|
Nye antennestik |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Februar-2013 kl. 21:23 |
|
Hejsa.
Vi har nogle enormt dårlige antennestik her hjemme og nu vil jeg sgu lave dem om. Jeg har lavet dem rigtig dårligt i første omgang og jeg har måtte samle dem på midten også, og det er også en meget dårlig samling jeg har lavet der. Jeg ville så bestille nogle nye stik og lige høre om disse er OK: Jeg skal vel bruge sådan et her, til den "deling" af kablet jeg har lavet på midten, ikke? Og så ville jeg købe sådan nogle her stik til tv og væg: Jeg har 2 tv sat til samme stik, så jeg vil ud og have mig en antenneforstærker på et tidspunkt, men det må lige vente. Kan jeg gøre det på en smartere måde, eller virker det her rigtigt nok? Det er direkte fra væg til tv. På forhånd tak.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg ville nok overveje et nyt kabel også.
Din instalation skal være HF tæt. Hvis du køber kabel og stik som er LTE godkendt går du ikke galt i byen.(de stik du linker til ser fine ud) Det er dumt at spare på antenne instalationen. ![]() ![]() ![]() Redigeret af Mufti - 27-Februar-2013 kl. 07:27 |
||
![]() |
||
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
|
Mufti > Jamen det lyder godt at det er de rigtige stik :) Jeg har desværre ikke mulighed for at skifte kablerne pt. Da de kører under trægulvet.
Tak for dit svar :)
|
||
![]() |
||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
|
F-connectorer kan du køre hele vejen op til tv, og korrekt at samle dem på den måde også, hvis der ikke er mulighed for at skifte kabel.
Dog skal der bemærkes, at har du skarpe knæk på kablet, og har du tråde der stikker ud (ikke HF tæt), mister du signal. Kablet må maks have en bue som rundt om en sodavandsflaske, ellers tabes der signal. Jeg vil vælge et stik der er lige, frem for det viste med knæk på. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Er de sømmet fast? Ellers lodder man en 1,5mm2 blød ledning i midterlederen og trækker den med ind under gulvet. Herefter kan man bruge den bløde ledning som "træksnor" til det nye kabel. Klaus |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Og 2 af disse i den størrelse der passer til kablet http://www.av-cables.dk/f-connector-stik/
Hvordan kører du direkte fra væg til tv, når du har 2 tv til samme stik? Klaus |
||
![]() |
||
|
audiogon > Modtaget. Så vil jeg vælge sådan et fremfor det med knæk på.
Klaus > Nej, det er bare et klik gulv, men jeg har ikke forstand på at pille det fra og lægge det igen, da det er kørt ind under panelerne. Og heller ikke mht. Lodning :) Det er oppe på 1 salen, så hvis jeg skal se tv i soveværelset så skifter jeg bare stikket fra kontoret ud. Tak for linket :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |