|
Lineær lyd |
Besvar ![]() |
Side 123 14> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juli-2013 kl. 15:27 |
|
Jeg har på det seneste købt enkelte Blu-ray, hvor lyden ikke tilbydes som 5.1 men som lineær - som f.eks. de to film om Carl Hamilton.
Andre med samme observation? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mener du som PCM? Betyder bare at lydsporet er ukomprimeret 5.1
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
PCM, ja det er nok det ![]() Men 5.1 lyd er det ikke på de to Carl Hamilton BD'er, jeg har. De har kraftig surround lyd, men dialogen, den er næsten ikke til at høre! Ej heller gennem receiver. Der skal skrues kraftigt op, så går det. Det er Disney, som står bag de to BD udgivelser. Men Disney har jeg ikke hørt fra endnu via mail. Jeg har også enkelte andre udgivelser med den "nye" lyd, men der kan ikke lige huske navnet på selskabet.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Kan være dårlig mixning af de to film. Har dem desværre ikke selv, ellers kunne jeg prøve at lytte.
PCM er som regel svagere end DTS HD MA og TrueHD. Redigeret af Kampus - 23-Juli-2013 kl. 18:57 |
||
![]() |
||
|
Mærkeligt at der så er selskaber, som nu fravælger DTS og TrueHD, og så i stedet for vælger PCM. Dialogen er altså også vigtig, fremfor lydmæssige special effect!
Redigeret af tonice25 - 23-Juli-2013 kl. 19:40 |
||
![]() |
||
|
Det er vel VHS vs Beta roderiet om igen. Selskaberne blir aldrig enige om een standard
|
||
![]() |
||
|
Det er noget roderi. Men så længe der er flere som vælger streamingtjenesterne, og færre der vælger film på disc, så er chancen for enighed om billed- og lydmæssig standard nok lille - desværre.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
|
Er det denne film:
http://www.blu-ray.com/movies/Agent-Hamilton-In-the-Interest-of-the-Nation-Blu-ray/48636/ Lyden er opgivet til DTS HD master audio. Hvad afspiller du på? |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Igen - det er altså ingen DTS HD master audio der er på hverken af de to Hamilton film på BD. Jeg afspiller på Sony BCP-S4100 eller Panasonic DMR-BCT820
Redigeret af tonice25 - 23-Juli-2013 kl. 21:24 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
|
TrueHD og DTS-HD MA er PCM i et pakket og tabsfrit format. Hvis der er noget der er svagere end noget andet, så er det TrueHD, med dets Dynamic Range Control. Personligt oplever jeg, at det er LPCM-lydsporene der er mest knald på. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
|
Det er helt sikkert DTS-HD Master Audio der er at finde på de to skiver. Du må tage et kig på indstillingerne på dine BD-afspillere igen. |
||
![]() |
||
|
Der kommer så min problematik ind vedr. lineær lyd ![]() Ja, der er knald på lyden - men på bekostning af dialogen, som drukner i hørelsen via nævnte observation.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |