|
Epson TW6100 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-August-2013 kl. 14:26 |
Jeg skal snart have fat i en Epson TW6100.
Jeg mindes at man kan vende billedet via en setting, så den kan stå på en hylde over sofaen, så den rammer lærredets øverste kant. Kan man det? Eller skal den ligge på hovedet?
|
|
Munkieftw
Bruger Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil ikke ligge hovedet på blokken. Men vil tro 100% af alle projektorer kan det, den dag idag ;-)
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var også det jeg forventede, men ville godt lige forhøre mig inden jeg begynder at købe hylden hjem :)
|
|
Munkieftw
Bruger Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan jeg godt forstå. Men til den pris, ville det være pinligt hvis ikke den kunne :)
|
|
Emilos88
Guld medlem Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sandsynligheden for at der bliver vist nye modeller her til IFA i Berlin er ret stor, bare lige til info :)
|
|
Get HIFI or die trying c",
|
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den har ikke lensshift, så den er låst til den offset den har.
Så nej den kan ikke stilles på en hylde over sofaen og så ramme lærredet, med mindre dit lærred hænger meget højt. |
|
Precious
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved godt at den ikke har lense shift, den kommer til at stå så det passer med lærred.
Mit spørgsmål var mere om den kan vende billedet om
|
|
Bromberg
Super bruger Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 292 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den kan vende billedet om, ellers ville den jo ikke kunne hænge i loftet på et beslag. Men som Hans J skriver, så vil lærredet skulle hænge meget højt. DVS hyldehøjde+offset. Så hvis offset er 40 cm og hyldehøjden er 2,10 så vil undersiden af billedet begynde i en højde af 2,5. Det er meget højt dit lærred skal hænge
|
|
Precious
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm det kan jeg ikke helt forstå.
Jeg har leget lidt med: http://support.epson-europe.com/TDC/ThrowDistanceCalculatorEN/ Jeg har et rum som er 4 x 4.75 meter, og med normal lofts højde. Såvidt jeg kan se kan en projektor sagtens sidde over sofaen, og ramme top kanten på et lærred og endda med 130". Lærredet vil hænge ca. 40 cm over gulvhøjden. Jeg har svært ved at se hvorfor at lærredet skal hænge højere. Jeg ønsker at sætte projektoren på en hylde, og så ret højt (ønsker ikke at den skal loft monteres)
Redigeret af Precious - 07-August-2013 kl. 09:33 |
|
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du nu vælger den korrekte projektor og vælger normal installation vil du få placeringen til at være 35cm over gulvet, det er godt nok en lav sofa du har dig.
NB: Afstand til lærred er bare sat ind til ca. 4m. Redigeret af Hans j - 07-August-2013 kl. 11:12 |
|
Precious
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak Hans :-)
Men hvis du har en væg som er 4 meter bred, og du vil sætte et lærred på fx 130" op, så er du vel nødt til at sætte lærredet ca. 35-40 cm over gulvet for at der er plads til lærred. Hvis den så sidder i den højde som du viser, så skal projektor vel blot sidde på en hylde bag ved selve sofa'en og så i en højde af 2.5(væg) - 0.35(loft afstand til lærred) - 0.05 (sort margin) = 2.1 meter over gulvet. Går jeg helt galt i byen her? Det kan være jeg fejlbedømmer lærred størrelse og at det er for stort? Hvad afstand fra gulvet bør lærredet så sætte? Jeg troede faktisk 35-40 cm var meget passende, og at man derved kommer til at kigge perfekt ind i lærredet fra fx en sofa eller nogle biograf stole.
|
|
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
Ja du går galt i byen. De 35cm er projektorens placering i højden. Kun ved at montere den på hovedet/loftmontering kan den hænge over sofaen. Så vidt jeg erindrer er der et offset på 0-1cm. Det vil sige underkanten af billedet svarer stort set til underkanten af objektivet. Det er ulempen ved disse billige projektore, der er ikke lensshift, som bruges til mere fleksibel placering.
Redigeret af Hans j - 07-August-2013 kl. 12:45 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |