|
SSD "forsvinder" |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-August-2013 kl. 20:37 |
Hej.
På min stationære PC (win8) har jeg ændret: Jeg har købt en SSD og klonet hele mit gamle C-drev over på denne. det virker fint og PC kører som den skal. Men! Hvis jeg kobler den gamle HDD til, for at bruge denne til dokumenter, billeder, backup og andet, kan Windows ikke starte. Den siger at et OS ikke er fundet, og i bios figurerer min nye SSD ikke. Hvad har jeg sat forkert op, er det bios eller kabling? JH Redigeret af jahafa - 07-August-2013 kl. 20:40 |
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PS!
Motherboard Manufacturer ASUSTeK Computer INC. Model M2N-E SLI (Socket AM2 ) Chipset Vendor NVIDIA Chipset Model nForce4 Chipset Revision A3 Southbridge Vendor NVIDIA Southbridge Model nForce4 MCP Southbridge Revision F3 BIOS Brand Phoenix Technologies, LTD Version ASUS M2N-E SLI ACPI BIOS Revision 0401 Date 04-10-2006 Hard Drives PLEXTOR PX-256M5Pro ATA Device Manufacturer Unknown manufacturer Heads 16 Cylinders 16.383 SATA type SATA-III 6.0Gb/s Device type Fixed ATA Standard ATA8-ACS Serial Number P02305107154 LBA Size 48-bit LBA Power On Count 9 times Power On Time 0,1 days Speed Not used (SSD Drive) Features S.M.A.R.T., NCQ, TRIM, SSD Transfer Mode SATA III Interface SATA Capacity 238 GB Real size 256.060.514.304 bytes RAID Type None JH |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvilket Drev er C: er det SSD en eller er det den gamle HDD.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
SSD er C-drev.
JH |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Start maskinen op uden den gamle HD.
Tilslut den gamle HD via en USB adapter. Tøm den for data. Slet partitionen på den gamle harddisk. Sæt den permanent i PC'en. Lav en ny partition og formater den fx som D: drev. Brug den. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det gamle drev er totalt slettet (formatteret).?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Din gamle disk er vel stadig markeret som systemdisk? Når du så sætter den til, vil din BIOS starte op på den. Prøv at byt kablerne mellem de 2 diske, så din SSD er sluttet til det kabel (og stik på bundkort) din gamle disk var til og omvendt. Klaus |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Næe det tyder da klart på at det står som aktiv/system, og derfor skal partitionen slettes og ikke bare formateres..
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Havde begge diske på samme SATA kabel.
Opdagede jeg havde flere kabler (SATA) fra PSU, og satte den gamle HDD på sit eget kabel. Diskhåndtering siger: (C:) I orden (System, Boot, Aktiv, Primær partition) (F:) I orden (Sidefil, Aktiv, Primær partition) JH |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
SATA fra PSU???
|
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
http://www.multibooters.co.uk/articles/drive_letters.html Bare til en anden gang. Kender en der kom til det *host* mig *host* :) |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Han mener vel SATA strømstik, som er anderledes end dem til IDE drev.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |