|
Medion - godt eller dårligt? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-August-2013 kl. 07:52 |
|
TV vil jeg ikke købe - omvendt så tiltrækker deres computere indimellem.
Jeg mener de LIFE computere, som Fona tilbyder, er de samme som Medion?
Hvad med service og reparationer hos Medion? Hvad mener I? Redigeret af tonice25 - 06-August-2013 kl. 07:53 |
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, Life er også et Medion-mærke.
Hvis du køber i Aldi får du 1 års ekstra garanti ifht andre forretninger/mærker. Prøv at læse lidt på Trustpilot - folk har vidt forskellig oplevelse af servicen. Der er lige fra top til bund. Medion er i øvrigt ejet af Lenovo.
|
||
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skal man nok også være kritisk overfor Trustpilot - men på trustpilot, kan jeg da godt se at det er lidt 50/50 både positivt som negativt.
Det må vist være noget nyt, at Medion er ejet af Lenovo? Produkter med Lenovo mærket som sådan, f.eks. Lenovo computere, har vist ikke den bedste omtale? Men med hensyn til Medion, så er det vist også 50/50, om det er bedst at købe det gennem Medion selv eller gennem Aldi. - Men du har ret i, at den 1 års ekstra ganranti hos Aldi, er lidt mere værd. Jeg har p.t. en sag med en defekt harddisk - jeg havde egentlig afleveret det til den lokale Aldi butik - men jeg blev så opmærksom på via telefonisk henvendelse til Medions hotline, at det går betydelig hurtigere ved direkte henvendelse gennem Medion. Medion sender mig nu en label. Men det min første sag vedr. Medion - og det er lidt bekymrende med de reparationssager som Medion/Aldi har.
|
||
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 888 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lenovo annoncerede købet 1. juni 2011, så helt nyt er det ikke. < ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har haft 2 Medion bærbare PCer og har været særdeles godt tilfreds. Man skal huske på, at Medion PCer består af kvalitetshardware som Medion jo ikke selv producerer, så i stedet for at fokusere på Medion navnet vil jeg se på hvilket bundkort, CPU, grafikkort etc. der er i PCen.
Medion ejes delvis af Lenovo, og det er ikke nogen nyhed, og Lenovo er ikke noget discountmærke, tværtimod. Deres bærbare PCer bruges i vid udstrækning i større virksomheder, og det er virkelig kram.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
DanielPT
Guld medlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 743 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skidt... Bare skidt.
|
||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har kun haft gode oplevelser indtil nu med Medion købt via Aldi (handler dog ikke i Aldi mere grundet deres personale og kundepolitik).
Den ene gang fik jeg byttet min mediaplayer uden problemer da den hang efter firmware opdatering. Strømforsyningen til min kones bærbare begyndte at larme, jeg kontaktede Medion og de sendte en ny med det samme. |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til prisen er de rigtigt udmærkede, køb den i Aldi for den ekstra garanti og 30 dages penge tilbage uden vrøvl.
|
||
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg glemte lige at skrive, at det er en NAS harddisk, der er problemet.
Nå men, selvom det var en dansker, så fik jeg beskeden via hotline, at jeg skulle beskrive fejlen kort via forsendelsen af den NAS - og helst på tysk eller engelsk. Hmm... mærkeligt, eftersom jeg lige har modtaget den label med posten - og adressen er til 2600 Glostrup. Via brevet gør Medion opmærksom på, at jeg kan blive opkrævet et fejlfindingsgebyr! Aldis reparationstid er 3 til 7 uger. Mens Medions er 7 til 10 dage.
Redigeret af tonice25 - 06-August-2013 kl. 14:08 |
||
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så Medion er bare et navn, som består af kvalitetsprodukter i en pc?
Så er det jo nok ikke så skidt, siden Fona har kastet sig over stationær pc fra Life(Medion)? Jeg har prøvet at regne lidt ud via Fonas side - prisen kan dog hurtigt løbe op Men som jeg ser det, så er der lidt lighed med Acers stationærer pc. F.eks. Acers Predator og og Medions Erazer model. For at tage det med et gran salt, via Trustpilot, så nævner de fleste problemer med Medion bærbare pc'er købt via Aldi eller Medion. |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg skrev tidligere: Døm selv, efter du har tjekket hvilke komponenter der sidder i den aktuelle PC.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kræver altså lidt indsigt og tid til søgning på nettet.
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |