recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
LiTz97 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiTz97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)
    Sendt: 07-Marts-2012 kl. 10:04
Jeg har så fået waoo 40/40 internet og det er jo en dejlig hastighed. De har så sat en samlet fiberbox/router op. Når der logges ind forbløffes man over hvor få funktioner denne router har!

Ydermere kan man jo ikke flytte boksen, hvis det ville være bedre at den trådløse enhed stod mere centralt i huset.

Jeg ville så gerne erstatte deres router, som absolut INGENTING kan, med min egen Netgear WDR3700. "Systemet kan ikke køre i bridged mode", får jeg at vide. Jeg spørger så på en packagefront løsning. Dette understøtter boksen heller ikke! Så beskeden fra Waoo er: Lev med det! Jeg ved godt at Waoo ikke har været heldige med deres valg af routere, men med en seperat fiberboks og router kunne jeg da i det mindste smide deres router ad H til! Her kan man ingenting???

Mit spørgsmål til jer entusiaster: Findes der en snedig måde at route trafikken direkte? (sluk NAT, sluk DHCP, route alle porte direkte til min egen router) Noget jeg har glemt? Eller alternativt bede Waoo hente deres møgboks og så finde en anden ISP? For jeg går ikke ud fra at man kan bede dem om en af de gamle bokse?

Nogen ideer? Alle Alternativt forslag til andre ISP'er med samme hastigheder/priser?

/Ivan

Redigeret af LiTz97 - 19-April-2013 kl. 07:52
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 13:01
Kan du ikke bede om en offentligt adresse på boksen,
så kan du jo selv sætte udstyr bagved ?
og ja det koster formentlig et mindre månedligt gebyr..
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
LiTz97 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiTz97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 17:19
Jeg har en offentlig ip på WAN siden. Problemet er jo at fiberbox og router er bygget i samme kasse, så jeg kan desværre ikke komme uden om deres router. Eller kan jeg? Kan jeg route 1:1 igennem deres router, til min egen router?

/Ivan

Redigeret af LiTz97 - 07-Marts-2012 kl. 17:22
Til top
LiTz97 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiTz97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 08:01
(BUMP)
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 10:04

Lidt nysgerrigt? Er det Waoo der har leveret Fiberboksen? Hos os er det Seas der står for infrastrukturen og Waoo der står for indholdet.

Vi har en Packetfront fiberboks der er bridged. Så der skal man have sin egen router hvis man har brug for mere end en ip-adresse.

/Chris
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 11:42
Er du sikker på den Packetfront er bridged?
Den Packetfront jeg har (også leveret af Seas), det er slet ikke en router, og derfor ikke bridged (det ville ikke give meget mening Wink. Det er at betragte som et modem med splitterfunktion, hvor meningen vist var, at de enkelte porte kan/skal/burde sættes til bestemte servicefunktioner/protokoller/porte. Men det gør den ikke til en router. En managed switch er heller ikke en router.

Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 14:33
Jeg mener det er 716'eren vi har. Der er tale om en gateway med wan og lan-porte og indbygget voip og wifi.

Den er udstyret med wps-knap og på et tidspunkt lige i starten lykkedes det at koble mig på det trådløse net på den, men kunne ikke få en WAN-IP-adresse derigennem.

Den skulle dog ifølge Seas nu være opdateret således wifi ikke virker.

Det er på den baggrund og gennem kundeservice (ved godt det ikke nødvendigvis er det samme som at det er rigtigt) jeg konkluderer der er tale om en bridged enhed.

Hvilken model har I? Jeg ved 500-modellen er sat op i Sakskøbing. Den giver bl.a. ikke mulighed for åbning af CATV.
/Chris
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 22:53
Jeg har en Packetfront DRG 500/540
Til top
kenneth5418 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2012
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth5418 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2012 kl. 13:10
Hej! 

Waoo's fiberboks med indbygget trådløs teknologi kan godt køre en bridge mode, da du sådan set bare skal ringe til dem og bede dem om at slukke den trådløse teknologi. Jeg har det selv fra SE og her betaler jeg 19 kr i måneden for at have den indbyggede ''router'' tændt, men du skal bare ringe til dem og bede dem om at slå det fra.Smile
Til top
jcscherning Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2009
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcscherning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af LiTz97 LiTz97 skrev:

Jeg har så fået waoo 40/40 internet og det er jo en dejlig hastighed. De har så sat en samlet fiberbox/router op. Når der logges ind forbløffes man over hvor få funktioner denne router har!

Ydermere kan man jo ikke flytte boksen, hvis det ville være bedre at den trådløse enhed stod mere centralt i huset.

Jeg ville så gerne erstatte deres router, som absolut INGENTING kan, med min egen Netgear WDR3700. "Systemet kan ikke køre i bridged mode", får jeg at vide. Jeg spørger så på en packagefront løsning. Dette understøtter boksen heller ikke! Så beskeden fra Waoo er: Lev med det! Jeg ved godt at Waoo ikke har været heldige med deres valg af routere, men med en seperat fiberboks og router kunne jeg da i det mindste smide deres router ad H til! Her kan man ingenting???

Mit spørgsmål til jer entusiaster: Findes der en snedig måde at route trafikken direkte? (sluk NAT, sluk DHCP, route alle porte direkte til min egen router) Noget jeg har glemt? Eller alternativt bede Waoo hente deres møgboks og så finde en anden ISP? For jeg går ikke ud fra at man kan bede dem om en af de gamle bokse?

Nogen ideer? Alle Alternativt forslag til andre ISP'er med samme hastigheder/priser?

/Ivan

hej Ivan
Hvordan kommer du ind i indstillinger på "fiberboksens router"
På forhånd tak
Til top
kenneth5418 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2012
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth5418 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 20:30
Hej Ivan. Jeg har selv den fiberboks siddende i huset hjemme ved mig og det kan ikke passe at Waoo mener at den ikke kan køre bridge mode, for det kan den godt. Det gør den selv ved mig da jeg har fast IP og min egen server bagefter fiberboksen. Så du kan godt ringe til Waoo og sige at det ikke passer hvad de siger, for de kan fint lukke deres router i den og overlade styringen til dig som bruger.

- Kenneth (IT-Supporter, Sønderjylland)
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af jcscherning jcscherning skrev:

Oprindeligt skrevet af LiTz97 LiTz97 skrev:

/Ivan

hej Ivan
Hvordan kommer du ind i indstillinger på "fiberboksens router"
På forhånd tak

Hej jcscherning,

Ligesom alle andre routere :-) Du åbner en browser og skriver http://192.168.1.1 - og bruger admin/admin for at logge ind. 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu