|
Hvilken boks? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
PalleDam ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Februar-2013 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Februar-2013 kl. 22:12 |
|
Jeg har et ældre tv, som jeg egentlig er ganske godt tilfreds med, bortset fra at det ikke har nogen DVB-C tuner.
Men nu er der efterhånden så mange kanaler hos den antenneforening, som jeg er medlem af, der kun sendes digitalt. Så nu vil jeg have mig en DVB-c tunerboks. Men hvilken skal jeg vælge? Jeg har følgende ønsker og krav: Den skal kunne optage. Om der er intern eller ekstern er ikke så vigtigt. Jeg har fået at vide, at med mindre man har en dual-tuner(som sikkert er dyre), så kan man kun se samme kanal som man optager på. Omvendt mener jeg også at have læst (kan ikke huske hvor), at man på nogle bokse alligevel kan se andre kanaler, hvis de blot kører på samme frekvens som den man optager. Og hos Stofa (som er leverandør) er alle digitale kanaler vistnok på 346 MHz. Det ville være godt vis den kan det. Den må gerne have kortlæser. Det har jeg ganske vist ikke brug for pt. men det er rart at være lidt fremtidssikret. Men det er ikke noget jeg vil betale en formue for. Pris-ide: Max. ca. 1000 kr. Det skal jo nok passe, at når jeg får købt en boks, så er der nogen der begynder at sætte dato på overgangen til DVB-C2... Jeg har kigget på følgende modeller: Clint DC3 Denver 122CI. Ifølge producenten er den udgået, men både Bilka og Fona sælger den stadig... Maximum C-505 CX CI+ PVR. Ifølge en test på Digital.tv http://digitalt.tv/maximum-c-505-cx-ci-pvr/, så har den mulighed for man kan optage, mens man ser en anden kanal. Men jeg er meget åben overfor andre modeller |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg vil anbefale en Clint DC1 eller Blue Tinum. De har ganske vist ikke kortlæser, men har derfor den fordel at optagelser kan overføres til og afspilles på en PC eller andet udstyr. Der kan ogå optages fra en kanal mens man ser en anden på samme frekvens. På modeller med kortlæser bliver optagelserne krypteret og det er ikke muligt at afspille dem på andet udstyr.
Jeg har selv Stofa og kan oplyse, at de sender på mange frekvenser. Der ligger typisk 5-7 kanaler på hver frekvens. 346 Mhz er blot startfrekvensen man skal bruge ved en kanalsøgning. Flemming
Redigeret af fltk - 21-Februar-2013 kl. 07:40 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
PalleDam ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Februar-2013 Status: Offline Point: 5 |
|
Tak for dit svar Flemming. Jeg har tidligere fundet ud af, at optagelser fra bokse med kortlæser ikke kan afspilles andre steder. Det har jeg heller ikke brug for, da jeg kun har et tv. Derfor vil jeg prioritere en kortlæser højere.
Du skriver at Clint DC1 og Blue Tinum (Så vidt jeg har forstået, har de vist samme indmad) kan vise en kanal mens man ser en anden. Er der nogen som ved, om det også gælder for Clint DC3? Tak for info om Stofas frekvenser. Er der nogen som ved, hvordan kanalerne er fordelt hos Stofa? Eller er det individuelt for de forskellige antenneforeninger? I mit tilfælde er det Horsens Fællesantenneforening. Palle |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
På din forenings hjemmeside kan det ses på hvilken Digitale kanalplads de enkelte kanaler ligger. jeg tror ikke at de oplyser på hvilke frekvenser kanalerne ligger Digitalt. Det gør You See heller ikke.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
|
Det er individuelt for de forskellige antenneforeninger, så du må have fat i en fra Horsens for at få det opklaret. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 913 |
|
Jeg har kigget efter Miraclebox 9 HD COMBO, ved dog ikke helt, prisen er lidt peberet, ca 2600 Kr.
vil bare gerne have den med 2 DVB-C tunere hvis det er muligt.
Redigeret af guldhammer - 21-Februar-2013 kl. 21:21 |
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
|
2600 kr er nok lige i overkanten. Men måske skulle jeg alligevel overveje en boks med dual-tuner. Det giver jo lidt flere muligheder. Jeg har hidtil bare ikke søgt efter dem, ud fra en ide om at de nok alligevel var alt for dyre.
Men nu har jeg fundet Triax C-HD 237 til 1300 kr. Den har både dual-tuner og CI-kortlæser. En smule over mit oprindelige budget, men igen: Dual-tuneren giver flere muligheder. Er der nogen som kender til lignende boks i samme prisleje? Palle |
||
![]() |
||
thecollector ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Status: Offline Point: 11 |
|
Jeg har den selv og den virker umiddelbart ganske godt. En kort beskrivelse af den er, at man kan optage 3 programmer samtidig og se et fjerde. Du kan enten tilslutte harddisken internt, eller eksternt via E-sata eller USB. E-sata er klart at foretrække, hvis du tilslutter eksternt. Enheden kan også netforbindes, så du kan se f.eks. Youtube videoer på dit tv. Vil du have 2 C-tunere, så er dette modellen du skal gå efter http://www.miraclebox.se/product/55/miraclebox-9-hd-c-t2-twin.html. Der er tale om kombi tunere, dvs. at de fungerer både som C tunere og T2 tunere. Tunerne kan nemt udskiftes, hvis der kommer en ny standard, så på den måde er den rimelig fremtidssikret. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Hvad med Stofas box? Så får du Start forfra mm.
Den kan få både med og uden harddisk. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvis da det er Stofa der er leverandør.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Edit: Min fejl det er det jo.
|
||
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
LG HR550C er set i Kvickly til ca. 1.500 Kr - sikkert pga. begrænset antal. Der er så kun én DVB C-tuner, men du har jo så en tuner i TV'et, godt nok analog, men den kan da bruges, mens LG'en står og hygger sig med optagelse.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |