|
USA videokamera i Danmark |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Stiften
Bruger Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-August-2013 kl. 17:29 |
Jeg leder efter et brugt Panasonic TM-900 eller lignende og er blevet tilbudt et endnu nyere kamera - men fra USA. Så jeg forudser problemer både med tabsfri konvertering fra NTSC til PAL og problemer med elektronik og batteri, idet man bruger 110 Volt ved 60 Hz i USA.
Er denne frygt ubegrundet, eller skal jeg bare købe kameraet? Lidt hands ón erfaring ville være rart at kunne støtte sig til. Mvh. |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Videoudstyr er generelt ikke noget, jeg vil anbefale man køber fra USA, da det - som du skriver - indebærer for mange problemer med TV-standarder og el-standarder.
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vel kun når vi snakker SD at PAL/NTCS er et problem. Det er vel væk når vi snakker HD
|
|
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når det er Digitalt, så er der ingen problemer hvad enten det er SD eller HD. Så optages der på et Hukommelseskort, så er det OK. Det kan fint både Redigeres og afspilles uden problemer.
Hvad laderen angår, så skulle det være mærkeligt hvis den ikke kan køre på 100 - 230 V.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der kan stadig være problemer med 60Hz vs. 50Hz (30fps vs. 25fps). Der er ingen garanti for, at kameraet kan optage i 25p/50i (der er nok nærmest garanti for, at det *ikke* kan), hvilket kan indebære problemer, hvis man senere vil konvertere det til dette og/eller klippe det sammen med anden video i denne frame rate.
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Stiften
Funktioner
Tak(0)
|
Så hvis jeg vil lave noget, som skal ses på et gammelt tv redigerer jeg bare i NTSC og eksporterer i PAL?
Og hvis jeg vil lægge noget på YouTube redigerer jeg i NTSC og uploader, så kan alle se det i samme kvalitet som hvis jeg havde brugt et identisk kamera købt i Europa? Mvh. |
|
Stiften
Funktioner
Tak(0)
|
Nå, nu kom der et nyt indlæg ind mit forrige indlæg rettede sig egentlig til det Radiomanden skrev. Er HeartWare ikke inde på noget rigtigt? Mvh.
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
TVet skal godt nok være gammelt hvis ikke det kan vise NTSC, hvis det er det du er bange for. Når det er Digitalt, så er det uden betydning, den problematik existerer ikke.
Jeg kan ikke forestille mig at nogen her i Europa giver det nogen som helst tanke om hvordan det er optaget når det skal på You Tube.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
HeartWare
Funktioner
Tak(0)
|
Snakker vi YouTube og lign., så er det bedøvende ligemeget, hvilket format det er optaget i (det er ikke NTSC og PAL - de betegnelser tilhører det analoge domæne. Det er ca. 30fps (USA, 29.97fps) vs. 25fps (Europa)).
Problemet opstår i det digitale domæne kun, hvis du skal kombinere optagelser med forskellige frame rates. Så må den ene af optagelserne konverteres med enten visuelt judder (små ryk - specielt ved panoreringer) eller uskarphed (afhængig af konverteringsmetode). Hvis du udelukkende skal bruge dine optagelser på digitale enheder (PC, YouTube, Blu-Ray) og ikke skal konvertere til analogt PAL eller kombinere optagelserne med materiale optaget i 25fps, så kan du teknisk set godt bruge et kamera fra USA. |
|
Keld R. Hansen
|
Stiften
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for flere gode indlæg. Og jeg skal ikke være nervøs for at overbelaste elektronik eller batteri ved at sætte 230 V til den amerikanske strømforsyning?
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Læs lige hvad der blev skrevet tidligere.
Hvad laderen angår, så skulle det være mærkeligt hvis den ikke kan køre på 100 - 230 V.
|
|
|
|
Stiften
Funktioner
Tak(0)
|
Modtaget og læst, men der har jo været lidt nuancer på svarene om de øvrige spørgsmål, så jeg ville bare være helt sikker.
Skulle være mærkeligt er sådan lidt fifty-fifty i min verden, hvor jeg har set svogers printer efter brug med en strømforsyning, som det skulle være mærkeligt, hvis den ikke passede. Ristet elektronik er ofte død elektronik, og nok kan laderen sikkert køre på 230 V, men kan jeg være sikker på at den leverer den korrekte spænding til batteriet og kameraet? Bedste og venligste hilsner med tak for tålmod og uddybende svar. |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |