|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Christian Otte ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 182 |
![]() Sendt: 28-August-2006 kl. 19:28 |
Jeg havde fået indtrykket, at en HD-Ready skærm skulle have en opløsning på mindst 1366 x 768. Nu har jeg dog set flere plasmaskærme med andre opløsninger, som dog stadig skulle være HD-Ready... hvordan kan det være?
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
720 linier er nok.
Redigeret af JesperLund - 28-August-2006 kl. 19:55 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Christian Otte ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Really? Det vil ikke komme til at betyde noget for f.eks. afspilning af Xbox 360 i HD?
|
|
![]() |
|
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
![]() |
HD specs siger 16:9, derfor skal horisontal opløsningen vel være min 1280 punkter ved 720 linier ! |
|
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
|
![]() |
|
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Ikke for at tv'et er HD Ready. En detalje i denne forbindelse er at antallet af linier er en del mere væsentlig end opløsningen per linie - samt at ingen kan se forskel på 1024x768 og 1366x768 i praksis. |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
![]() |
|
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
![]() |
Hvordan laver man så 16:9 ?
|
|
/Hancock
|
![]() |
|
![]() |
Check EICTA's egen defination af HD-Ready: Requirements for the label “HD ready” |
|
/Hancock
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
Jamen, har de ikke også 768 til sidstnævnte krav?
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, men ikke i wide aspect ratio
![]() |
|
/Hancock
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
Det så da rimeligt wide ud det PV60 jeg så i dag...
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg forstår dit input Men spørgsmålet er om specifikationerne skal tolkes som skærmens fysiske mål, eller opløsningen på denne. |
|
/Hancock
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det' jo derfor de fleste folk, med øjne i hovedet
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |