|
Fejlsøgning - PC fryser |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Marts-2013 kl. 14:47 |
Hej:
Står med en stationær som fryser et par gange om dagen, tidspunkter er meget forskelligt. Der kommer ingen BSOD - den fryser bare billedet. Det kan ikke fremprovokeres ved at spille, eller se film eller andet. Kan komme på alle tidspunkter. Ved at PC bare står og henter ned fra FTP, når jeg ser en video på YouTube, når jeg spiller BF3. Bundkort: Gigabyte GA-P55-UD3 CPU: Intel Core i5-750 GPU: Sapphire HD 5850 RAM: Corsair 2 x 2 GB HD: OZ Vertex 3 PSU: Corsair HX450W OS: Windows 7 64-Bit Hvilken del er den mest sandsynlige for at den fryser? Jeg har geninstalleret med nye drivere - uden held.
Jeg har kørt en memtest - ingen fejl obseveret. |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor varmt køre din CPU og GPU???
Det var nok det første jeg ville finde ud af.
|
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
GPU Kører 40 - 43 ved Idle.
CPU kan jeg ikke huske, men den melder ikke noget alarmerende i det program jeg prøvede. |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Så ville jeg nok overveje at gå vidre med SSD disken.
Jeg fandt ret mange tråde på Google om frys ved din type SSD. Måske kan du bruge noget fra en af dem. |
|
![]() |
|
Jeg vil da prøve at give det et forsøg, dem jeg har læst om er dog på en laptop.
Den har kørt i 1½ års tid uden nogen problemer, så undre mig det pludselig er kommet nu. Har endda også prøvet at opgradere firmware på disken for at se om det kunne være det - det hjalp intet. |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
Kan muligvis være en defekt ram blok / bibliotek. Hvis der et defekt "bibliotek" i ram blokken, fryser pc'en når der skal hentes/lagres data i den defekte del. Dette kan ske på alle tidspunkter ved brug, men intet specifikt fremprovokerer fejlen.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Umiddelbart tyder mit problem på SSD fejl - mange har problemer med denne SSD og Gigabyte bundkort kan jeg læse mig frem til. Det skulle være SSD controlleren som er problemet.
Når pc'en fryser kommer der en høj træls lyd i hovedetelefonerne, så kan intet gøre, hverken CTRL-ALT-DELETE eller andet. Kun slukke - og ingen fejl eller BSOD. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Jeg har tidligere oplevet det samme med en anden SSD, her var løsningen en firmware update af disken.
/ask |
|
![]() |
|
Jeg har opdateret min til seneste firmware - det kunne tyde på en ny SSD disk i nærmeste fremtid, for at teste om det er min Vertex 3...
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Jeg hælder mest til et varmeproblem.
Samme "fejlmelding" kommer 1 gang om året på chefens PC. Efter en tur i svejsekabinen med trykluften, fortsætter den som intet var hændt. Afmontér grafikkort og ram og blæs godt igennem, også strømforsyningen. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
@Beanie: Hvis det er varme vil det ofte kunne fremprovokeres ved at presse maskinen lidt - det er tilsyneladende ikke tilfældet her hivs det ikke kan fremprovokeres via f.eks spil.
/ask |
|
![]() |
|
Fejlen kan komme 1 - 3 gange på en aften. Nogen gange slet ikke. Kan spille 2 - 4 timer UDEN problemer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |