|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
GoJoY ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() Sendt: 02-August-2006 kl. 22:05 |
Hej dav,
Nu har jeg langt om længe fået fladskærm :-) Og valget blev som topic lyder et panasonic 42PV60E. Ganske fint, men syntes ikke TV tunneren er særlig god? Eller er det bare mig? Mit setup: TDC kabel Tv -> Sony 710 harddisk optager -> 42PV60E Det skal dog lige siges at det er standart antenne stik og kabler fra vægstikket og ind til Sony optageren og videre til fjernsynet er det Component. Det sjove er så at f.eks man ser TV2 igennem fjernsynet - så er kvaliteten okay .... Men skifter man f.eks til TV2Film, så er billedet meget grynet og ikke til at holde ud!! Men skifter man så til at se tv igennem Sony optageren så ser det PERFEKT ud!! (kan faktisk også finde andre kanaler end TV2film der gør dette) Er det simpethen bare mig der skal gå ud og ofre en plovmand på nye antenne stik direkte fra vægstikket? eller har jeg bare et defekt fjernsyn? Eller er der nogle speciel indstillinger på fjernsynet? DVD afspilling er der intet og klage over !! |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej. Sådan som jeg lige opfatter din opsætning med: (Antennekabel fra vægstik til Recorder og Component fra Rec. til TV), så er det jo slet ikke Fjernsynets egen Tuner du kører på, men derimod Recorderens. Af en el. anden grund, giver det ofte et ringere billede, synes jeg. Redigeret af Pokerface - 03-August-2006 kl. 07:53 |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
GoJoY ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
Syntes ellers jeg havde forklaret det godt nok ![]() Jeg bruger tv tunneren i mit fjernsyn - men det er netop dette opsæt der IKKE gir mig et godt billede! Hvis jeg derimod bruger min tv tunner igennem recorderen, så har jeg et rigtigt flot billede!! Det skal dog også lige siges at jeg har prøvet og tage mit antenne kabel direkte fra væggen og op i fjernsynet - dvs. koble min recorder helt fra. Dette hjalp heller ikke ... ![]() |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej igen. Nå okay, ja så havde jeg misforstået dig. Nå men, der er mange steder forskel på de forskellige kanaler, det har jeg selv på et par stykker, men der er ingen tvivl om at det virkelig er signalet, det kan nemlig ses på alle TV i huset (5 stk) at den er gal. Et dårligt signal, vil dog ofte nemmere kunne ses på en "Flad" end på et gammeldags CRT fjernsyn. Nå men, bliver billedet ved dette forsøg så okay, så ved du næsten hvad fejlen er, og så skal du nok lige have kontaktet antennevæsenet. Men når billedet hos dig, er OK igennem Recorderen, ja så vil jeg da ikke ikke udelukke, at tuneren måske ikke er i helt god form, på dit nye Fjernsyn. Held og lykke. Redigeret af Pokerface - 03-August-2006 kl. 08:45 |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Det er første gang jeg har hørt nogen klage over tuneren i PV60, så i første omgang er jeg nødt til at pege fingre ad opstillingen: Der bør ikke være bedre billede - i hvert fald ikke mindre støj - fra tuneren i optageren, end i tv'et. Og når det er værre på nogle kanaler end andre, tyder det netop på at det er noget udefra der påvirker det - antennekabler er faktisk relativt modtagelige overfor støj. Hvilket antennekabel har du mellem optager og tv? Ligger kablet rimeligt adskilt fra andre kabler, eller "hulter til bulter"? Har du evt. et langt kabel der er rullet sammen (det er fy-fy!)? Du kan evt. prøve et antennekabel med ferrit-kerner, som Vivanco SICPCJ serien (beklager reklamen - jeg kender ikke lige andre specifikke kabler), jeg har før oplevet at et skift til dette kabel har løst folks problemer (inkl. mine egne...) Og så har jeg lige brug for lidt bruger-hjælp til det sidste: Er der ikke noget med at hvis man slår noget strømsparer til på optageren, så slår den den indbyggede antenne-forstærker fra - eller er det kun når optageren er slukket? I den forbindelse: Gør det en forskel om optageren er tændt eller slukket? |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Jeg har splittet mit antennesignal, lige efter vægstikket. Det gav mig et meget bedre billede, end ved at køre det igennem optageren først. Efter fjernsynet fik sit "eget" kabel, er billedet helt perfekt. Prøv evt det. Er forøvrigt også et TH42PV60 TV, samt en DMR-EH65 optager. |
|
![]() |
|
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Ups - dette overså jeg lige, det besvarer jo det meste af det jeg spurgte om... Der kan være forskel på tuneres følsomhed, spørgsmålet er om dit signal er for svagt eller for kraftigt i forhold til PV60'en... Jeg vil dog stadig foreslå at starte med at skifte til et kabel med ferritkerner, da jeg som sagt før har oplevet at det har afhjulpet diverse problemer. |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
![]() |
|
boelle ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Kan tilslutte mig Otto's kommentar - jeg skiftede mine antennekabler (fra væg til Harddiskoptager og herfra til TV) til en bedre kvalitet og det gav en forbedring af signalet på mit TH37PV60. Sorry Otto men købte dem hos en af de andre annoncører: http://av-connection.com/?HirachyID=32
Redigeret af boelle - 03-August-2006 kl. 09:28 |
|
![]() |
|
![]() |
Altså antennekablerne er nogle ganske alm silvan/harraldnyborg kabler .. så jeg tror bestemt på at det kan være dette. Syntes bare det var underligt at min optager var bedere end mit nye fjernsyn .. det undrede mig meget ! Mit antenne kabel ligger faktisk adskilt fra de andre kabler - dvs 4 - 5 cm over 2 lydkabler .. Det skal dog siges at disse to lyd kabler er ret lange og er rullet sammen .. men antenne kablet er klippet nødagtig i lægden .. Jeg kører "vægkablet" direkte ned i et T kryds som så henholdsvis kører til optager og fjernsyn .. så det kan ikke være min optager der skruer ned for forstærkelsen .. (Ved godt dette ikke er den optimale løsning, men har som sagt prøvet og koble ALT fra således at kun mit fjernsyn havde antenne kablet direkte fra væggen!) Dog skal det siges at jeg bor på 4. sal .. så et dårligt signal kan saktens være muligt! Så vil da ned og prøve med en antenne forstærker :-) |
|
![]() |
|
Figaro01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor 1-2m ”super” antennekabel mellem stikdåse i væg og tv skulle kunne gøre en forskel. I de fleste huse og etageejendomme er der vel trykket adskillige meter ikke hightech antennekabler i hv. vægge og lofter før stikdåsen i væggene, så hvorfor er det lige at den sidste meter kan forbedre signalet? |
|
![]() |
|
Sinnet ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Fordi de ligger i væggen og er ikke så modtagelige over for støj, så jeg vil oxo mene at et ordentligt antennekabel fra væggen til tv er værd at prøve. Men hvis signalet er virkelig dårligt i forvejen vil det nok ikke hjælpe meget, så skal der forstærker på.
|
|
![]() |
|
kazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Netop fordi de ikke er påvirket af støj udefra... Et T-stykke kan let dæmpe en 3-5Db,. Hvilket kan have meget at sige! og i dvdoptageren sidder der en forstærker. Så det er nok der dit problem er! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |