|
hjælp til lærred |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jduro
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Marts-2013 kl. 13:29 |
Har lige fået mig en ny projektor som jeg er super tilfreds med en benq w7000+. Men nu kan jeg godt se at det lærred som jeg i sin tid købte i elgiganten til 999.- ikke er det bedste til den. Men hvad skal jeg så have.
Sagen er den at når projektoren viser helt hvidt kan jeg tydelig se de (meget små) firkanter der er i mit lærred. Håber det giver mening, er lidt svært at forklare. Er der nogen kloge hoveder herinde der så kan fortælle mig hvilken slags lærred jeg skal bruge for at få bedre hvid billed. Det er lige gyldigt om det er ramme eller motor. Jeg har en dedikeret rom til bio, som er helt mørklagt, men er med hvide vægge og loft.
|
|
Keyvan
Bruger Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil vælge en ramme lærred med mat-hvid dyg på.
Men hvilket mærke og model du bør købe, ja det er lidt svært at rådgive. Jeg vil nok besøge en forretning at snakke med dem lidt eller: |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det fænomen du beskriver hedder "hot spotting", og det har mange af det billigere lærreder, hvis projektor har en rimelig god lys styrke. Du skal have fat i et Lissau lærred for at komme af med dine problemer.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er ikke helt enig, det man normalt definerer som "hot spotting", er at billedet er lysere i midten af billedet end i hjørnerne (hvilket sådan et lærred formentligt også lider af). Dét OP oplever er at lærredet er meget groft vævet, kombineret med en glans-coating som skal hæve lærredets gain (lysstyrke). Coatingen skaber hotspotting, og gør også den grove vævning endnu mere synlig. Jeg er ikke sikker på at der findes et anerkendt term for det fænomen (udover "skrammel").
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg troede faktisk at hot spotting var de "små" firkantede prikker man ofte ser i midten af billedet, som virker en smule som om de reflekterer lyset. Man ser kun prikkerne i midten af lærred og ikke ude i kanterne.
Hvis dette ikke kaldes hot spotting, så er mit lærred også noget skrammel :-)
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan jeg jo ikke afvise ;-) Som sagt så følger hotspotting som regel med, men det kan godt lade sig gøre at have hotspotting uden prikkerne, og du kan godt have prikker/firkanter uden hotspotting. Derfor foretrækker jeg at bruge betegnelsen rigtigt (selvom nogle mener det er uhøfligt at rette på folk )
Redigeret af Otto J - 27-Marts-2013 kl. 08:48 |
|
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
Sagt på en anden måde, dét at lærredet hotspotter er årsagen til at du kun ser prikkerne i midten, men prikkerne som sådan er ikke hotspotting.
|
|
jduro
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når man så skal ud og have finger i et nyt lærred. Hvad skal man så sikre sig at lærredet kan for at ungå dette.
|
|
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
Man skal gøre noget så gammeldags som at kigge på det.
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan anbefale Grandview, som Keyvan linker til. Lækker kvalitet til rimelige penge. Ca. halv pris af et tilsvarende Lissau...
|
|
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
Det kommer vist an på hvordan man definerer "tilsvarende". Billigste 100" Lissau rammelærred koster ca. 5500,- i 100", det linkede koster 4000,-.
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er for Plano frame. Det har ikke den samme brede ramme...
Jeg mener, kvaliteten skal sammenlignes med "LS frame".
Redigeret af Supergris - 27-Marts-2013 kl. 15:13 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |