recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første overvejelser og spørgsmål til hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første overvejelser og spørgsmål til hjemmebio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Krydolph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krydolph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Første overvejelser og spørgsmål til hjemmebio
    Sendt: 03-Februar-2013 kl. 01:34
Jeg har et rum i overskud hvor jeg gerne vil have mig en hjemmebio, jeg har en fed biograf sofa derinde, men det er lidt trivielt bare at sidde og glo ind i en hvid væg.

Jeg vil helst have en projektor, og derfor skriver jeg i dette forum, men det første spørgsmål er:
Kan jeg overhovedet det? der er ca 3,80m fra væg til væg og 2,32m fra gulv til loft. rummet er ret bredt, så der sku være plads nok på det led.
Er det stor nok afstand til en projektor? Hvor stort et billede kan jeg få? 

Næste spørgsmål. Lærred? Skal jeg have et, eller kan man gøre noget ved vægen så man kan smide det direkte på der? hvilket lærred skal jeg have? 

Projektoren: Den kommer til at sidde lige over hovedet på hvor man sidder, hvad skal man være opmærksom på (så som støj og varme).
Der er forskellige typer projectorere, hvad kan anbefales, hvad er fordele og ulemper ved de forskellige. Hvilken pris skal jeg regne med det koster? Jeg skal ikke have det ypperste for feinsmeckere, for det forstår jeg nok ikke at værdsætte alligevel, men jeg forestiller mig noget i retning af "en af de bedre middelklasse" 

Alt det andet:
Hvad har jeg ikke tænkt på i mit projekt? Jeg skal finde projektor, lærred (og senere også lyd) jeg har et sted at sidde og en PS3, og jeg skal selvf. have mørklægnings gardiner.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej, da der er så meget at finde ud af når man ikke ved noget om det på forhånd, jeg simpelthen har brug for at blive hjulpet i den rigtige retning, for at sætte mig ind i alt hvad der er, er simpelthen for stor en mundfuld! Men send mig gerne i retning af artikler eller lign. der kan hjælpe mig

på forhånd tak

mvh Krydolph
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:20
Jeg havde et rum nøjagtig magen til dit. Jeg valgte et 108" lærred, men her bør du selv lige regne efter: http://support.epson-europe.com/TDC/ThrowDistanceCalculatorEN/

Afstanden til lærred afhænger af projektor type og model, nogle er super gode til at lave et stort billede på kort afstand mens andre kræver en længere afstand.

Jeg valgte en Epson projektor efter at have læst nettet tyndt og var rigtig glad for mit valg (TW6000). Epson har et ry for at være et af de mest stille projektorer i pris klassen 8-10k.

Du har et par ting du skal gøre op med dig selv inden du går videre:

- Hvad er dit budget for lærred og projektor til sammen
- Kan dit rum totalt mørklægges
- DLP eller LCD projektor 

Redigeret af Precious - 03-Februar-2013 kl. 11:21
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:36
10-12k til billede og mindst det samme til lyd, så er du i entry klassen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu