|
Hvor varm må et SSD være? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2013 kl. 20:09 |
|
Hvad er en fornuftig arbejdstemperatur for et SSD og hvor varmt kan det tåle at blive?
Jeg spørger fordi jeg to gange tidligere har mistet et drev og i dag målte SpeedFan at temperaturen var oppe i nærheden af 50 grader. Temperaturen i computeren i øvrigt omkring 35-40 grader.
Jeg synes det er en høj temperatur og vil selvfølgelig se om jeg kan flytte drevet til en køligere/bedre ventileret placering, men det kan jeg næppe (der er ikke plads!).
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Burde stå i producentens specifikationer.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
|
Ja det burde, men det gør det ikke!
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Nu er jeg ikke 100% sikker, men jeg tror muligvis at den model bruger et sand force chip set som på et tidspunkt var berygtet for at drevet pludseligt døde.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
|
Og det er så derfor jeg stiller spørgsmålet ?
Nogen der gider tjekke deres drev ???
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
|
Min Samsung 830 128GB model, melder 30 grader ved almindelig drift.
*Edit* faldt over dette på Samsungs hjemmeside. "Driftstemperatur: 0°C to 60°C"' Mon ikke din disk har nogle tilsvarende specs. Men normalt er jo koldere jo bedre. Redigeret af Jever - 09-Februar-2013 kl. 20:56 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Der står 0-70 gr. nederst på siden ![]() |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
|
Hvis de tidligere SSDer du har mistet har været basseret på en Sandforce controller - Så er det nok mere der problemet ligger, end i temperaturen.
Den eneste disk jeg endnu har hørt om, og oplevet - som rent faktisk kan forholde sig driftsikker med en sandforce controller, er Intels 330 og 520 serie. Og det er alene fordi Intel af formodet at lave de modifikationer der skal til. I min lille snæversynede verden, så mener jeg kun disse diske, samt Samsungs 830, 840 og 840Pro er værd at gå efter. Sidsnævnte er også en af de hurtigste på markedet - Og efter den første firmware release også en af de mest stabile diske. |
||
![]() |
||
|
Tak for info - absolut relevant!
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
|
Jeg havde set under "Tech specs" fanen og der står ikke noget.
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
|
Jeg her IKKE bedt om at denne tråd skal være for eller imod SandForce controlleren, og nej mine gamle diske var OCZ Vertex 2, der ikke bruger SandForce controller, så diske UDEN SandForce controller kan altså også gå i stykker!
Jeg er interesseret i at høre om temperature på SSD'er og IKKE hvilken controller de bruger.
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
|
Vertex 2 drevene bruger SandForce controllere så vidt jeg ved.. :) Bare lige for helt igennem at ignorere din sidste sætning :P Under alle omstændigheder, så vil jeg mene det ville være underligt hvis varme skulle være så stort et problem for dig. Men hvis det er et tilbagevendende problem med drev der går i stykker, så er det selvfølgelig værd at kigge på :) Tjekkede lige min egen Samsung 830 SSD, den ligger på 50 grader celsius lige pt :)
Redigeret af TobiasKM - 10-Februar-2013 kl. 14:11 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |