til et jeg selv ville være bekymret hvis jeg havde sådan en. Som sagt ville jeg bestemt heller eller ikke overtage eller købe en brugt uden garanti. I bund og grund kommer det an på hvor forsigtig man er, så min vurdering kan være anderledes end din. Problemet forværres IMO af at man, i praksis, på grund af prisen, heller ikke kan reparere det hvis det opstår. Hvis det er som du antyder at det kun er få enheder det drejer sig om, ser jeg ingen grund til at JVC ikke kan hjælpe dem der har fået problemet på næsten reklamationsberettigede enheder, når nu de har gjort en reparation "umulig". EDIT: Ellers synes jeg at denne tråd har tæt relation til Ottos tråd om levetid på elektronik. Altså det med at fejl på elektronik reelt ikke kan udbedres selv efter ganske få år. Enten fordi reservedelene ikke er tilgængelige eller fordi det, som i dette tilfælde, koster det samme som at købe en helt ny. I den tråd blev der hentydet til dyre TVappareter, men problemstillingen er IMO præcis den samme. At dømme efter svarene i denne tråd er det åbenbart helt accepteret at man som ejer af en 25000,- projektor er fucked hvis skidtet fejler når man er lige uden for reklamationsretten. Der er endda flere der mener at det er flot af JVC at kunden "kun" skal have 13500,- op af lommen for at kunne fortsætte med at se på en fejlfri projektor. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er jeg bestemt ikke enig i den udlægning. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118514&PN=1&title=levetid-p-elektronik - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118514&PN=1&title=levetid-p-elektronik MVH
|
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 21:33
Jeg tror ikke der er mange som mener, at det bare er fino hvis man er fucked lige efter reklamationsrettens ophør.
|
Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 10:30
tvkartoffel skrev:
Naiera skrev:
tvkartoffel skrev:
|
Men hvor mange rapporter er der nu os' li'? Er tråden ikke kun lidt over en enkelt side lang? |
Nu har jeg jo ikke talt dem, men hvis man følger de links der er i det link jeg postede tidligere ser det ud til at det er en del. Om ikke andet er det mere end nok til et jeg selv ville være bekymret hvis jeg havde sådan en. Som sagt ville jeg bestemt heller eller ikke overtage eller købe en brugt uden garanti. I bund og grund kommer det an på hvor forsigtig man er, så min vurdering kan være anderledes end din. Problemet forværres IMO af at man, i praksis, på grund af prisen, heller ikke kan reparere det hvis det opstår. Hvis det er som du antyder at det kun er få enheder det drejer sig om, ser jeg ingen grund til at JVC ikke kan hjælpe dem der har fået problemet på næsten reklamationsberettigede enheder, når nu de har gjort en reparation "umulig". EDIT: Ellers synes jeg at denne tråd har tæt relation til Ottos tråd om levetid på elektronik. Altså det med at fejl på elektronik reelt ikke kan udbedres selv efter ganske få år. Enten fordi reservedelene ikke er tilgængelige eller fordi det, som i dette tilfælde, koster det samme som at købe en helt ny. I den tråd blev der hentydet til dyre TVappareter, men problemstillingen er IMO præcis den samme. At dømme efter svarene i denne tråd er det åbenbart helt accepteret at man som ejer af en 25000,- projektor er fucked hvis skidtet fejler når man er lige uden for reklamationsretten. Der er endda flere der mener at det er flot af JVC at kunden "kun" skal have 13500,- op af lommen for at kunne fortsætte med at se på en fejlfri projektor. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er jeg bestemt ikke enig i den udlægning. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118514&PN=1&title=levetid-p-elektronik - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118514&PN=1&title=levetid-p-elektronik MVH
|
Hvad er en acceptabel løsning i dét her tilfælde - efter din mening?
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 11:06
Kasper Jensen skrev:
|
Kunden er her sat i en umulig situation ved det at projektoren ikke med rimelighed kan repareres pga. prisen og ved det at det er en fejl der er rapporteret af en del andre, så vil jeg mene at det er rimeligt at JVC påtager sig enten hele udgiften eller finder en løsning der koster kunden langt mindre end de foreslåede 13500,- (halvdelen af en ny). Jeg kan forstå at jeg står ret alene med den holdning, men det er nu engang sådan jeg opfatter det. Egentlig er det jeg prøver at sige, at det IMO ikke skal koste kunden mere end hvad man med rimelighed kan forvente at det koster at udbedre en skavank der ret sandsynligt ikke er forårsaget af misbrug og som er opstået længe inden apparatet må formodes at være slidt op. Jeg vil fastholde at det er en "sygdom" i den branche at selv rigtig dyre apparater ikke kan repareres, og det giver i den grad anledning til reflektion over om man i det hele taget skal købe den slags dyre forbrugsgoder, hvis man ikke har råd til bare at trække på skulderen. Hvis man ser bort fra en lidt ringere billedkvalitet er man reelt langt bedre stillet ved at købe en 8000,- og så dumpe den i skraldespanden når den opgiver ånden. MVH
|
Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 11:11
jake51 skrev:
Er det godt nok http://www.av-connection.dk/?PGr=5172&ML=549 - http://www.av-connection.dk/?PGr=5172&ML=549 Maks. kapacitet er 15 kg, som projektoren vejer |
Den generelle anbefaling til JVC er vist Chief-beslag.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 12:01
tvkartoffel skrev:
Kasper Jensen skrev:
|
Kunden er her sat i en umulig situation ved det at projektoren ikke med rimelighed kan repareres pga. prisen og ved det at det er en fejl der er rapporteret af en del andre, så vil jeg mene at det er rimeligt at JVC påtager sig enten hele udgiften eller finder en løsning der koster kunden langt mindre end de foreslåede 13500,- (halvdelen af en ny). Jeg kan forstå at jeg står ret alene med den holdning, men det er nu engang sådan jeg opfatter det. Egentlig er det jeg prøver at sige, at det IMO ikke skal koste kunden mere end hvad man med rimelighed kan forvente at det koster at udbedre en skavank der ret sandsynligt ikke er forårsaget af misbrug og som er opstået længe inden apparatet må formodes at være slidt op. Jeg vil fastholde at det er en "sygdom" i den branche at selv rigtig dyre apparater ikke kan repareres, og det giver i den grad anledning til reflektion over om man i det hele taget skal købe den slags dyre forbrugsgoder, hvis man ikke har råd til bare at trække på skulderen. Hvis man ser bort fra en lidt ringere billedkvalitet er man reelt langt bedre stillet ved at købe en 8000,- og så dumpe den i skraldespanden når den opgiver ånden. MVH
|
+1 Nej du er ikke ene om den holdning, det er simpelthen himmelråbende vanvittigt...
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 12:16
Jeg er af modsat opfattelse. Man bør altid være bekendt med den gældende garanti. Det er ikke op til forhandleren / producenten at gøre opmærksom på dette.
Jeg ser den argumentation, som dræbende for en virksomhed. Især, hvis de skal til at servicere overskredet garanti sager. og hvis der er noget som jeg er overbevist om er det netop, at vi som samfund ikke har brug for færre virksomheder "arbejdspladser, erhvervsdrivende". Men man ser i stor stil at samfundet efterhånden har fået "en giv mig mentalitet".
f.eks. vælger forhandleren at tilbyde en ny pj for ½ pris. Derefter kommer der argumentation om at det er for dyrt "forhandleren giver en hånd og du tager"forventer" hele armen ellers er du dårligt behandlet. Jeg kalder det for forkælelse.
Man kunne også havde valgt at ignorere kunden "for det har de ret til, kunden har ikke henvendt sig på rette tidspunkt" men man har valgt at imødekomme kunden, hvilket jeg finder yderst tilfredsstillende. Forhandleren kan jo ikke gøre for at produktet er fejlbehæftet. Det er så en anden snak om, hvad producenten bør leve op til i dette tilfælde.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 12:19
Enig! Det kan ikke være forhandlerens hovedpine, men producentens.
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 12:21
Projektoren blev solgt med 3 års garanti... troede jeg, for det gælder kun pæren
Det er så min egen fejl, at jeg ikke læste det med småt...
Edit: Jeg har slet ikke et problem med forhandleren
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 12:40
Kenzo85 skrev:
Jeg er af modsat opfattelse. Man bør altid være bekendt med den gældende garanti. Det er ikke op til forhandleren / producenten at gøre opmærksom på dette.
Jeg ser den argumentation, som dræbende for en virksomhed. Især, hvis de skal til at servicere overskredet garanti sager. og hvis der er noget som jeg er overbevist om er det netop, at vi som samfund ikke har brug for færre virksomheder "arbejdspladser, erhvervsdrivende". Men man ser i stor stil at samfundet efterhånden har fået "en giv mig mentalitet".
f.eks. vælger forhandleren at tilbyde en ny pj for ½ pris. Derefter kommer der argumentation om at det er for dyrt "forhandleren giver en hånd og du tager"forventer" hele armen ellers er du dårligt behandlet. Jeg kalder det for forkælelse.
Man kunne også havde valgt at ignorere kunden "for det har de ret til, kunden har ikke henvendt sig på rette tidspunkt" men man har valgt at imødekomme kunden, hvilket jeg finder yderst tilfredsstillende. Forhandleren kan jo ikke gøre for at produktet er fejlbehæftet. Det er så en anden snak om, hvad producenten bør leve op til i dette tilfælde. |
For at tage det fra en ende af. Klart at kunden selv er pligtig til at kende garantiperioderne. Det har jeg ikke argumenteret imod. Jeg forstår ikke næste afsnit. Hvad har sagen med færre eller flere arbejdspladser og erhvervsdrivende at gøre? I min optik har sagen ikke noget at gøre med "giv mig" mentalitet eller forkælelse at gøre. Det handler om, at det IMO er et skråplan, at den forventede levetid på elektronik kan opfattes som lig med garanti/reklamationsperioden fordi det ikke kan repareres. IMO burde man kunne forvente en markant længere levetid på en projektor til 25K,- og apparater i den prisklasse bør være konstrueret så de kan serviceres. Det er ifølge OP ikke forhandleren der har tilbudt en ny til halv pris. Det er JVC. Jeg er enig i at forhandleren er uden ansvar da de ikke kan forventes at opsuge den slags problemer. Det er JVC der skal bakke deres produkter op i er tilfælde som dette. Hvis det i virkeligheden er forhandleren der vælger at dække for JVC, så er det fint af forhandleren. Jeg skal tilføje at jeg ikke har arbejdet i detaibranchen, så jeg ved ikke hvordan det normalt fungere, men IMO er det JVC der bør tage sig af regningen. EDIT: ... Og det handler også om at der muligvis er en konstruktionsfejl på den generation af JVC projektorer, som JVC ikke vil erkende. Der er i hver fald en del der har rapporteret om tilsvarende fejl på JVC projektorer af omtrent samme alder. MVH
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 12:41
Det eneste håb er Kulance, og der tror jeg det er svært med JVictorC :-(
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 12:46
Nyeste update: JVC vil beholde min HD550, hvis jeg køber en X35...
Men hvorfor!!!!!
Det er suspekt, for at sige det mildt
Hvad kan de andet end at skrotte den
Det er dælme da en god projektor
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 12:51
Til Demo, I dårlig/lousy forvaltning (af deres forvaltning) Nu bliver det mulighvis lidt filløjerligt, men JVC har en lager holdning, til evt fremtidige rep. garanti og reklamationer, på (næsten) alle produkter, så de reparerer med dele fra den pool, og da det lager er fritaget, en del beskatning ( måske helt, i visse lande), kan de frit reppe. og sælge den igen som refurbished. Kringlet men almindelig fremgangsmåde.
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 12:52
jake51 skrev:
Nyeste update: JVC vil beholde min HD550, hvis jeg køber en X35...
Men hvorfor!!!!!
Det er suspekt, for at sige det mildt
Hvad kan de andet end at skrotte den
Det er dælme da en god projektor |
Det er vist en meget normal fremgangsmåde
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 13:02
jake51 skrev:
Projektoren blev solgt med 3 års garanti... troede jeg, for det gælder kun pæren
Det er så min egen fejl, at jeg ikke læste det med småt...
Edit: Jeg har slet ikke et problem med forhandleren |
Jeg forstår godt at du har fået afklaret situationen. Kommentaren er rettet mod den videre debat, som tråden har skabt.
Normalt er der langt mindre garanti på en pære. Jeg mener det er 1000 timer eller ½ år, hvad der kommer først. Så hvis du havde 3 års garanti på den, så var det en rigtig god deal.
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 13:03
Jeg har 4 års elektronik forsikring igennem min indboforsikring. Dengang jeg tegnede den spurgte jeg om den også var gældende for produkter som var indkøbt inden at jeg tegnede forsikringen og de bekræftede det.
Hvis det stadig er gældende, så ville trådstarter måske kunne tegne sådan en forsikring og bagefter gøre opmærksom på at sin projektor er defekt.
Det er måske ikke særligt pæn fremgangsmåde, men hvis det følger reglerne, så er det vel i orden og man får repareret sin projektor eller får en ny?
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 13:06
tvkartoffel skrev:
For at tage det fra en ende af. Klart at kunden selv er pligtig til at kende garantiperioderne. Det har jeg ikke argumenteret imod. Jeg forstår ikke næste afsnit. Hvad har sagen med færre eller flere arbejdspladser og erhvervsdrivende at gøre? I min optik har sagen ikke noget at gøre med "giv mig" mentalitet eller forkælelse at gøre. Det handler om, at det IMO er et skråplan, at den forventede levetid på elektronik kan opfattes som lig med garanti/reklamationsperioden fordi det ikke kan repareres. IMO burde man kunne forvente en markant længere levetid på en projektor til 25K,- og apparater i den prisklasse bør være konstrueret så de kan serviceres. Det er ifølge OP ikke forhandleren der har tilbudt en ny til halv pris. Det er JVC. Jeg er enig i at forhandleren er uden ansvar da de ikke kan forventes at opsuge den slags problemer. Det er JVC der skal bakke deres produkter op i er tilfælde som dette. Hvis det i virkeligheden er forhandleren der vælger at dække for JVC, så er det fint af forhandleren. Jeg skal tilføje at jeg ikke har arbejdet i detaibranchen, så jeg ved ikke hvordan det normalt fungere, men IMO er det JVC der bør tage sig af regningen. MVH
|
Ligesom du tager din synsvinkel på hvad der er vigtigst "elektroniks levetid" tager jeg min synsvinkel med "virksomhedernes overlevelse"
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 13:08
Cyberguyen skrev:
Jeg har 4 års elektronik forsikring igennem min indboforsikring. Dengang jeg tegnede den spurgte jeg om den også var gældende for produkter som var indkøbt inden at jeg tegnede forsikringen og de bekræftede det.
Hvis det stadig er gældende, så ville trådstarter måske kunne tegne sådan en forsikring og bagefter gøre opmærksom på at sin projektor er defekt.
Det er måske ikke særligt pæn fremgangsmåde, men hvis det følger reglerne, så er det vel i orden og man får repareret sin projektor eller får en ny?
|
Man skal dog være opmærksom på, at der stadig er en procentsats af oprindelig pris. Jeg har selv en med 5 års elektronik forsikring, men tror at den tilbagebetaler 20% på sidste år.
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 13:17
Kenzo85 skrev:
Ligesom du tager din synsvinkel på hvad der er vigtigst "elektroniks levetid" tager jeg min synsvinkel med "virksomhedernes overlevelse"
|
Det har jeg slet ikke overskud til at argumentere imod . Bare du selv husker det hvis noget af dit eget, hunde dyre, grej zapper af... Specielt hvis det viser sig at årsagen er en seriefejl. MVH
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 13:35
Den foreløbige afslutning på sagaen: Jeg får min HD550 retur, så har jeg et halvt år til at finde ud af, om jeg vil købe en X35 til halv pris
Det vil jeg nu nok om et halvt år...
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 13:41
tvkartoffel skrev:
(...)lidt ringere billedkvalitet er man reelt langt bedre stillet ved at købe en 8000,- og så dumpe den i skraldespanden når den opgiver ånden. |
Jeg tror at billedkvaliteten vil være MEGET ringere. Man kan ikke leve livet med den forventning at alt bare går i vasken. Køber man aldrig projektoren til 30k når man heller aldrig at opleve hvad den kan.
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 13:48
Jeg husker skam på det. Jeg har tidligere haft en sag med en Mitsubishi PJ, hvor den ikke ville starte, der nåede jeg at melde den før garantien var udløbet "fejlen skete næsten op til garantiens udløb"
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 13:50
jake51 skrev:
Er det godt nok http://www.av-connection.dk/?PGr=5172&ML=549 - http://www.av-connection.dk/?PGr=5172&ML=549 Maks. kapacitet er 15 kg, som projektoren vejer |
Det ved jeg ikke. Jeg ved, at Otto ikke rører en JVC medmindre den hænger i et Chief-beslag.
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 14:13
tvkartoffel skrev:
Det handler om, at det IMO er et skråplan, at den forventede levetid på elektronik kan opfattes som lig med garanti/reklamationsperioden fordi det ikke kan repareres. IMO burde man kunne forvente en markant længere levetid på en projektor til 25K,- og apparater i den prisklasse bør være konstrueret så de kan serviceres.
|
Vi er helt enige om at man bør kunne forvente en vis levetid på så dyrt et produkt, og at det er noget underligt noget, at den så ikke kan repareres, uden at bunden falder helt af projektet. Men skal vi nu ikke være forsigtige med, at beskylde JVC for at ignorere et 'generelt problem', uden at vide særligt meget om, hvor mange ud af 100 eller 1000 eksemplarer, der rent faktisk udvikler problemet?
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 14:13
Kenzo85 skrev:
Jeg husker skam på det. Jeg har tidligere haft en sag med en Mitsubishi PJ, hvor den ikke ville starte, der nåede jeg at melde den før garantien var udløbet "fejlen skete næsten op til garantiens udløb" |
Argumenterer du stadig for at man skal huske at fejlmelde produkter så smart man opdager det? - Jeg vel mene at den del af debatten er uddebatteret. Jeg argumenterer i hvert fald ikke for noget andet. Eller... Argumenterer du for at det af hensyn til virksomhedernes overlevelse (hvilket jeg er uenig i, men som jeg ikke vil debattere her) ville være OK at projektoren ikke kunne repareres, på grund af omkostningen, hvis fejlen var opstået 14 dage senere? Det lyder som i mine øre som straffe i eget mål, men du skal da have lov at have din mening. Jeg deler den ikke. MVH
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 14:24
Naiera skrev:
tvkartoffel skrev:
Det handler om, at det IMO er et skråplan, at den forventede levetid på elektronik kan opfattes som lig med garanti/reklamationsperioden fordi det ikke kan repareres. IMO burde man kunne forvente en markant længere levetid på en projektor til 25K,- og apparater i den prisklasse bør være konstrueret så de kan serviceres.
|
Vi er helt enige om at man bør kunne forvente en vis levetid på så dyrt et produkt, og at det er noget underligt noget, at den så ikke kan repareres, uden at bunden falder helt af projektet. Men skal vi nu ikke være forsigtige med, at beskylde JVC for at ignorere et 'generelt problem', uden at vide særligt meget om, hvor mange ud af 100 eller 1000 eksemplarer, der rent faktisk udvikler problemet? |
Jo det er jeg enig i. Det er ikke min mening et -beskylde- JVC for at begrave et kendt problem, men jeg synes det er helt rimeligt at gøre opmærksom på at OP ikke er alene om problemet. IMO har der været indlæg nok på avsforum til det kan tages frem i lyset og debatteres om der er noget om det. Hvis brugerne ikke gør det, så kommer det aldrig frem hvis der er noget om snakken. Jeg tror ikke JVC gør det ;-) At skrive som jeg har gjort. - Altså at det er et kendt problem synes jeg er helt forsvarligt eftersom der allerede har være en del tråde på avsforum om netop dét. EDIT: Grunden til at jeg fastholder den del af debatten er at sagen stiller sig lidt anderledes hvis det viser sig at der reelt er en seriefejl på dem. Så er der for mig at se slet ikke nogen tvivl om at JVC bør bide i det sure æble og afhjælpe kundernes problemer. MVH
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 18:37
Jeg forbeholder mig retten til at ændre mening. Jeg syntes som udgangspunkt at det var en god deal. Men da jeg læste tvkartoffels kommentar omkring et lidt over 2 år gammelt produkt , som det ikke kan svare sig at fixe. Ja - så må jeg ændre mening. Der er tale om to ting i denne sag. Een ting er at kunden er for sendt ude. MEN hvad hvis defekten først opstod efter garantien , og den skulle fixes. Tror sku nok at de fleste herinde ville blive pænt hysterisk , hvis deres 2 1/2 år gamle 25000,- receiver havde en brist, så lortet skulle smides ud, fordi det ikke kunne svare sig at reperere den. Især hvis det er en kendt fejl. Selvfølgelig kan ting gå i stykker. Men at skulle investere 25000,- i et produkt , som MÅSKE skal smides i skrældespanden efter 2 1/2 år.......så ville jeg sku tøve med at handle
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 19:52
tvkartoffel skrev:
Argumenterer du stadig for at man skal huske at fejlmelde produkter så smart man opdager det? - Jeg vel mene at den del af debatten er uddebatteret. Jeg argumenterer i hvert fald ikke for noget andet. Eller... Argumenterer du for at det af hensyn til virksomhedernes overlevelse (hvilket jeg er uenig i, men som jeg ikke vil debattere her) ville være OK at projektoren ikke kunne repareres, på grund af omkostningen, hvis fejlen var opstået 14 dage senere? Det lyder som i mine øre som straffe i eget mål, men du skal da have lov at have din mening. Jeg deler den ikke. MVH
|
Jeg svarer direkte på dit svar og giver dig et eksempel på hvorfor jeg netop er opmærksom på hvad du pointerer, den er ikke længere.
Men for også at svare på din sidebemærkning. Så ja, hvis forhandleren sparer forbrugeren for, at betale store mængder for en reparation på et ældre produkt "hvor forhandleren ikke ser nogen af penge" så kan jeg udmærket forstå hvorfor forhandleren tilbyder "i dette tilfælde ½ pris på en ny model", hvor de så har mulighed for at få lille fortjeneste frem for ingen.
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 19:59
p.las skrev:
Jeg forbeholder mig retten til at ændre mening. Jeg syntes som udgangspunkt at det var en god deal. Men da jeg læste tvkartoffels kommentar omkring et lidt over 2 år gammelt produkt , som det ikke kan svare sig at fixe. Ja - så må jeg ændre mening. Der er tale om to ting i denne sag. Een ting er at kunden er for sendt ude. MEN hvad hvis defekten først opstod efter garantien , og den skulle fixes. Tror sku nok at de fleste herinde ville blive pænt hysterisk , hvis deres 2 1/2 år gamle 25000,- receiver havde en brist, så lortet skulle smides ud, fordi det ikke kunne svare sig at reperere den. Især hvis det er en kendt fejl. Selvfølgelig kan ting gå i stykker. Men at skulle investere 25000,- i et produkt , som MÅSKE skal smides i skrældespanden efter 2 1/2 år.......så ville jeg sku tøve med at handle |
Jeg er sikker på, at hvis du var forhandler ville du forsøge at sælge en ny vare, i stedet for at stå for en reparation. Derfor er jeg sikker på, at det er muligt at få den repareret, men prisen vil formegentlig ikke være det værd.
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 20:13
Kenzo85 skrev:
Jeg svarer direkte på dit svar og giver dig et eksempel på hvorfor jeg netop er opmærksom på hvad du pointerer, den er ikke længere.
Men for også at svare på din sidebemærkning. Så ja, hvis forhandleren sparer forbrugeren for, at betale store mængder for en reparation på et ældre produkt "hvor forhandleren ikke ser nogen af penge" så kan jeg udmærket forstå hvorfor forhandleren tilbyder "i dette tilfælde ½ pris på en ny model", hvor de så har mulighed for at få lille fortjeneste frem for ingen. |
OK. Ingen grund til at skrive mere om det. Jeg kan også godt forstå at JVC, -stadig ikke forhandleren-, forsøger at slippe for at tage ansvar. Det er det billigste for dem, og det skaber ikke præcedens for at gøre sådan, men prøv lige at overveje hvordan man er stillet som kunde under de betingelser. Forestil dig at din reciever brænder HDMI indgangene af 3 uger efter reklamationsretten udløber. Du får så at vide at det koster det samme som at købe en ny, at få det repareret (I dit tilfælde vel også omkring 25000,-) eller du kan få den nye model for 12500,-. Det er så hvis Integra/Onkyo er "flinke". De kunne også vælge at brænde dig helt af og lade dig vælge mellem at betale 25K for at få repareret den eller 25K for en ny. Du vil vel ikke prøve at overbevise mig om at du selv ville opfatte nogen af de to løsninger som rimelige, hvis du i øvrigt var tilfreds med den reciever du havde? EDIT: Jeg påstår ikke at Integra ville gøre sådan. Det er blot et eksempel. MVH
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 20:31
Kenzo85 skrev:
p.las skrev:
Jeg forbeholder mig retten til at ændre mening. Jeg syntes som udgangspunkt at det var en god deal. Men da jeg læste tvkartoffels kommentar omkring et lidt over 2 år gammelt produkt , som det ikke kan svare sig at fixe. Ja - så må jeg ændre mening. Der er tale om to ting i denne sag. Een ting er at kunden er for sendt ude. MEN hvad hvis defekten først opstod efter garantien , og den skulle fixes. Tror sku nok at de fleste herinde ville blive pænt hysterisk , hvis deres 2 1/2 år gamle 25000,- receiver havde en brist, så lortet skulle smides ud, fordi det ikke kunne svare sig at reperere den. Især hvis det er en kendt fejl. Selvfølgelig kan ting gå i stykker. Men at skulle investere 25000,- i et produkt , som MÅSKE skal smides i skrældespanden efter 2 1/2 år.......så ville jeg sku tøve med at handle |
Jeg er sikker på, at hvis du var forhandler ville du forsøge at sælge en ny vare, i stedet for at stå for en reparation. Derfor er jeg sikker på, at det er muligt at få den repareret, men prisen vil formegentlig ikke være det værd.
|
Har du overhovedet læst hvad der står i tråden. -JVC- har oplyst OP, at det koster -det samme-, at få projektoren repareret som prisen på en helt ny projektor. Det i praksis helt og aldeles det samme som at projektoren ikke kan repareres. At forestille sig at bruge 27000,- på at reparere en brugt projektor der koster 27000,- fra ny er 100% spekulativt. Så ja du har ret, det er ikke det værd. MVH
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 21:34
tvkartoffel skrev:
OK. Ingen grund til at skrive mere om det. Jeg kan også godt forstå at JVC, -stadig ikke forhandleren-, forsøger at slippe for at tage ansvar. Det er det billigste for dem, og det skaber ikke præcedens for at gøre sådan, men prøv lige at overveje hvordan man er stillet som kunde under de betingelser. Forestil dig at din reciever brænder HDMI indgangene af 3 uger efter reklamationsretten udløber. Du får så at vide at det koster det samme som at købe en ny, at få det repareret (I dit tilfælde vel også omkring 25000,-) eller du kan få den nye model for 12500,-. Det er så hvis Integra/Onkyo er "flinke". De kunne også vælge at brænde dig helt af og lade dig vælge mellem at betale 25K for at få repareret den eller 25K for en ny. Du vil vel ikke prøve at overbevise mig om at du selv ville opfatte nogen af de to løsninger som rimelige, hvis du i øvrigt var tilfreds med den reciever du havde? EDIT: Jeg påstår ikke at Integra ville gøre sådan. Det er blot et eksempel. MVH
|
Jo i denne sammenhæng vil jeg helt klart være utilfreds, men i Trådstarters tilfælde ville jeg være overværende om: - Jeg ville undersøge nærmere hvad det ville koste at reparere den
- om jeg skulle slå til og købe en ny model for ½ pris.
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 21:36
tvkartoffel skrev:
Har du overhovedet læst hvad der står i tråden. -JVC- har oplyst OP, at det koster -det samme-, at få projektoren repareret som prisen på en helt ny projektor. Det i praksis helt og aldeles det samme som at projektoren ikke kan repareres. At forestille sig at bruge 27000,- på at reparere en brugt projektor der koster 27000,- fra ny er 100% spekulativt. Så ja du har ret, det er ikke det værd. MVH
|
Jeg tvivler på at trådstarter har fået en præcis pris. Han har tilsyneladende fået at vide, at det ville koste det samme, men har ikke fået en konkret pris. Derfor kan jeg ikke konkludere det uden at have prisen på en reparation.
|
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 22:15
Jeg synes dine svar virker meget spekulative. Jeg kan helt ærligt ikke se at det kan være mere konkret end det er: En reparation er oplyst til at koste det samme som en ny projektor. Selvom man kan gøre det billigere bliver det næppe mindre end halvdelen af det der er oplyst, hvilket er det samme som den pris OP er blevet tilbudt på en ny. OP har dermed to realistiske muligheder: Enten at betale de 13500,- som er det samme som halvdelen af prisen på en ny, eller at acceptere at alt er tabt og tage i biografen i stedet for. Jeg synes det må være mere end surt for OP og jeg kan ikke se hvordan det adskiller sig fra det eksempel som du selv skriver du ville være utilfreds med. Jeg tror egentlig ikke jeg har mere at bidrage med så jeg holder her. MVH
|
Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 22:49
p.las skrev:
Jeg er meget enig i dette.
Desuden syntes jeg Tvkartoffel har fat i den lange ende.
Der skal formodentlig en hel del til før JVC vil erkende det er en serie fejl, så derfor må kunderne gøre opmærksom på det (eller på at det muligvis er en serie fejl, idet en del andre rapporterer om samme fejl på samme produkt). Der må være noget om snakken siden JVC trods alt vil give 1/2 projektor, selv om de egentlig kunne se sig helt fri pga. garanti perioden er udløbet. Men laver de en ren ombytter, ligner det en fuld erkendelse af at der er et problem med den model, så det gør de ikke. Det er lidt speget syntes jeg...?
Men generelt må man vel forvente at en projektor i 25k klassen holder længere end de 2 år garantien løber. Alt efter hvor meget den bliver brugt, så er 5+ år vel ikke for meget at forvente. Hvis man skal forvente afskrivning på op mod 1000 kr om måneden på en projektor, så er det snart lige så dyrt som en bil
|
Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 27-Januar-2013 kl. 13:46
JVC laver nok de bedste projektoere i prisklassen idag.. Men de er ikke en service virksomhed.. nærmere produktion/ markedsførings virksomhed.. Alle producenter i branchen laver mere eller mindre elendig elektronik målt på levetid, og det enhver forbruger skal være klar over idag er at penge brugt er penge smidt ud.. Regn aldrig med at det har nogen værdi udover garenti perioden. Stortset ingen producenter har interesse i langtidsholdbar elektronik.. Hvem har ikke haft en laptop der gik kold 14 dage efter garentien udløb.. Jeg har selv et ret anstrengt forhold til JVCs markedsføring og kunde support/ service.. Men hvad er alternativet.?
------------- Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
Skrevet den: 27-Januar-2013 kl. 13:56
Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 27-Januar-2013 kl. 14:01
Naiera skrev:
CRT-projektorer! |
Lol.. Ahh kender ikke nogle der har plads tid eller lyst.... Og så skal vi vist lede længe efter en producent ..
------------- Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
Skrevet den: 27-Januar-2013 kl. 14:09
Naiera skrev:
CRT-projektorer! |
Selvom det er en lidt sjov kommentar, så er det jo ret påfaldende at Stridsvogn har her en old gammel CRT som det har været muligt at holde liv i og som med lidt held kan serviceres med NOS komponenter. Hvis man regner med nyprisen på CRT så har afskrivningen målt pr år dog sikkert også været pænt store. Den har sikkert kostet 200K fra ny og og den er nok alligevel ikke ret meget mere end ti år gammel. MVH
|
Skrevet den: 27-Januar-2013 kl. 14:16
En anden ting jeg kom til at tænke på var at OP lige så vel kunne have haft en JVC fra den anden ende af serien. Altså en den der svarer til en x70 eller x90. Hvad så? Kunne man spørge. Kan de heller ikke serviceres og skal man så tage til takke med at få lov at købe den nye model til 1/2 pris. Så kigge man på en udskrivning på op mod 45K hvis man heldig. Ellers er det 90000,- efter to år. (forudsat at reparationsomkostningerne er proportionale med indkøbsprisen) MVH
|
|