recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Returret.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Returret.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Returret.
    Sendt: 14-September-2013 kl. 15:24
Hvis man bestiller en vare på nettet,Og man så afhenter den og betaler i butik.
Er der så 14 dages returret som normalt ved bestillinger over nettet?
For har købt en vare som jeg har fortrudt,Og det ikke elgiganten.

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 15:27
Nej.
/Peter
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 15:30
Kan du uddybe det mere en nej,Feks hvorforSmile

Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hbjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 15:31
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 15:35
OK . Ser ud til at jeg må ændre min opfattelse.
/Peter
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 15:44
Super Samme sag næsten,Drejer sig bare om en bærbar.
Og Tak.

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

OK . Ser ud til at jeg må ændre min opfattelse.

Og alligevel ikke helt. Hvis du går i en butik og køber en vare, så gælder der ingen returret, med mindre det er aftalt med forhandler. Lige i det tilfælde som der bliver linket til, havde forhandleren ikke opstillet sin hjemmeside korrekt. Havde forhandlere gjort klart og tydeligt opmærksom på, på selve siden ved "bestilling", at varen kun var reserveret/henlagt, så ville det ha svaret til man foretog et forretningskøb, tilsvarende som hvis man blot var gået i butikken.
 Nu kender vi ikke den konkrete handel trådstarter har foretaget, så inden der kan svares skal vi bruge informationer om det konkrete køb.
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 16:14
Har bestilt på nøjagtig samme måde som sagen,bestilt på hjemmeside til afhentning,
Betalte og afhentede dagen efter.
Jeg har ikke nogen sag endnu,Men frygter der måske kommer en?
De har ikke for gode karakter på trustpilot.

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Har bestilt på nøjagtig samme måde som sagen,bestilt på hjemmeside til afhentning,

Hmm, må da ikke håbe det er samme firmaConfused

Så det vil sige, at der på siden ikke fremgik, at der kun er tale om en reservering, og du lagde varen i en kurv, osv. Ja, så lyder det som at du er i samme situation. Hvis det er sagen, så held og lykke herfra.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Og alligevel ikke helt. Hvis du går i en butik og køber en vare, så gælder der ingen returret, med mindre det er aftalt med forhandler. Lige i det tilfælde som der bliver linket til, havde forhandleren ikke opstillet sin hjemmeside korrekt. Havde forhandlere gjort klart og tydeligt opmærksom på, på selve siden ved "bestilling", at varen kun var reserveret/henlagt, så ville det ha svaret til man foretog et forretningskøb, tilsvarende som hvis man blot var gået i butikken.

Jeg er ikke jurist, men jeg tror ikke på at dén holder i byretten. Det er noget som nogle firmaer har indført i et forsøg på at omgå reglerne.
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Hmm, må da ikke håbe det er samme firmaConfused

Så det vil sige, at der på siden ikke fremgik, at der kun er tale om en reservering, og du lagde varen i en kurv, osv. Ja, så lyder det som at du er i samme situation. Hvis det er sagen, så held og lykke herfra.
Der står da ikke hvad firma det var,Eller overså jeg det?
Og email står ikke osm reservering,Men bestilling?
Her er uddrag af mail.

Hej,
Din bestilling er nu klar til afhentning i vores butik på xxxxxxxxx i københavn.
Følgende vare er klar til afhentning:

Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 16:52
Tænkte lige,Hvad for man ud af sådan en sag?Nu det så ikke sikkert.
Men hvis de ikke følger hvad forbrugerstyrelsen siger/gør? Så for man jo ikke andet ud af
det, At man har brugt en masse tid,Og ens pc er blevet et  ½ til et helt år ældre, (Mindre værd!)
Mere om man gider eller om det letter at opgive på forhånd,Og selv sælge den evt med tab:-(

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu