recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tror mit tv er hacket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tror mit tv er hacket

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jesper75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tror mit tv er hacket
    Sendt: 31-August-2013 kl. 15:43
Hej alle

Som overskriften fortæller, så tror jeg mit tv er hacket.

Nu har vi prøvet 2 gange, at tv'et blinker og selv skifter kanal, til en med masser af tal i. Første gang så vi et live billed fra en seng med dyner, og med et par fyre i baggrunden. Og lige for lidt siden, et live billed af en ung fyr med kasket ved en pc.

Det er et Sony tv med et par år på banen, kan ikke lige huske hvilken model den er, og den er indstillet, så den kan modtage trådløs internet, men bruger det aldrig.

Nogen som ved hvad det er for noget?

Redigeret af Jesper75 - 31-August-2013 kl. 15:47
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 16:05
Vildt Ouch , kan du ikke se om det er fra internettet du modtager , og så evt slå det fra da du jo ikke bruger det.
Og surt at det er unge fyre du ser live , så var det sgu bedre med damer live LOLLOLEmbarrassed
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 16:29
Ja det er øv øv, at det kun fyre man kan se Embarrassed

Men signalet må jo komme ind igennem det trådløse internet, som er lukket med et langt kodeord, så hvis jeg ændre kodeord, så burde jeg vel være fri for dem igen? Men hvordan er De kommet igennem i første omgang? Jeg har googlet længe, men fandt nul og nix Thumbs Down
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 17:09
du må lige fortælle hvilke kanaler KAN du tage?
Er  kanalerne der skiftes til via egen antenne (DVB-T eller DVB-S), eller er det en Setop boks der pludselig skifter kanal??
Lyder MEGET mystisk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 17:10
Eller for den sags skyld, DVB C...

Når du ikke bruger internettet på TV'et, så kan du ligeså godt deaktivere det, da man vist ikke opdaterer mere på noget, som er over 2 år gammelt - dette har vist været debatteret i en anden tråd her på sitet?

Redigeret af turbo2 - 31-August-2013 kl. 17:13
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

du må lige fortælle hvilke kanaler KAN du tage?
Er  kanalerne der skiftes til via egen antenne (DVB-T eller DVB-S), eller er det en Setop boks der pludselig skifter kanal??
Lyder MEGET mystisk

Jeg bruger DVB-C, og alle kanaler fungere fint. Første gang gik den fra HDMI1 til kanal noget i denne stil 13421110000, og man kunne se det i 10 - 15 sek, og så gik tv'et tilbage til HDMI1. Jeg så noget fra Netflix og videre over til tv'et. Og jeg troede det var noget denne vej der var skyld i det, men når tv'et skifter til en anden kanal, så må det næsten være der det er galt. I dag, så vi noget vi noget, som vi havde optaget på tv'et, og den skiftede over på en kanal i stil med den jeg skrev tidligere. Og efter igen 10 - 15 sek, gik den over på afspilningen af det optaget.

Jeg har skiftet password til routeren, og prøver om det kan gøre det.

Og har lige slået wifi fra i tv'et.

Redigeret af Jesper75 - 31-August-2013 kl. 18:03
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 18:05
At skifte password vil sikkert hjælpe i et stykke tid, hvis skidtet kommer fra internettet - så bliver det nok hacket igen.

DVB C... Er det Waoo!, YouSee, eller Stofa? Det KUNNE jo være udbyderen, som har bøvl med deres grej - det har vi jo prøvet før - dog mest i forb. m. fodbold..................

Redigeret af turbo2 - 31-August-2013 kl. 18:06
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 18:15
Du har koblet computeren til TV'et for at se Netflix? Hvis ja, så kan det måske komme derfra, og ikke nødvendigvis fra WiFi'en? 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

At skifte password vil sikkert hjælpe i et stykke tid, hvis skidtet kommer fra internettet - så bliver det nok hacket igen.

DVB C... Er det Waoo!, YouSee, eller Stofa? Det KUNNE jo være udbyderen, som har bøvl med deres grej - det har vi jo prøvet før - dog mest i forb. m. fodbold..................

Vi får vores tv signal igennem fællesantenne.

Men syntes det er lidt spooky. Tror faktisk, at det billed vi kan se, er noget som kommer fra webcams, men hvorfor sende det over til mig? 

Men jeg må vel se tiden an, og krydse finger, at ændret password er nok.

Er lige kommet i tanke om, at første gang det skete, var den 23/8 og så igen idag 31/8 hmmm Ouch
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Du har koblet computeren til TV'et for at se Netflix? Hvis ja, så kan det måske komme derfra, og ikke nødvendigvis fra WiFi'en? 

Yes pc'en er koblet til tv'et, da tv'et er for gamle til at kunne få Netflix direkte.

Men tv'et vælger at gå fra HDMI1 (pc) til den mystiske kanal navn, og det må jo betyde, at det ikke er fra pc'en det går galt?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 18:18
Så kune det måske være webcam'ene, som ikke er HF-tætte nok, og signalet fra dem så går direkte igennem antennekablerne, (Eller HDMI-kablet?) hvis de sender kraftigt nok? Fordi hvorfor have besværet med at hacke for kun nogle få sekunder pr. gang?

Redigeret af turbo2 - 31-August-2013 kl. 18:21
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 18:37
Hvis der er noget der er "hacket" er det dit trådløse netværk.

Hvis dit tv præsenterer sig som en DLNA afspiller på det trådløse netværk og andre kan bruge dit netværk, så kan de drille jer med at sende video/billeder den vej.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu