recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så er forvirringen komplet! (pf9731)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå er forvirringen komplet! (pf9731)

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
0542 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Emne: Så er forvirringen komplet! (pf9731)
    Sendt: 27-August-2006 kl. 11:41

Nu er jeg altså TOTAL forvirret - men mon ikke der er hjælp at hente her i forummet?

Jeg har efter lang tids overvejelser besluttet mig for at vores nye tv skal være Philips 37pf9731 - og var sådan set klar til at smide 25k efter det på fælleskøb. Nå, men for lige at være 110% sikker på at det virkelig var det fjernsyn, jeg skulle købe, troppede jeg op i Electric City for lige at se det rigtigt.

Da jeg talte med sælgeren, smed han lige et par bomber:

1) Jeg var jo vældig glad for at tv'et havde vundet Eisa awarden - for så kunne det jo ikke blive et meget bedre tv. Svaret var "Jo, men du skal huske at Eisa er en amerikansk award - og alle kanaler i USA er hd... derfor virker det så godt derovrel.

2) Billedet: Jeg forventede med sådan et stort antal pixels, at jeg dermed ville få et bedre billede, når jeg så tv. Svaret var: "Ja, men det er faktisk så godt at det skabte et kunstigt billede, som så ville gøre oplevelsen dårligere" (han fortalt så at jeg bare kunne slå alle features af, hvis jeg ville se ordentligt tv).

3) HD. Ja - det var iflg sælgeren noget fis, for det var endnu ikke besluttet at der skulle være HD i Danmark. Det var noget, DR og TV2 ville tage stilling til i oktober 2009 - og det var de 2 kanaler, der skulle bealte for det (og det ville koste dem ca 3-4 milliader).

Hvad fanden er det for noget? Nu havde jeg bare brug for at få bekræftet at det var en kanont tv! Jeg skulle desværre skynde mig videre, og det var først da jeg var taget afsted at jeg kom i tanke om at jeg da skulle have spurgt ham om, hvad han så ville anbefale...

HJÆLP HJÆLP HJÆLP!

Redigeret af 0542 - 27-August-2006 kl. 12:01
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 11:51

Hej

Sælgeren har til dels ret.

Han har dog næppe været i USA, for HD er ikke særligt udbredt derovre endnu. Faktisk kører USA med en billede standard der er ringere end i DK.

Dette TV er super godt når vi snakker HD, hvilke ikke  er særligt aktuelt for de fleste almindelige mennesker..

Det som sælgeren glemmer at fortælle er at dette Philips faktisk også er super godt til almindeligt TV.
Vil påstå du ikke får et andet LCD der er ligeså godt til at vise almindeligt tv som dette Philips.

Udover billede kvaliten, har du også en god lyd kvalitet, samt et flot finish/design.

Korrekt at nogle af featurene kan med fordel slås fra, ligesom man gør på et Sony/Samsung tv.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 11:54

Hej,

EISA er absolut ikke amerikansk.

Læs afsnittet "om EISA" på http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=842&zoneid=5

De andre punkter er der allerede masser af tråde om også.
Så brug søg og læs løs.

Så skriver du HJÆLP tre gange, okay - kunne du hjælpe os med at læse dit indlæg ved at ændre skriften til en lidt mere læselig og større? Og også vælge en mere sigende overskrift?

På forhånd tak.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
0542 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej,

Læs afsnittet "om EISA" på http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=842&zoneid=5

De andre punkter er der allerede masser af tråde om også.
Så brug søg og læs løs.

Så skriver du HJÆLP tre gange, okay - kunne du hjælpe os med at læse dit indlæg ved at ændre skriften til en lidt mere læselig og større? Og også vælge en mere sigende overskrift?

På forhånd tak.

Ok - tusind tak.

Har ændret skriften og emnet - sorry

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 12:30
Nu skal du være lidt kritisk på hvad folk forsøger at bilde dig ind. Når din egen oplevelse er at dette fantastiske TV står uvirkligt - så skal du lytte til det du ser. LCD TV står nemlig uvirkligt - enten hader du det, eller elsker det. Hvis du vil have et naturligt billede skal du se dig om efter efter et helt andet TV - start med at læse de forskellige tråde i dette forum.

Ufatteligt at folk vil give 24.000 +  for et 37" TV der står uvirkligt. For meget hype om dette TV efter min mening og berettiger slet ikke til billedekvaliteten, styret af nogle nørder der tror at LCD TV er sagen for det er deres 19" PC skærm. Men det er jo smag og behag - lad dem dog bruge en formue på dette hype.
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 12:53

hej

du skal også huske hvis du har stofa, virker hd dekoderen ikke perfekt på mange philips skærme,  feks. 379830 og også 379731 har der været skrevet op i forumet, men det bliver vel fikset engang?????.

hilsen agger

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 12:55

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Nej, gad vide vide hvad E'et står for....

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 13:23

1) I modsætning til hvad man skulle tro når man læser manges entusiasme herinde så er en EISA award ikke et matematisk kvalitetsstempel - det er en pris der uddeles af nogle jurymedlemmer fra medieverdenen, og en pris der hovedsagligt er et udtryk for disse jurymedlemmers personlige smag og holdning. En EISA award gør på ingen måde et TV til det bedste man kan få, men er selvfølgelig en udmærket rettesnor for hvad nogle mener er godt.

Hvor mange kanaler i USA der er HD ved jeg ikke noget om, men hvis hans pointe var at kvaliteten af billedet ved HD signaler ikke har noget at gøre med kvaliteten af billedet ved de almindelige SD signaler vi har herhjemme, så er det korrekt.

2) Du får ikke automatisk bedre billede fordi TV'et har flere pixels, næsten tværtimod. Dit almindelige TV-signal idag er SD detsamme er en DVD, svarende til 720x576 pixels, det betyder at ved visning på en HD fladskærm skal billedet skaleres. Skaleringen er en af de punkter der ødelægger kvaliteten af billedet så jo mere det skal skaleres jo værre - sådan groft sagt. Kvaliteten af dit almindelige SD billede fra tv eller dvd idag, er derfor afhængig af kvaliteten af den scalerings elektronik og andet elektronik der sidder i TV'et. Skærmens høje opløsning kan først rigtig udnyttes når du inputter et signal i samme opløsning.

3) Ja, HD er egentlig noget opreklameret fis - ihvertfald pt. hvor der ikke rigtigt er noget HD materiale.  Du skal være opmærksom på at du ikke får HD blot ved at købe et HDTV. Du får først HD når der også inputtes et HD signal til dit HDTV - det kan være fra en HDDVD eller en BlueRay når disse kommer på markedet sammen med nogle titler, eller når TV stationer og signalleverandører begynder at sende noget HDTV, og det ligger langt ude i fremtiden. Man er begyndt i det små med eks. HD selectorboxen fra TDC og en HD box fra Stofa, samt en enkelt HD kanal fra C-more, og det nu overståede VM i fodbold der også sendtes i HD. Men der er endnu ingen der ved med sikkerhed hvornår der for alvor bliver et større udbud af HDTV - men forvent ikke noget særligt foreløbigt

-------

Når alt dette er sagt, og du egentlig blot havde brug for en bekræftelse på at det var et godt TV - så vil jeg da gerne bekræfte at det er det.

Jeg vil måske ikke personligt udnævne det til det bedste TV, og syntes også det er ën smule hypet, der findes eks. også andre teknologier end LCD, men overall set er det sandsynligvis et af de bedste LCD TV på markedet lige nu. Så har du besluttet dig for at du vil bruge 25k på et LCD TV idag, er dette TV nok et godt bud på hvilket det kunne være.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 13:53

Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Har ændret skriften og emnet - sorry

No problem.  

Det blev straks mere læsbart på min laptop m/15" skærm, og det med overskriften kan f.eks. betyde noget for, om man kan søge på tråden i fremtiden - og finde den, hvis man nu leder efter noget om den bestemte TV-model.

Så det er af praktiske grunde, jeg foreslog det.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Nej, gad vide vide hvad E'et står for....

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
0542 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:09

Okay - 1000 tak for de kommentarer, der indtil videre er kommet.

Kan godt se at HD lidt er en feature som jeg ikke skal ligge for meget i... men man kan jo nærmest ikke købe et tv uden at det er HD Ready. Men skidt pyt.

Hvad der mere overrasker mig er så at LCD måske ikke er det bedste til at se tv - men er jeg så måske mere ovre i et plasma tv? Tv'et skal ikke bruges til andet end dvd og tv (via kabel).

Øv hvor er forvirrende med det her tv crap - jeg vil bare have et tv der skal hænge på væggen og som viser skide godt tv og dvd  (og som ser godt ud)... og deadline til fælleskøbet kommer jo tættere og tættere på...

Redigeret af 0542 - 27-August-2006 kl. 15:10
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:27
Bare bruge det til DVD og TV ..... men det er jo det det hele går ud på 

Stol på dine øjne - og lyt ikke til andre - heller ikke til mig

( men se i det mindste på Panasonic PV serie inden du beslutter dig, det koster ikke noget )
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Klyde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2004
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:28
Så er vi tilbage i de forskellige tråde om man skal vælge plasma eller lcd.

For mit eget vedkommende kan jeg sige, at jeg gennem længere tid har være ude efter en fladskærm ca. 40" som kan vise et godt billede uanset om det er dvd, parabol, hd eller alm. antennesignal.

I starten var jeg sikker på at det skulle være Samsungs nye lcd M71, men efter at have læst mange tråde her på recordere.dk og selv startet flere om plasma/lcd er jeg ikke længere i tvivl.
Stort set alle som har købt lcd skærme over 37" har oplevet problemer af en eller anden art. Flere af de nye funktioner lcd kan, har købere været nødt til at slå fra for at få et nogenlunde billed, men andre har brugt adskillige timer på at indstille deres nye lcd skærm, men uden held.

Jeg er helt klart blevet overbevist om, at skal man købe en fladskærm når det gælder større skærme, bør man vælge plasma.
Plasma kan også have nogle ulemper, men væsentligt minde end lcd.

Der er nok også en grund til at en producent som Panasonic som både laver lcd og plasma, har valgt kun at satse på plasma over 37".
Pioneer laver slet ikke lcd, men har udelukkende valgt plasma.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu