recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - svindelfirma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

svindelfirma

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
jala Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2013
Sted: Thyholm
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: svindelfirma
    Sendt: 09-August-2013 kl. 10:44
Hej

Jeg vil høre hvad man gør når man har handlet hos et firma på nettet og varen man bestilte ikke er den man modtog ?

Derudover vil han nu hellere ikke returnere mine penge :(

Firmaet der har snydt mig er radiomanden.nu

Magen til fusker skal man squ lede længe efter.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af jala jala skrev:

Hej

Jeg vil høre hvad man gør når man har handlet hos et firma på nettet og varen man bestilte ikke er den man modtog ?

Derudover vil han nu hellere ikke returnere mine penge :(

Firmaet der har snydt mig er radiomanden.nu

Magen til fusker skal man squ lede længe efter.
Mja - det er jo en kedelig sag. Men iflg. loven så har du ved køb fra nettet 14 dages returret. Hvorefter sælger skal returnere pengene. Så jeg ville sende lortet retur hvis ikke de 14 dage er overskredet.

Modtager du ikke dine penge, så er det Fobruger ombudmanden. Sørg endelig for, at du har dokumentation for:
  • Hvad du bestilte
  • Hvad du fik
  • Mail korrespondance
  • Kvittering for at du sendte varen retur - f.eks. fra posthuset.

Pøj pøj med detSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 11:01
Ja gør som hother skriver.. Men kan så heller ikke forstå du tør at købe på en side der ser sådan ud og køre så dårligt! Emmer jo ikke ligefrem seriøsitetSmile

Men håber da du får dine penge tilbageThumbs Up
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 11:46
hej.
 
Hvis du har betalt med Dankort (eller andre betalingskort), så hiv fat i din bank og udfyld en indsigelse. Så sørger de for det praktiske, og du får pengene retur (fra banken) efter et stykke tid.
 
Hvis du har betalt via kontooverførsel er det desværre lidt mere problematisk, da banken ikke kan være dig behjælpelig. Du skal derimod fx. rundt om forbrugerklagenævnet.
 
/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
jala Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2013
Sted: Thyholm
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 11:53
Jeg aftalte desværre med sælger at han ville tilbageføre et beløb på 350kr som kompensation hvis jeg beholdte den mindre varer og den er betalt via paypal.

Ja jeg er naiv men det ser man jo først bagefter
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Ersgaard Ersgaard skrev:

hej.
 
Hvis du har betalt med Dankort (eller andre betalingskort), så hiv fat i din bank og udfyld en indsigelse. Så sørger de for det praktiske, og du får pengene retur (fra banken) efter et stykke tid.
 

Mig bekendt ikke hvis varen er kommet frem, men ikke er som aftalt. Det er kun hvis der ikke kommer nogen vare, at du kan gøre indsigelse hos banken.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Men kan så heller ikke forstå du tør at købe på en side der ser sådan ud og køre så dårligt!
 
Så slem synes jeg da ikke den hjemmeside ser ud, så der er jeg ikke helt med på hvad du mener.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 12:03
Du behøver ikke vente på forbrugerombudsmanden.

Lav i stedet en "Indsigelse" i din bank. Så skal de føre pengene tilbage. Det er meget hurtigere.

Her er et eksempel fra AL:




Redigeret af Brixen - 09-August-2013 kl. 12:04
Venlig hilsen
KB
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du behøver ikke vente på forbrugerombudsmanden.

Lav i stedet en "Indsigelse" i din bank. Så skal de føre pengene tilbage. Det er meget hurtigere.

Her er et eksempel fra AL:



Hm. Det kunne se ud til at jeg, og ikke mindst min bank, er forkert på den så.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Lav i stedet en "Indsigelse" i din bank. Så skal de føre pengene tilbage. Det er meget hurtigere.
 
 
Den går nok ikke når trådstarter allerede har lavet en aftale med sælger om kompensation.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 12:28
Jeg synes du burde uddybe din oplevelse, når du nu udråber det firma som svindelfirma.
 
 
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg synes du burde uddybe din oplevelse, når du nu udråber det firma som svindelfirma.
 
 

Desværre er det tilladt for enhver halvstuderet bedrevidende – uden nogen form for dokumentation – at udnævne en hvilken som helst virksomhed til et svindelfirma.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu