recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion - godt eller dårligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medion - godt eller dårligt?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medion - godt eller dårligt?
    Sendt: 06-August-2013 kl. 07:52
TV vil jeg ikke købe - omvendt så tiltrækker deres computere indimellem.

Jeg mener de LIFE computere, som Fona tilbyder, er de samme som Medion? 

Hvad med service og reparationer hos Medion?

Hvad mener I? 

Redigeret af tonice25 - 06-August-2013 kl. 07:53
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 09:27
Ja, Life er også et Medion-mærke. 

Hvis du køber i Aldi får du 1 års ekstra garanti ifht andre forretninger/mærker. Prøv at læse lidt på Trustpilot - folk har vidt forskellig oplevelse af servicen. Der er lige fra top til bund. 

Medion er i øvrigt ejet af Lenovo
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 09:42
Nu skal man nok også være kritisk overfor Trustpilot - men på trustpilot, kan jeg da godt se at det er lidt 50/50 både positivt som negativt.

Det må vist være noget nyt, at Medion er ejet af Lenovo?

Produkter med Lenovo mærket som sådan, f.eks. Lenovo computere, har vist ikke den bedste omtale?

Men med hensyn til Medion, så er det vist også 50/50, om det er bedst at købe det gennem Medion selv eller gennem Aldi.
- Men du har ret i, at den 1 års ekstra ganranti hos Aldi, er lidt mere værd.

Jeg har p.t. en sag med en defekt harddisk - jeg havde egentlig afleveret det til den lokale Aldi butik - men jeg blev så opmærksom på via telefonisk henvendelse til Medions hotline, at det går betydelig hurtigere ved direkte henvendelse gennem Medion.

Medion sender mig nu en label.

Men det min første sag vedr. Medion - og det er lidt bekymrende med de reparationssager som Medion/Aldi har.    
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 888
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Det må vist være noget nyt, at Medion er ejet af Lenovo?

Lenovo annoncerede købet 1. juni 2011, så helt nyt er det ikke.
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 10:04
Jeg har haft 2 Medion bærbare PCer og har været særdeles godt tilfreds. Man skal huske på, at Medion PCer består af kvalitetshardware som Medion jo ikke selv producerer, så i stedet for at fokusere på Medion navnet vil jeg se på hvilket bundkort, CPU, grafikkort etc. der er i PCen.
Medion ejes delvis af Lenovo, og det er ikke nogen nyhed, og Lenovo er ikke noget discountmærke, tværtimod. Deres bærbare PCer bruges i vid udstrækning i større virksomheder, og det er virkelig kram. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 10:09
Skidt... Bare skidt.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 10:28
Jeg har kun haft gode oplevelser indtil nu med Medion købt via Aldi (handler dog ikke i Aldi mere grundet deres personale og kundepolitik).
Den ene gang fik jeg byttet min mediaplayer uden problemer da den hang efter firmware opdatering.

Strømforsyningen til min kones bærbare begyndte at larme, jeg kontaktede Medion og de sendte en ny med det samme.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 11:14
Til prisen er de rigtigt udmærkede, køb den i Aldi for den ekstra garanti og 30 dages penge tilbage uden vrøvl.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 13:49
Jeg glemte lige at skrive, at det er en NAS harddisk, der er problemet.

Nå men, selvom det var en dansker, så fik jeg beskeden via hotline, at jeg skulle beskrive fejlen kort via forsendelsen af den NAS - og helst på tysk eller engelsk.

Hmm... mærkeligt, eftersom jeg lige har modtaget den label med posten - og adressen er til 2600 Glostrup.

Via brevet gør Medion opmærksom på, at jeg kan blive opkrævet et fejlfindingsgebyr!

Aldis reparationstid er 3 til 7 uger.

Mens Medions er 7 til 10 dage. 

Redigeret af tonice25 - 06-August-2013 kl. 14:08
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 13:58
Så Medion er bare et navn, som består af kvalitetsprodukter i en pc?

Så er det jo nok ikke så skidt, siden Fona har kastet sig over stationær pc fra Life(Medion)?

Jeg har prøvet at regne lidt ud via Fonas side - prisen kan dog hurtigt løbe op Confused

Men som jeg ser det, så er der lidt lighed med Acers stationærer pc.
F.eks. Acers Predator og og Medions Erazer model.

For at tage det med et gran salt, via Trustpilot, så nævner de fleste problemer med Medion bærbare pc'er købt via Aldi eller Medion.  

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 14:37

Som jeg skrev tidligere: Døm selv, efter du har tjekket hvilke komponenter der sidder i den aktuelle PC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Som jeg skrev tidligere: Døm selv, efter du har tjekket hvilke komponenter der sidder i den aktuelle PC.

Flemming

Det kræver altså lidt indsigt og tid til søgning på nettet. Smile
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu