recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia 4G og kontrakt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telia 4G og kontrakt

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kkandler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telia 4G og kontrakt
    Sendt: 22-August-2013 kl. 19:12
Jeg er lige "hoppet i fælden" af en telefonsælger fra Telia.

Jeg har sagt ja og skrevet under elektronisk på en kontrakt der giver:

2 x telefonabonnement Business Value 99
1 x 4G opkobling inkl. trådløs router

De telefonabonnement jeg fik skulle angiveligt være de samme som jeg har hos 3 nu. Nu opdager jeg i kontrakten at MMS ikke er inkluderet, men koster 2 kr per stk. Det er altså et ringere abonnement end mit nuværende til samme pris.
Udover det opdager jeg at 12 måneders binding som skulle gælde 4G opkoblingen er blevet skrevet på telefonabonnementerne også. Det giver jo ingen mening for mig at binde mig i 12 måneder i telefonabonnementerne. Jeg har ikke købt en telefon eller andet.

Jeg føler mig derfor snydt og vil gerne opsige hele kontrakten. Alternativt få inkluderet MMS i abonnementet til samme pris.

Er der nogen der ved om man har en frist hvor man stadig kan annullere sådan en kontrakt? Er der nogen regler på området?
Samsung ES7005 46"
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 19:19
Hvor er aftalen indgået : ringede de, var det i butikken ?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 19:23
Det var over telefon hvor jeg også fik en mail med kontrakten. På den kontrakt skulle jeg trykke acceptér nederst for at underskrive den.
Samsung ES7005 46"
Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 10:26
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 10:56
Ok. Mange tak for svaret. Jeg har lige ringet til Telias kundeservice og snakket med samme sælger fra igår. Han siger at man ikke kan annullere aftalen da jeg har trykket "godkend".

Så må jeg vel videre med sagen gennem forbrugerstyrelsen.
Samsung ES7005 46"
Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:02
Det afgørende er om aftalen er indgået som privatperson eller virksomhed.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af kkandler kkandler skrev:

Ok. Mange tak for svaret. Jeg har lige ringet til Telias kundeservice og snakket med samme sælger fra igår. Han siger at man ikke kan annullere aftalen da jeg har trykket "godkend".

Så må jeg vel videre med sagen gennem forbrugerstyrelsen.
Har du tegnet det som privatperson eller firma ?
Der er meget stor forskel på fortrydelsesret osv for de 2...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:04
Ja. Desværre er det gennem mit firma. Så er der vist ikke noget at gøre?
Samsung ES7005 46"
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:10
Det tror jeg ikke.
Du kan evt. høre om du kan ændre abb. til et der passer dig bedre ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:10
Har du talt med dem?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:17
Har talt med Telia. Min eneste mulighed er at opgradere telefonabonnementerne til et der inkluderer MMS. Det koster 99.- mere per abonnement.

Utroligt at de hellere vil have en meget sur kunde i 12 måneder der taler dårligt om Telia, i stedet for at bare annullere hele aftalen.
Samsung ES7005 46"
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:21
Jeg troede telefonsalg er forbudt i DK...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu