|
Apple TV eller alternativ? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Master_Geek
Guld medlem Oprettet: 17-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 633 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-April-2013 kl. 15:18 |
Jeg vil gerne have en lille medieafspiller som også kan klare Netflix og andre streamingtjenester og gerne DRs tjenester også.
Har kigget på Apple TV brugt men er lidt i tvivl om hvilken udgave der er det bedste køb umiddelbart? Og hvad med Boxee og WD TV? Der er mange til salg brugt men kender dem heller ikke, er de gode til samme formål? Håber nogen kan hjælpe lidt :)
|
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Apple TV giver mest mening, hvis du har andre Apple dimser som iPhone/iPad og/eller er inde i Apples økosystem med iTunes. Der kun en udgave af Apple TV i butikkerne - nemlig 3. udgave.
Boxee Box understøttes vist ikke længere, men der er en ny på vej. WDTV kan klare en del ting, men ikke ikke særlig elegant, hurtig eller driftssikker (efter min mening). Der findes vist ikke en boks som kan alle dine krav med at streame dine egne film/musik, streame fra Netflix og andre tjenester, DR osv. Så skal du sætte en egentlig computer til dit TV. |
|
Master_Geek
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis jeg køber en ældre udgave af Apple TV som 1 eller 2 kan de så også klare Netflix?
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi benytter selv WDTV gen3 her hjemme dagligt, og har ingen problemmer med at den er ustabil, og syntes heller ikke der er de store problemmer med hastigheden.
Om den er elegant er vel en smagssag. Den kan afspille RSS feed fra DR, men ikke nogen af de andre tjenester. Den er ikke fejlfri, men det er der vidst ikke niget elektronik med software der er idag. Du kan se den i aktion her: http://www.youtube.com/watch?v=WHu4u-ort-8&sns=em |
|
Mvh Jesper
|
|
Master_Geek
Funktioner
Tak(0)
|
Og WD kan også tage Netflix?
Vi har både iPhone og iPad herhjemme, er der så nogen fordele ved at vælge Apple TV?
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeps, WDTV tager også Netflix.
Fordel ved Apple TV, ja airplay helt klart. Det mangler virkeligt på WDTV, så hvis du ikke rigtigt har brug for at afspille film fra din NAS, så ville jeg tage Apple TV. |
|
Mvh Jesper
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har set i en anden tråd at Elgiganten sælger Apple tv til 699,- i denne weekend.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Master_Geek
Funktioner
Tak(0)
|
Det er kun Apple TV3 der kan klare Netflix ikke? Gør den dette i HD billede og 5,1 lyd?
Kan den desuden afspille filmfiler fra ekstern harddisk?
|
|
Bruger udmeldt 8
-- Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
Funktioner
Tak(0)
|
1. Nej. ATV2 kan også
2. Ja 3. Ja via app på iPhone/iPad. ATV2 kan endvidere jailbreakes så man kan afspille NAS filer direkte fra ATV'en. |
|
Bruger udmeldt 8
-- Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
Funktioner
Tak(0)
|
Punkt 3 Aber da bei. Du kan kun afspille fra en NAS ikke en "løs" ekstern harddisk.
|
|
Master_Geek
Funktioner
Tak(0)
|
1. OK, så vil jeg da se om jeg kan finde en brugt :) 2. Kan den også sende 5,1 lyd gennem HDMI eller kun som optisk? 3. Hvis jeg har en mkv eller avi fil på ekstern harddisk, hvorledes skal man så præcis afspille den gennem ATV2? Forstår ikke helt det med via app på iPad/iPhone?
|
|
Master_Geek
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis nogen har en de vil sælge må de gerne sige til ;)
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |