|
Retnings bestemt antenne, men hvilken retning |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Kafir
Bruger Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-September-2013 kl. 20:14 |
Hej
Jeg er igang med at bøvle med og finde et DVB-T signal. Antennen er en ældre retningsbestemt antenne alla denne: Hvis antenne skal rettes mod 50 grader, er det så den tykke "pile" ende der skal rettes mod de 50 grader, eller er det den tynde ende der skal rettes mode de 50 grader? Håber spørgsmålet er forståligt, ellers sig til :-)? |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den "tykke "pile" ende", som du kalder den, vendes VÆK fra senderen. Den lange stang, med de ti elementer, eller "pinde" skal vende MOD senderen.
|
|
Kafir
Funktioner
Tak(0)
|
ok, det forklarer hvorfor jeg har haft lidt små problemer :), jeg troede det var omvendt.
Tak for svar
|
|
bruger udmeldt 23
Funktioner
Tak(0)
|
Har du så fået skidtet vendt?
Redigeret af turbo2 - 08-September-2013 kl. 20:33 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
At sætte den op er på nøjagtig samme måde som da signalerne var Analoge, antennen er som til Analog, en helt normal UHF.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Kafir
Funktioner
Tak(0)
|
Har ikke fået vendt den, jeg forsøger i morgen. Har aldrig brugt antenne før, derfor er jeg lidt blank på området
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hæ.
Den ligner jo også en pil.
Men pilen skal pege væk fra senderen.
Gitteret bagpå sørger for at dæmpe signal der rammer bygninger og lignende. Når signalet rammer noget hårdt bliver det kastet tilbage og kommer ind i antennen bagfra. I gamle dage gav det skygger på billedet. Nu forringer det bare signalet, så fejlretning i modtageren kommer på arbejde.
Gå en tur i kvarteret og se hvordan naboens antenner vender.
|
|
Enerneslo
Bruger Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan anbefale den her side som hjælp til at finde senderen: http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/
|
|
Kafir
Funktioner
Tak(0)
|
Det er noget lort, den virker stadig ikke selvom den er vendt. Jeg overvejer om jeg skal prøve en ny antenne. Jeg har vinklet den 297 grader, som anbefalet fra DR
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
297 grader?
Så vidt jeg ved skal antenner bare være vandret.
Visse sendere sender med lodret polarisering. Her skal pindene stå lodret. Men det er ikke mange steder.
Du siger at du bruger en gammel antenne.
Er der nogen form for filtre på?
Alle filtre skal fjernes.
Tjek alle stik for kortslutning. Bare en tråd fra skærmen der rører inderlederen kan ødelægge signalet.
Har du tjekket hvad naboerne bruger?
Hvis du alligevel er i gang med at lave en ny installation vil jeg anbefale at købe en antenne der er sikret mod 4g(LTE)
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mon dog ikke at det er retningen til senderen, det vil da være logisk, og temmelig sikkert rigtigt. Der må jo være andre naboer der har antenne, så se hvordan den vender, det hele er ganske enkelt når det gøres ordentligt. En anden ikke uvæsentlig faktor er dækningen, hvordan er den.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
bruger udmeldt 23
Funktioner
Tak(0)
|
Og sidder kablet overhovedet ordentligt fast i kabelhuset på antennen, og er der noget, som er irret, eller er alt OK her?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |