|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
tator ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-September-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 29-August-2006 kl. 22:58 |
|
Har nå fått låne hjem et par lcd tv for å prøve. Synes bilde er bra i fra dvd, men er ikke fornøyd med billedkvaliteten fra kabel tv nettet. regner derfor med at jeg kjøper et crt tv igjen. Har kikket på grundig rome mfw 82-7510/8 og mfw 82-7622ff. Er det noen som har testa/prøvd disse modellene eller har erfaring med grundig crt tv??? takknemlig for innspill her. på forhånd takk.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Køjb Plasma de har god billed kvalitet på analog TV. Eller kjøb Digital mottaker till kabelnettet. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
ticker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2006 Status: Offline Point: 352 |
![]() |
|
- Plasma er det eneste der kan måle sig med 100Hz CRT, og på nogen punkter bedre. - Plasma laves typisk ned til 37", en enkelt 35" kan fås fra JVC. - Har du plads til en 37" plasma, så er Panasonic og Pioneer de to top mærker. - Skal det være en 32" eller derunder, ville jeg vælge et 100Hz CRT fremfor LCD, særlig hvis TV-et skal stå i et hjørne. Ellers check www.hifipriser.dk for line-up af modeller. Redigeret af ticker - 30-August-2006 kl. 09:01 |
||
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV JBL L100 Century studie monitor Nokia 9321S DVB-S receiver |
||
![]() |
||
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
|
Hvis vi snakker om analogt TV så vil jeg også helt klart sige at man skal købe et plasma. Analogt TV ligner lort på de fleste LCD'er.
Tilgengæld vil jeg så anbefale at opgradere til digitalt kabeltv uanset hvad :) |
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
"Har du plads til en 37" plasma, så er Panasonic og Pioneer de to top mærker." skrev Ticker Hvor har du set sådan en henne(pioneer 37"?? |
||
![]() |
||
Jannik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
|
Jeg har et Metz Atlantis 32" 16:9 100 Hz til salg, 3-4 år gl., men det har ikke kørt særlig mange timer. Købt i Hifi-klubben.
|
||
Med venlig hilsen
Jannik |
||
![]() |
||
DarkHelmet ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 508 |
![]() |
|
Jeg kan kun anbefale dig at købe et CRT. Jeg har leveret et Samsung LCD tilbage, og svorget at jeg aldrig skal have LCD igen med mindre det bliver de eneste skærme på market! Jeg har et Philips 32PW9520 CRT tv, og det har efter min mening nok noget af det allerbedste billed der kan fåes. Ydermere er nyprisen for dette tv under 6000 kr idag. Det kan dog godt være svært at finde dem efterhånden. Det korte af det lange er, hvis du er vant til et godt CRT tv, BLIVER du skuffet over et LCD. De har problemer med at vise sorte farver, farver generelt, og opdatering. Hvis du så Rabatten her til aften, ved du også at testen de lavede med LCD vs CRT vidst nok kom ret krafigt til CRT's fordel. Forskellen var helt ernorm. Skal det være en fladskærm, så gå efter et plasma istedet. Der får du nok et billed du kan leve med :-)
Mvh Dan
|
||
![]() |
||
tator ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-September-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 14 |
![]() |
|
Jeg var innom noen butikker i dag og kikka etter crt. utvalget begynner å bli begrenset, men fant noen få butikker der de ikke bare hadde lcd og plasma. Joda det hadde vært fint med en plasma, men mitt budsjett sier maks 8-10 000 kr og plassmessig ikke større enn 32. Tror det blir et crt tv som heter grundig rome mfw 82-7622 (nyere utgave av mfw 82-7510/8) . selgeren koblet det opp sammen med noen lcd skjermer og et philips 32 crt 100hz og en thomson 32 crt 100 hz tv. Philipsen og thomson kosta ca 5000, lcd kosta fra 12000 til 18000 og grundiget kosta 6995 med originalt stativ/møbel. Vi kjørte samme signal og justerte farger og kontrast osv til vi fikk best bilde på de forskjellige tv`ne. så lenge det var godt digital signal var noen av lcd tv`ne like gode (skarpe) som crt, men synes det var vanskelig å få riktig forhold kontrast/naturlige farger. på analog signal falt samtlige lcd gjennom. philipsen og grundig crtène skilte seg ut med det jeg synes var det beste billedet av alle sammen. billedmessig var de noenlunde like gode, men kona likte designet på grundig tv bedre enn philips så da ser det ut som om det blir det tv. lcd synes jeg ikke er verd pengene i det hele tatt. fancy å henge på veggen, men for dårlig bilde. har også kikka på noen plasma tv. de har hatt bra farger og kontrast, men de er nok noe større enn den plassen vi har til rådighet og prisen for et godt plasma er nok noe over mitt budsjett. mvh Tor A Redigeret af tator - 31-August-2006 kl. 23:47 |
||
![]() |
||
Christian Otte ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 182 |
![]() |
|
Hvis jeg køber en digital box fra TDC Kabel TV, vil billedkvaliteten så være bedre på et gennemsnits-LCD eller plasma? |
||
![]() |
||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|
Helt klart et plasma. Dark Helmet nævnte Rabatten, som jeg lige har set (jeg optog det) og det var RET interessant at se, hvordan et LCD TV dumper i gengivelsen af mørkere gråtoner. Og hvordan et TV med billedrør til halv pris klarer sig pænt. Omtale af programmet: http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0830092148.htm og det skulle også kunne ses ved et klik øverst t.h., men lige nu ligger der noget andet, måske fordi der var lidt forsinkelse på DR1? |
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||
![]() |
||
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
|
Jeg synes dog at det var lidt en uheldig sammenligning de lavede, de kunne godt ha valgt et af de bedste LCD istedet for at vælge noget af det ringeste. |
||
![]() |
||
ticker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2006 Status: Offline Point: 352 |
![]() |
|
Så desværre ikke udsendelsen, men skal se den den 5.9 ved genudsendelse. Hvilket CRT og hvilket LCD blev brugt til sammenligningen ? Nævnte de noget om plasma ? |
||
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV JBL L100 Century studie monitor Nokia 9321S DVB-S receiver |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |